Gościem Szymona Glonka w podcaście "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie" jest Jacek Grzeszak, Minds&Roses.
Raport „Customer Journey 2023: Poszukiwanie i zakup produktów online” był przygotowany we współpracy z allegro. Podróż konsumencka to jest jeden z rodzajów metodologii badania i sposobu myślenia o badaniu konsumentów. Badanie przez decyzje zakupowe traktowane jak podróż. Od pomysłu o zakupie do porównania ofert, do wybrania konkretnej oferty i do zakupu. Zaczyna się na dwa sposoby. Jeden sposób najpopularniejszy to marketplace’y i tutaj króluje allegro. A drugi sposób to jest Google, czyli domyślny sposób rozpoczynania korzystania z internetu bardzo wielu osób za każdym razem. Wiele osób, jeśli chce wejść na jakąś stronę, to często wpisuje w wyszukiwarce Google. Tak samo w Google wpisuje to, co chcą kupić i to jest początek drogi zakupowej – mówi Jacek Grzeszak.
Google jest cały czas podstawowymi wrotami do Internetu, niezależnie od wieku. To też kwestia, chociażby urządzeń z Androidem. Mówimy coraz bardziej o zakupach, nie tyle przez Internet, ile zakupach mobilnych. Cała sfera internetowa przenosi się na naszej kieszeni, do naszego telefonu, więc tam Google rządzi niepodzielnie – dodaje Grzeszak.