Ogólne wymagania form reklamowych
Poniższe zasady dotyczą wszystkich form reklamowych emitowanych przez Infor PL S.A. Dodatkowo należy przestrzegać specyfikacji technicznej każdej z form reklamowych dostępnej w poniższej specyfikacji.
Typ: Obrazek
Typ: html5
Maksymalna waga JPG/HTML5: 50 / 100 KB
Rozmiar: 750x100 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama w formie prostokąta o wymiarach 750x100 pikseli, emitowana na górze bądź pod menu strony. Może mieć postać statyczną lub animowaną.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl, infor.pl.
Odpowiednikiem mobilowym tej kreacji jest rectangle.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG/HTML5: 50 / 100 KB
Rozmiar: 750x200 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama w formie prostokąta o wymiarach 750x200 pikseli, emitowana na górze bądź pod menu strony. Może mieć postać statyczną lub animowaną.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl, infor.pl.
Odpowiednikiem mobilowym tej kreacji jest rectangle.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG/HTML5: 60 / 120 KB
Rozmiar: 750x300 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama w formie prostokąta o wymiarach 750x300 pikseli, emitowana na górze bądź pod menu strony. Może mieć postać statyczną lub animowaną.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl, infor.pl.
Odpowiednikiem mobilowym tej kreacji jest rectangle.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG/HTML5: 60 / 120 KB
Rozmiar: 970x200 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama w formie prostokąta o wymiarach 970x200 pikseli, emitowana na górze bądź pod menu strony. Może mieć postać statyczną lub animowaną.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl, infor.pl.
Odpowiednikiem mobilowym tej kreacji jest rectangle.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG/HTML5: 60 / 120 KB
Rozmiar: 970x300 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama w formie prostokąta o wymiarach 970x300 pikseli, emitowana na górze strony. Może mieć postać statyczną lub animowaną.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl, infor.pl.
Odpowiednikiem mobilowym tej kreacji jest rectangle.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG/HTML5: 300 kB
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Rozmiar: 1920x1080px
Forma reklamowa składająca się z billboardu, double billboardu, triple billboardu lub wideboardu oraz tapety.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl, infor.pl.
Odpowiednikiem mobilowym tej kreacji jest halfpage.
Prosimy o sprawdzenie specyfikacji technicznej górnych formatów reklamowych (billboard, double billboard, triple billboard, wideboard) oraz tapety.
Każdy z serwisów ma inna budowę. Przy tworzeniu tapety należy uwzględnić szerokość zawartości kontentu a także pole ochronne w postaci statycznej górnej belki.
Szerokość kontentu dla serwisów wynosi:
-gazetaprawna.pl - 1176 px
-dziennik.pl - 1176 px
-forsal.pl - 1176 px
-infor.pl - 1280 px
Pole ochronne belki o wysokości:
-dziennik.pl: 200 px
-forsal.pl: 250 px
-gazetaprawna.pl: 300 px
-infor.pl: 40 px
Maksymalna waga JPG/HTML5: 50 / 100 KB
Rozmiar: 300x250 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama o wymiarach 300x250 pikseli, format dostępny na gazetaprawna.pl (z wyjątkiem strony głównej), dziennik.pl, forsal.pl (z wyjątkiem strony głównej), infor.pl.
Odpowiednikiem mobilowym tej kreacji jest rectangle.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG/HTML5: 60 / 120 KB
Rozmiar: 300x600 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama o wymiarach 300x600 pikseli, emitowana w prawej szpalcie strony, format dostępny na gazetaprawna.pl (z wyjątkiem strony głównej), dziennik.pl, forsal.pl (z wyjątkiem strony głównej), infor.pl.
Odpowiednikiem mobilowym tej kreacji jest rectangle.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG/HTML5: 300 kb
Rozmiar: 1920x100px / 1920x450px
Format pliku: JPG
Rozwijany format reklamowy umieszczony w górnej części serwisów, nad belką nawigacyjną. Składa się z trzech elementów w formacie JPG: belki podstawowej (1920x100px), kreacji po rozwinięciu (1920x450px) oraz belki, która pokazuje się w momencie scrollowania (1920x50px)- scrolluje się do połowy serwisu.
