Ministerstwo Zdrowia kontynuuje prace legislacyjne nad projektem ustawy o wyrobach medycznych. W ostatnich dniach nowa wersja aktu trafiła do dalszego procedowania w komisji prawniczej. Pierwotny projekt został przedstawiony jeszcze za czasów poprzedniej kadencji Sejmu (w 2019 r.), jednak przed jej upływem nie zakończono prac legislacyjnych.
Ustawa ma przenieść na krajowy grunt rozwiązania unijnego rozporządzenia 2017/745 w sprawie wyrobów medycznych, które weszło w życie pod koniec maja. Eksperci wskazywali, że rewolucję, która nastąpi po wejściu w życie unijnych przepisów, można porównać do tej w zakresie RODO. Polska ustawa także ma wprowadzić sporo zmian na rynku wyrobów medycznych.
Jedno z istotniejszych rozwiązań ma dotyczyć wprowadzenia pewnych ograniczeń w zakresie reklamowania wyrobów medycznych. Przede wszystkim zakazana będzie reklama wyrobów podczas targów, wystaw, publicznych prezentacji oraz sympozjów naukowych i technicznych. Przedstawiciele handlowi i medyczni nie będą mieli możliwości odwiedzać lekarzy po to, by zareklamować im swój produkt. Jeżeli dana osoba współpracuje z firmą i otrzymuje z tej współpracy korzyści, nie będzie mogła zgodnie z prawem polecać i przekazywać swojej opinii o wyrobie medycznym innym osobom. Jak wskazuje ustawodawca w uzasadnieniu, przepisy mają ukrócić niekorzystne zjawiska, które od lat można zaobserwować na rynku.
Pozostało
80%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama