Obywatele m.in. USA, Niemiec, Nowej Zelandii, Turcji oraz Wielkiej Brytanii bezpłatnie dystrybuują bowiem na portalu GitHub.com (przeznaczonym do pracy nad projektami programistycznymi) kody źródłowe do tytułów z popularnej serii „Grand Theft Auto” (dokładniej części trzeciej z 2001 r. oraz „Vice City” z 2002 r.). Pozew został złożony w sądzie Północnej Kalifornii w San Francisco ze względu na fakt, że mają tu swoje siedziby firmy obsługujące portale takie jak wspomniany Github.com, ale również YouTube.com, Twitter.com czy Reddit.com, gdzie kody źródłowe były promowane. Take-Two żąda zadośćuczynienia w oparciu o amerykańskie przepisy dotyczące ochrony praw autorskich.
Kody uzyskane przez pozwanych w procesie tzw. inżynierii odwróconej (mówiąc najprościej: uzyskiwania kodu programistycznego w wyniku analizy sklepowej wersji gry) umożliwiają uruchamianie wspomnianych tytułów m.in. na przenośnych platformach, gdzie nigdy się one oficjalnie nie ukazały (Sony PlayStation Vita, Nintendo WII U oraz Nintendo Switch). Wydawca zarzucił programistom udostępnianie nielegalnych wersji wspomnianych gier i przywłaszczenie sobie części rynku należącego do Take-Two (dokładniej wydawania wersji gier na przenośne platformy). Wśród zarzutów znalazło się też nawoływanie do piractwa w mediach społecznościowych (na dowód załączono m.in. tweety pozwanych, w których chwalą się oni swoim osiągnięciem). Take-Two podkreśliło, że programiści nie zaprzestali swoich działań po wcześniejszym otrzymaniu powiadomień o naruszaniu praw autorskich.