Do każdej kreacji należy dołączyć dwa oddzielne pliki JPG: buttony „ROZWIŃ” oraz „ZWIŃ” w rozmiarze 152x42px.
Dopuszczalna łączna waga wszystkich elementów to 300kb.
Tworząc kreację reklamową należy pamiętać o zachowaniu obszaru ochronnego po obu stronach kreacji.
Buttony „ROZWIŃ” oraz „ZWIŃ” będą osadzone przez wydawcę w prawym dolnym rogu kreacji.
Na kreacji nie może być umieszczony nr telefonu, adres strony WWW, opis sponsor serwisu, sponsor dnia, partner serwisu.
Szczegółowe rozmieszczenie elementów kreacji przedstawiają schematy. Błękitne pole (1180px) to obszar głównego przekazu reklamowego. Szary obszar to tzw. pole ochronne które może nie być widoczne dla użytkowników z małymi rozdzielczościami, ten obszar powinien stanowić tło/wypełnienie kreacji.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl, infor.pl.
Maksymalna waga JPG/HTML5: 60 / 120 KB
Rozmiar: 750x100 / 950x100 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama emitowana na warstwie, przylegająca do dolnej krawędzi przeglądarki internetowej. Kreacja zwija się samoczynnie po 15 sekundach, po zwinięciu na prawej krawędzi pozostaje fiszka. Po kliknięciu w fiszkę kreacja ponownie się rozwinie. Fiszka zamyka się samoczynnie po 30 sekundach.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl, infor.pl. ustawiany domyślnie z cappingiem 1 na całą kampanię.
Odpowiednikiem mobilowym tej kreacji jest rectangle.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG/HTML5 60 / 120 KB
Rozmiar: 1146x300 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama w formacie 1146x300, emitowana wyłącznie na stronach głównych dziennik.pl, forsal.pl i gazetaprawna.pl.
Odpowiednikiem tej kreacji na mobile jest rectangle dostępny tylko na stronie głównej.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG/HTML5 70 / 140 KB
Rozmiar: 1146x600 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama w formacie 1146x600, emitowana wyłącznie na stronach głównych dziennik.pl, gazetaprawna.pl i forsal.pl.
Odpowiednikiem tej kreacji na mobile jest rectangle.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG/HTML5 50 /100 KB
Rozmiar: 750x200 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Banner wyświetlany pod leadem w artykule, format dostępny na gazetaprawna.pl i dziennik.pl.
Odpowiednikiem mobilowym tej kreacji jest rectangle.
Typ obrazek:
Typ HTML5:
Maksymalna waga VIDEO: 5 MB
Rozdzielczość: min. 640x480 px, max. 1920x1080
Proporcje: 16:9
Format pliku: mov, mp4, mpeg
Długość filmu: do 30 sekund
Kodek: każdy, z wyjątkiem: ProRes 4444, HDV 720p60, Go2 Spotkanie 3 i 4, ER AAC LD, redCode
Video Out-Stream to reklama video wyświetlana w treści artykułu, po emisji miejsce reklamowe znika.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl (z wyjątkiem SG), infor.pl.
Format: mp4
Kodek video: H.264
Kodek audio: AAC
Bitrate video: min. 1500 kbps, zalecane 3000 kbps
Bitrate audio: 192 kbps
Kanały audio: zalecane 2
Rozdzielczość: min. 1280x720, zalecane 1920x1080
Aspect ratio: 16 : 9
FPS: min. 25 kl/s, zalecane 60 kl/s
Długość filmu: 15 lub 30 sekund
Maksymalna waga: 30 MB
W przypadku kodów:
Kody zgodne z VAST 3.0 lub 4.0 wspierające komunikację SSL (https)
Video In-Stream to reklama video wyświetlana w playerze z redakcyjnym kontenetem video. Pre-roll jest wyświetlany przed video redakcyjnym, a po jego zakończeniu emituje się video redakcyjne.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl.
