Egzamin rozpoczynał się o godz. 9. Uczniowie najpierw dostali blok zadań z nauk przyrodniczych - biologii, chemii, fizyki i geografii. Mieli godzinę na jego rozwiązanie. Następnie była przerwa do godz. 11, po której rozwiązywali zadania z matematyki. Ta część egzaminu trwała półtorej godziny. Uczniowie z dysfunkcjami (np. z dysleksją) mogli mieć przedłużony czas na rozwiązanie obu bloków zadań.

Prace uczniów zostały zakodowane; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Wyniki egzaminu uczniowie poznają 17 czerwca.

W tym roku rozwiązania zadań otwartych z matematyki gimnazjalistów z terenu wszystkich ośmiu okręgowych komisji egzaminacyjnych zostaną ocenione z wykorzystaniem elektronicznego systemu oceniania. W ubiegłym roku e-ocenianie zastosowano na terenie czterech okręgowych komisji egzaminacyjnych, tj. OKE w Jaworznie, Krakowie, Łodzi i Wrocławiu.

Egzamin z wiedzy matematyczno-przyrodniczej jest jedną z trzech części egzaminu gimnazjalnego. W poniedziałek uczniowie pisali jego pierwszą część - egzamin z wiedzy humanistycznej. W środę będą pisać trzecią - egzamin ze znajomości języka obcego.

Arkusze z zadaniami z kolejnych dni publikuje codziennie po południu na swojej stronie internetowej Centralna Komisja Egzaminacyjna oraz okręgowe komisje egzaminacyjne.

Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu w poniedziałek, wtorek i środę to będzie go pisać w drugim terminie - 1, 2 i 3 czerwca.

Wynik egzaminu będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Podczas postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę wyniki ucznia uzyskane na zakończenie nauki w gimnazjum (odnotowane na świadectwie, potwierdzone zaświadczeniem o wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz stosownymi zaświadczeniami). (PAP)