Usterki techniczne uniemożliwiające dostęp do usług i oglądania na żywo transmitowanych treści – to skłoniło prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasza Chróstnego do wszczęcia postępowania wyjaśniającego w sprawie serwisu streamingowego Viaplay. Szef organu nadzorczego wystąpił również o wyjaśnienia do Cyfrowego Polsatu oraz Canal+ Polska.
Działania szefa UOKiK związane są z 40 skargami od konsumentów, które wpłynęły do urzędu na skandynawską platformę Viaplay Group International AB. Oferuje ona klientom dostęp do filmów, seriali i programów, jednak jest szczególnie atrakcyjna ze względu na udostępnianie transmisji na żywo wydarzeń sportowych. I to właśnie tej części oferty dotyczą skargi. Klienci wytykają przerwy w dostępie do usługi, problemy z dźwiękiem, przycinanie się obrazu lub zawieszanie się transmisji.
Viaplay na swojej stronie internetowej zapewnia, że wszystkie rozgrywki sportowe są udostępniane w „bardzo wysokiej jakości streamingu”. Prezes UOKiK sprawdzi, czy te obietnice mają pokrycie w rzeczywistości.
Pozostało
60%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama