Kampania „Zanim Ciebie zabraknie” dotyczyła trudnego tematu, którym jest odchodzenie. Zważywszy na to, że zajmujemy się budową hospicjum, chcieliśmy zwrócić uwagę społeczności na to, że takie miejsce powstaje w naszym regionie. Zależało nam, żeby pokazać, że jest to temat, który jest wszechobecny. Sytuacja, kiedy żegnamy bliskich i mierzymy się z problemem rozmawiania o odchodzeniu wprost dotyka praktycznie każdego z nas – mówi Agata Kozyr.
Chcemy, by powstało pierwsze hospicjum stacjonarne w naszym regionie. W powiecie lęborskim i gminach sąsiadujących cały czas sto trzydzieści tysięcy osób nie ma dostępu do profesjonalnej opieki hospicyjnej w trybie stacjonarnym. Miejsca w hospicjum stacjonarnym trzeba szukać w odległości od 80 do 100 km. Miejsc jest oczywiście ciągle za mało, oczekuje się na nie po kilka tygodni – dodaje Kozyr.
Cudem niewątpliwie jest wsparcie naszego partnera strategicznego Fundacji Biedronki. Po kilkumiesięcznych rozmowach, które finiszujemy w Warszawie przed Radą i Zarządem, Fundacja decyduje o wsparciu kwotą, która pomoże zakończyć pracę w rok – cieszy się Agata Kozyr.