Maksymalna waga JPG/HTML5: 50 / 100 KB
Rozmiar: 300x250 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG, HTML5
Reklama w formie prostokąta o wymiarach 300x250 pikseli, emitowana po środku strony. Może mieć postać statyczną lub animowaną.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl, infor.pl.
Typ: obrazek
Typ: HTML5
Maksymalna waga JPG: 60 KB
Rozmiar: 300x600 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG
Reklama w formie prostokąta o wymiarach 300x600 pikseli emitowana pośrodku strony.
Format dostępny na gazetaprawna.pl, dziennik.pl, forsal.pl, infor.pl.
Typ: obrazek
Maksymalna waga JPG 40 KB
Rozmiar: 320x50 px
Format pliku: GIF, JPG, PNG
Sticky Ad ma postać belki przyklejonej do dolnej części ekranu, która podąża za użytkownikiem w trakcie przeglądania strony. W prawym górnym rogu znajduje się przycisk X do zamknięcia kreacji.
Występuje na wszystkich serwisach, tylko na mobile.
Kreacja ustawiana domyślnie z cappingiem 1.
Typ: obrazek
Liczba znaków ze spacjami: 5000
Liczba znaków w tytule: do 40
Treść artykułu: powinna nawiązywać do tematyki serwisu
Treść artykułu należy dostarczy w pliku tekstowym (.txt) lub MS Word (.docx), zaś formy graficzne w plikach jpg/gif.
Jeśli artykuł zawiera linki, należy je osadzić w pliku tekstowym lub MS Word.
Linkowanie w artykułach zamieszczamy wyłącznie z atrybutem "nofollow".
W momencie zakończenia prac nad zleconymi tekstami, a brakiem emisji w ciągu 30 dni, wynikających z winy klienta, Grupa Infor Biznes ma prawo zafakturować 50% wartości zlecenia.
Artykuł może zawierać do 3 grafik.
Waga jednej grafiki do 50 kb
Format grafik: .jpg lub .png
Artykuły partnerskie/sponsorowane mogą zawierać:
Artykuły partnerskie i sponsorowane mogą być promowane boxem na stronie głównej serwisu przez okres do 7 dni.
Boxy promujące artykuł osadzane są w modułach redakcyjnych umieszczonych na stałe na serwisie.
Poniżej wizualizacje takich promocji:
Serwis "dziennik.pl"
Serwis "forsal.pl"
Moduł partnerski/sponsorowany to bloczek składający się z kilku artykułów powiązanych ze sobą wspólnym tematem lub wydarzeniem (np. konferencja).
Dopuszczalne formaty plików: GIF, JPG, PNG
Rozmiar: gazetaprawna.pl / forsal.pl / infor.pl : 750x200
Maksymalna waga: 30 KB
Wymagane kodowanie: UTF-8
Język kreacji HTML5
Maksymalna waga całego mailingu: 100 KB
Do wysyłanego mailingu (oprócz treści) konieczne jest dostarczenie następujących informacji:
Kreacja HTML powinna być przygotowana w następujący sposób:
UWAGA: mailing HTML z obrazkami zewnętrznymi, otwarty off-line nie dociągnie obrazków – zostaną puste miejsca. Radzimy jak najrzadziej wykorzystywać dociąganie elementów zewnętrznych.
Po wysłaniu testów mailingu prosimy o akceptację pod względem:
Po wysłaniu testów mailingu prosimy o akceptację pod względem:
Infor.pl nie gwarantuje poprawnego wyświetlania kreacji HTML we wszystkich klientach oraz systemach pocztowych, szczególnie systemach Lotus I Gmail (Google Mail)
Infor Biznes Sp. z o.o. zapewnia realizację oraz monitoring wysyłki.
Za zgodności kreacji z popularnymi systemami pocztowymi dostępnymi na rynku (Outlook Express, Outlook MS, Mozilla Thunderbird), szczególnie systemami Lotus zapewnia producent kreacji.
Skrzynki pocztowe e-mail mogą mieć problemy z poprawnym odczytywaniem styli CSS.