W działaniach spółki sprzedającej suplementy diety regulator dopatrzył się siedmiu takich praktyk. Konsumentów mógł wprowadzać w błąd już pierwszy kontakt z ofertą firmy, chwalącej się „ponad milionem zadowolonych klientów” danego produktu, podczas gdy informacja ta dotyczyła liczby klientów przedsiębiorcy ogółem. Niektóre materiały marketingowe powoływały się też na rzekome rekomendacje Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności.
Przede wszystkim jednak manipulacja Natural Pharmaceuticals polegała na oferowaniu darmowej próbki suplementu diety. Gdy konsument klikał, żeby potwierdzić chęć jej otrzymania, otwierało się nowe okno – z komunikatem podobnym do poprzedniego pod względem formy graficznej i treści, jednak nie dotyczył on darmowej próbki, lecz rocznego płatnego zapasu danego produktu wraz z subskrypcją.
Po analizie skarg na tę praktykę regulator stwierdził, że zamówienie darmowej próbki i przekierowanie do płatnej subskrypcji następowały bezpośrednio po sobie – i mogły być dla konsumentów nie do rozróżnienia.
Ponadto przycisk do składania zamówienia na stronach internetowych przedsiębiorcy był niewłaściwie oznaczony – brakowało w nim czytelnej informacji „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub równoważnego sformułowania. ©℗