statystyki

Fedorowicz: W sztabie Trzaskowskiego nie wydaliśmy złotówki na hejtowanie [WYWIAD RIGAMONTI]

autor: Magdalena Rigamonti26.07.2020, 19:00
Michał Fedorowicz Fot. Maksymilian Rigamonti

Michał Fedorowicz Fot. Maksymilian Rigamontiźródło: Dziennik Gazeta Prawna
autor zdjęcia: Maksymilian Rigamonti

Sztab Andrzeja Dudy nie miał pomysłu na sieć. Wywalił masę kasy na kreacje, zresztą niektóre bardzo ładne, i nie trafił z nimi do tych, do których chciał. Proszę zauważyć, że nikt w PiS nie odtrąbił turbozwycięstwa

I co, dotarł pan w internecie do Kasi czy Pawła, zwolenników PiS, i przekonał ich do zagłosowania na Rafała Trzaskowskiego?

Na pewno dotarliśmy do Kasi i Pawła, którzy wcześniej głosowali na Krzyśka Bosaka i Szymona Hołownię. Czy dotarliśmy do tych, którzy byli za PiS? Mógłbym powiedzieć, że na pewno kogoś udało się nam przekonwertować… Ale zwolennicy Trzaskowskiego i Dudy to obozy, które dzieli wszystko. Oni żyją w strachu. Boją się siebie. Są siły nowego porządku...

Nowy porządek to PiS?

Tak. Są także siły rebelii – to Trzaskowski. I jest pas ziemi niczyjej. Oraz strach, wielki strach, trwoga. Wszystkie złe rzeczy, jakie można było powiedzieć na temat swoich adwersarzy, zostały w tej kampanii powiedziane. Choć my w sztabie Trzaskowskiego nie wydaliśmy złotówki na hejtowanie. Zaś pierwsza reklama, która zażarła sztabowi Dudy, była hejtem na Rafała – kosztowała 20 tys. euro. I to jest odpowiedź na pytanie, kto się kogo bardziej bał.

Oni budowali kampanię internetową na hejcie, a wy na nadziei – to pan chce powiedzieć?

Na pewno nie było tak jak w 2015 r., kiedy Duda wjechał do polityki na nadziei. Ta kampania to była obrona przed Złym. My, mając ograniczoną liczbę naboi, a na przeciwko artylerię, musieliśmy bardzo precyzyjnie targetować. Jak to się stało, że bosakowcy, którzy mieli zagłosować 70 do 30 – czyli 70 proc. na Dudę, 30 proc. na Trzaskowskiego – zagłosowali po równo? Odpowiem. Nasz snajperski target.

Tak dokładnie wycelowaliście przekaz?

Precyzyjnie. I to ten dotyczący kredytów mieszkaniowych. Bosakowcy to młodzi ludzie. Chcą założyć rodziny, mieć gdzie mieszkać. Mogą oczywiście mówić o wielkiej gospodarce, podatkach, ale tak naprawdę najbardziej interesuje ich własny kąt. A tych w małych miasteczkach – ekoremonty, które zaproponował Rafał. I do nich w internecie taki przekaz poszedł. Nie stać nas było na to, żeby mówić, że Andrzej Duda jest zły. Kogo byśmy zresztą w ten sposób przekonali? Na początku kampanii w naszym sztabie odbyła się dyskusja, czy targetować negaty.

Niezły język.

Czy przygotowywać reklamy negatywne dotyczące przeciwnika. I zapadła decyzja, że nie. Wiedzieliśmy, że im się negaty nie klikają, choć w telewizji publicznej takie materiały były chyba chętnie oglądane. Łatwo można policzyć, ile druga strona zainwestowała pieniędzy w to, by przekonać Polaków, że Trzaskowski jest diabłem wcielonym, Belzebubem, że jak wygra, to Polskę opanuje chaos...

I wprowadzi pary homoseksualne na ślubne kobierce.

Temat LGBT pojawił się nagle. Żył nim Twitter, telewizje oraz pół Facebooka, ale w wyszukiwaniach internetowych w zasadzie nie istniał. To ważny sygnał, bo wydaje się, że to ludzi przestało obchodzić.


Pozostało 85% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ

Reklama

Komentarze (12)

  • kaziu(2020-07-27 00:50) Zgłoś naruszenie 124

    nie wydali złotówki? a gdyby wydali to co, przyznałby się? bzdura, też by zaprzeczył. tyle jest warte jego stwierdzenie ile warte było stwierdzenie, że trzaskowski nie był posłem

    Odpowiedz
  • Henek(2020-07-26 20:54) Zgłoś naruszenie 125

    Oni nie wydali ani zlotowki. He he he he he... bo Soros wszystko oplacal ! He he he he he he.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Bert(2020-07-26 21:32) Zgłoś naruszenie 115

    oni nie wydali , springer, sorosz, geographic i rodzima postnomenklatura i esbecja - wydali . Ściemniacz frajerów szuka

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • polo(2020-07-26 20:30) Zgłoś naruszenie 114

    żarcik

    Odpowiedz
  • Szaskozki oszust(2020-07-27 01:37) Zgłoś naruszenie 104

    w sztabie trzaskowskiego nie, bo Hejt mają opłacony przez kancelarie prawne które się nachapały na 20 mld przewałąch preprywatyzacji i teraz posponsorowały rózne pisemka internetowe do robienia brudnej kampanii + ratusz warszawski i we włocławku mają zbudowane farmy trolii. Do tego to samo robią swoje media w postaci Agory czy Ringier Axel springier.... Także tego.... ani złotówki. złotówki nie bo euro i ruble i kamienicami płacono.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Łukasz(2020-07-27 08:02) Zgłoś naruszenie 62

    To kto płacił za reklamy na YouTube w których jakaś babcia i kibol przekonywali, by nie iść na wybory ? Kto płacił za reklamę w której Dudę pokazano jak jakiegoś Jasia Fasolę? Nawet Trzaskowski tam zagrał. Kosmici sypnęli???

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • pudrowanie trupa(2020-07-27 15:06) Zgłoś naruszenie 31

    Nie podniecajcie sie przeszłością! Trupa można pudrować, ale nieboszczka PO coraz bardziej sie rokłada i wkrótce pudrowacze będą bezrobotni.

    Odpowiedz
  • Ja(2020-07-27 16:27) Zgłoś naruszenie 02

    Jakie to przykre aby TVP potrafiła wyprać tyle mózgów i zryć im berety do cna

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie