statystyki

Korycki: Telewizja jest najbezpieczniejszą rozrywką [WYWIAD NPBP]

autor: Elżbieta Rutkowska20.05.2020, 06:00; Aktualizacja: 20.05.2020, 08:14
Piotr Korycki, prezes TVN Discovery

Piotr Korycki, prezes TVN Discoveryźródło: Agencja Gazeta

Daleko nam do generowania strat, ale z powodu epidemii na pewno nie zrealizujemy swoich celów na ten rok - mówi Piotr Korycki, prezes TVN Discovery.

W ścieka się pan, jak codziennie widzi dane o rekordowej widowni, którą trudno sprzedać reklamodawcom?

Nigdy nie wściekam się na dobre wyniki oglądalności. Teraz rzeczywiście są nadzwyczajne – i dla nas jako TVN, i całego rynku. Zawsze dobrze mieć dużą bazę widzów – to potwierdzenie, że nasze programy trafiają do ludzi. I z tego się cieszę. Oczywiście, jesteśmy telewizją komercyjną, więc moja radość byłaby podwójna, gdybyśmy przy takiej oglądalności mogli sprzedawać reklamy na zasadach sprzed epidemii. Ale i tak 8.15, gdy przychodzi wiadomość z wynikami za poprzedni dzień, to bardzo fajny początek dnia.

NPBP2020

Bardzo obniżyliście ceny reklam?

Zacznijmy od tego, że ze względu na lockdown niektóre firmy przestały się reklamować. Do niedawna zamknięte były przecież galerie handlowe, ludzie stracili chęć kupowania nowych rzeczy, ograniczając się do tego, co najpotrzebniejsze. To samo dotyczy części usług – jeśli nie można ich świadczyć, nie wszyscy będą je teraz reklamowali. W ten sposób w reklamie przestały praktycznie istnieć np. podróże.

Jeszcze inne firmy silnie redukują budżety reklamowe – na wszelki wypadek, w ramach oszczędności. Dla międzynarodowych koncernów są to globalne decyzje podejmowane przez centrale. Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia podczas kryzysu w 2009 r. i – jeszcze zanim dołączyłem do TVN – w 2001 r.

W marcu wypełnienie bloków reklamowych było całkiem przyzwoite. Kampanie były zaplanowane przed epidemią, a najostrzejsze ograniczenia przemieszczania się i kontaktów wprowadzono dopiero w połowie miesiąca. Kwiecień i maj były już słabsze, chociaż byli też pojedynczy klienci, którzy zwiększali nakłady.


Pozostało jeszcze 81% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (3)

  • Inspektor Pracy(2020-05-20 10:42) Zgłoś naruszenie 32

    ......Jestem przerażony skąd te POtwory mają tyle środków finansowych aby w gazetach puszczać artykuły sponsorowane (bez możliwości komentarza) że trzeba wydłużać wiek emerytalny. Ja Ich zapewniam ,mogę załatwić Wam Obóz Dożywotniej Pracy jak uważacie ,ze teraz ktoś Wam zabrania dalej pracować.

    Odpowiedz
  • kTn(2020-05-22 08:56) Zgłoś naruszenie 30

    Najbezpieczniejszą rozrywką? Jeśli ktoś nie ma mózgu, to może bezpiecznie oglądać.

    Odpowiedz
  • Tomek (43 minuty temu) Zgłoś naruszenie 00

    TYLKO JEST STRASZNIE NIEBEZPIECZNA DLA ZDROWIA PSYCHICZNEGO OGLĄDAJĄCYCH !!!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie