Artykuły na temat: "zgody marketingowe"

RODO a ochrona dzieci w internecie. Co się zmieni po wejściu w życie rozporządzenia

19 marca 2018 r.

W myśl art. 8 ust. 1 RODO, zgodne z prawem jest przetwarzanie danych osobowych dziecka, które ukończyło 16 lat i wyraziło na to zgodę, pod warunkiem, że dotyczy to usług społeczeństwa informacyjnego, oferowanych bezpośrednio dziecku. Każdemu z państw członkowskich przysługuje prawo do obniżenia dolnej granicy tego wieku do maksymalnie 13 lat. Polski ustawodawca, w projekcie nowej ustawy o ochronie danych osobowych, zdecydował się skorzystać z tej opcji.

RODO: Zgody marketingowe mogą trafić do kosza. A wtedy budowanie biznesu od nowa

6 marca 2018 r.

Zewsząd słychać głosy, że wiele firm po 25 maja nie będzie mogło używać swoich baz marketingowych. A wszystko za sprawą unijnego rozporządzenia RODO, które dla pozyskanych wcześniej zgód na przetwarzanie danych osobowych ustanawia nowe kryteria. Zgody, które ich nie spełnią, stracą ważność. Stąd w biznesie zrozumiały popłoch.