Poszanowanie praw człowieka, przeciwdziałanie korupcji czy zarządzanie różnorodnością na różnych poziomach zarządzania i nadzoru – o te kwestie pytają zagraniczni inwestorzy, by oszacować długoterminową rentowność firm i ich przygotowanie do podejmowania przyszłych wyzwań i kryzysów. Niewielu polskich przedsiębiorców raportuje takie informacje, tymczasem już wkrótce dla części firm będą one obowiązkowe. Tak określiła to dyrektywa Rady Unii Europejskiej przyjęta 29 września 2014 roku.

Jak będzie wyglądało wdrożenie Dyrektywy, co będzie oznaczać dla polskich firm, jak wyglądają najlepsze praktyki w zakresie raportowania pozafinansowego i jakie benefity takie raporty mogą dawać przedsiębiorcom i ich interesariuszom? Tego wszystkiego dowiemy się 9 grudnia w Centrum Zielna w Warszawie podczas konferencji Raporty Społeczne 2014, na której ogłoszone zostaną wyniki 8. edycji konkursu na najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Pierwszy raz po przyjęciu dyrektywy (czytaj więcej) przedstawiciele Ministerstwa Finansów opowiedzą, jak w praktyce może zmienić się funkcjonowanie przedsiębiorstw, gdy w życie wejdzie Dyrektywa UE o raportowaniu danych pozafinansowych oraz informacji nt. różnorodności. Dyrektywę, którą Polska musi wdrożyć do 2017 roku, szczegółowo omówi oraz odpowie na pytania z sali Małgorzata Szewc, Główny specjalista w Departamencie Rachunkowości i Rewizji Finansowej Ministerstwa Finansów. Po jej wystąpieniu rozpocznie się dyskusja w formule debaty oksfordzkiej na temat wpływu obowiązkowego raportowania danych pozafinansowych na raportowanie społeczne w Polsce. Następnie uczestnicy konferencji zasiądą do stolików tematycznych, aby omówić zagadnienia kluczowe dla tematu raportowania społecznego.

Rozstrzygnięcie konkursu

Już od 8 lat Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wspólnie z PwC i SGS organizują konkurs „Raporty Społeczne (INFOGRAFIKA – podsumowanie) – Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu”. Inicjatywa promuje idee odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego firm. Podczas konferencji zostaną ogłoszone wyniki tegorocznego konkursu i dowiemy się, które z przedsiębiorstw, uwzględniających w swojej działalności interes społeczeństwa i środowiska, potrafią najlepiej, w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny, zaprezentować swoje dokonania w raportach.

- Na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń możemy śmiało stwierdzić, że raportowanie społeczne staje się coraz bardziej popularne i powszechne. Na razie jest to trend rozwijany w Polsce głównie przez firmy z zagranicznym kapitałem, ale mamy nadzieję, że najnowsza dyrektywa unijna zachęci polskich przedsiębiorców do dorównania im kroku. Jesteśmy też pozytywnie zaskoczeni, że konkursowe raporty są coraz ciekawsze i nadal wybór tych najlepszych nie odbywa się bez burzliwych obrad. Ponadto, chcielibyśmy, aby z roku na rok coraz więcej osób czytało raporty społeczne i żeby to był temat rozmów nie tylko specjalistów społecznej odpowiedzialności biznesu, ale i przeciętnych konsumentów czy ogólnie interesariuszy firm – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Konferencja Raporty Społeczne 2014

Termin: 9 grudnia 2014 (wtorek)
Miejsce: Centrum Zielna w Warszawie (ul. Zielna 37)
Zgłoszenia: Wstęp wolny. Wymagana jest rejestracja FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (link)

Agenda konferencji*:

