– Sytuacja pewnego niepokoju, w której się znaleźliśmy za sprawą tego co dzieje się za naszą wschodnią granicą, spowodowała większe zainteresowanie gotówką. Staramy się jednak, aby była ona dostarczana na bieżąco do oddziałów i bankomatów. Poza przypadkami technicznymi, gdzie transport z gotówka nie zdążył dojechać obsługujemy oddziały na bieżąco – mówi o dostępności gotówki w polskim systemie Przemysław Barbrich, dyrektor Zespołu Komunikacji i PR w Związku Banków Polskich.

– Trzeba obalać mity i fake newsy, które się pojawiają. Dla nikogo, kto z bankowością ma do czynienia, nie jest tajemnicą, że przed konfliktem Rosji z Ukrainą, agresją Rosji na Ukrainę, mieliśmy podobną sytuację jak obecnie. Jeżeli ktoś chciał podjąć w banku większą gotówkę, to musiał to wcześniej awizować. Stąd nasze zalecenia, aby opierać się na sprawdzonych informacjach, sprawdzonych mediach, które weryfikują informacje pojawiające się w mediach społecznościowych. Limity wypłaty większych kwot, one zawsze były. Systemowo żadnych ograniczeń nie nałożono natomiast mogą zdarzać się sytuacje, gdzie tu i ówdzie w bankomacie może zabraknąć pieniędzy – mówi Barbrich.

Reklama

Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie".

Pobierz aplikację upday z Google Play lub App Store!

Przemysław Barbrich - dyrektor Zespołu Komunikacji i PR w Związku Banków Polskich