9.00 – 9.30 – rejestracja uczestników + powitalna kawa
9.30 – 9.40 – powitanie
9.40 – 10.15 – wystąpienie Małgorzaty Szewc z Ministerstwa Finansów na temat Dyrektywy UE o raportowaniu danych pozafinansowych oraz informacji nt. różnorodności, także możliwość zadawania pytań z sali
10.15 – 11.15 – debata oksfordzka na temat wpływu obowiązkowego raportowania danych pozafinansowych na raportowanie społeczne w Polsce
11.15 – 11.35 – przerwa kawowa
11.35 – 12.35 – I runda prac w ramach stolików tematycznych
12.40 – 13.40 – II runda prac w ramach stolików tematycznych (tematy stolików POD LINKIEM)
13.40 – 14.00 – ogłoszenie wyników konkursu i zakończenie konferencji
ok. 14.00 – lunch
*Organizatorzy zastrzegają, że agenda może ulec zmianie.








Konkurs Raporty Społeczne 2014

Organizatorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC Polska, SGS Polska
Patroni: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Gospodarki, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, PAP Biznes, Brief, BIZON - Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny, CR Navigator, PRoto.pl, Bankier.pl, eGospodarka.pl, ngo.pl

Kontakt dla mediów:
Agnieszka Siarkiewicz, mobile 669 510 483, e-mail: agnieszka.siarkiewicz@fob.org.pl




***

INFORMACJE O ORGANIZATORACH

Misją Forum Odpowiedzialnego Biznesu, największej organizacji pozarządowej zajmującej się CSR, jest upowszechnianie idei odpowiedzialnego biznesu jako standardu obowiązującego w Polsce w celu zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw, zadowolenia społecznego i poprawy stanu środowiska. Stowarzyszenie powstało w 2000 roku z inicjatywy środowisk gospodarczych, akademickich i pozarządowych, posiada status organizacji pożytku publicznego. Od 2002 roku Forum jest narodowym partnerem CSR Europe - sieci organizacji promujących koncepcję odpowiedzialnego biznesu w Europie. Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest pierwszą i jedyną organizacją pozarządową w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility, CSR) w kompleksowy sposób. Więcej na www.odpowiedzialnybiznes.pl.

PwC jest wiodącą globalną organizacją świadczącą profesjonalne usługi doradcze. Korzystając z wiedzy i kwalifikacji ponad 180.000 pracowników w 158 krajach, budujemy relacje z klientami dzięki usługom świadczonym w oparciu o zasady najwyższej jakości, przejrzystości i uczciwości w działaniu. PwC świadczy kompleksowe usługi doradcze w zakresie odpowiedzialnego biznesu (CR), a w szczególności wspiera klientów w tworzeniu strategii CR, pomaga opracowywać raporty społeczne oraz weryfikować ich wiarygodność. Od początku swojej działalności w Polsce firma doradcza PwC angażowała się w działania wspierające lokalne społeczności, młodych ludzi na rynku pracy, a także środowisko. Obecnie PwC Polska koordynuje działania społeczne firmy w 24 krajach regionu Europy Środkowej i Wschodniej, a w Polsce powołana została Fundacja PwC „Podaruj siebie".

SGS to światowy lider i innowator w dziedzinie inspekcji, certyfikacji, doradztwa, monitoringu
i testowania, oferujący usługi szerokiej grupie klientów z różnych sektorów i branż. Założona w 1878 roku firma wyróżnia się jako światowy wzór jakości i uczciwości. Zatrudnia ponad 70.000 pracowników w blisko 1350 laboratoriach i biurach zlokalizowanych w 150 krajach. Od października 2011 roku do struktur SGS Polska dołączył zespół CSR Consulting. Firma CSR Consulting była współinicjatorem konkursu Raporty Społeczne i jedną z pierwszych firm na rynku polskim kompleksowo zajmującą się doradztwem w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Zespół SGS Sustainability świadczy usługi w zakresie budowy i realizacji strategii, analizy i raportowania CSR a także eko-projektowania, analiz śladu węglowego, audytów socjalnych czy antykorupcyjnych. Połączenie kompetencji w zakresie badań i inspekcji z usługami doradczymi pozwala skutecznie wspierać klientów w obszarze zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w Polsce i na świecie.