Pracodawca, pracownik, menedżer. Państwo, firmy i samorządy pod presją demografii i sztucznej inteligencji
Brak pracowników i radykalny wzrost kosztów pracy to główne problemy polskich firm. Większość przedsiębiorców twierdzi także, że młode pokolenia nie chcą już pracować tak ciężko i permanentnie jak te, którym Polska zawdzięcza największy skok cywilizacyjny od stuleci.
Dane demograficzne są brutalne: pula pracowników w Polsce i Europie będzie się w najbliższych dekadach nadal kurczyć, a bogatsze kraje będą nam wciąż podbierać talenty. Co możemy zrobić?
Zatrudnić miliony imigrantów z biedniejszej części Europy, Azji i Afryki czy masowo instalować w firmach roboty i automaty wykorzystując na szeroką skalę sztuczną inteligencję?
Odpowiedź zależy od modelu gospodarczego, jaki wybierzemy: czy chcemy się nadal opierać na względnie taniej sile rąk i mózgów, czy też mamy odwagę zainwestować wszystkie siły i środki w budowanie gospodarki opartej na wiedzy, innowacjach i przełomowych technologiach?
Równoległym wyzwaniem dla przedsiębiorców i menedżerów jest sprawne zarządzanie coraz bardziej zróżnicowanymi zespołami, a zwłaszcza umiejętne łączenie odwagi i entuzjazmu młodych kadr z mądrością i doświadczeniem starszych oraz efektywne wykorzystanie potencjału talentów pochodzących z odmiennych kultur. W wielu firmach tworzą się całkiem nowe relacje, oparte na partnerstwie i sile nowego typu liderów – raczej wspierających i zostawiających przestrzeń do działania niż wszystkowiedzących i wydających polecenia. To wielka zmiana modelu zarządzania.
Opisane tu zjawiska powinniśmy traktować nie w kategoriach problemu czy bolesnego wyzwania, lecz szansy na pożądaną zmianę. Pozytywną zarówno dla pracobiorców, jak i dla pracodawców.
Porozmawiamy o tym szczerze na Krakowskim INFORum Gospodarczym 3.0 w Krakowie. Media grupy Infor PL – Dziennik Gazeta Prawna, Forsal.pl – organizują je w ścisłej współpracy z kluczowymi organizacjami przedsiębiorców, instytucjami otoczenia biznesu, samorządami zawodów zaufania społecznego, uczelniami. Wydarzenie ma charakter ogólnopolski i wpisuje się w cykl wydarzeń organizowanych od lat przez Dziennik Gazetę Prawną pod hasłem „Nie ma przyszłości bez przedsiębiorczości”.
W programie m.in.
- Rządowy punkt widzenia: Rynek pracy w Polsce i Europie. Pracodawca syty i pracownik cały?
- Panel dyskusyjny: Lepszy model. Jak wykorzystać kapitał wiedzy i doświadczenia polskich menedżerów i przedsiębiorców w przestawianiu polskiej gospodarki na nowe tory – gospodarki opartej na wiedzy
- Gorąca rozmowa: Biblia migracyjna Polski
- Panel dyskusyjny: ESG z naciskiem na S i G. Porozmawiajmy o relacjach w pracy
- Panel dyskusyjny: Czy roboty i sztuczna inteligencja wybawią nas od pracy
- Tradycyjne INFORum opinii liderów organizacji gospodarczych i Forum Samorządów Zawodów Zaufania Publicznego
FOTOGALERIA
WIDEORELACJA
PRELEGENCI

Teresa Aldea
Carlsberg Polska

Dr Dominika Bosek-Rak
Szkoła Główna Handlowa

dr hab. Jan Brzozowski
Uniwersytet Jagielloński
Ekonomista, doktor habilitowany w dyscyplinie ekonomia i finanse. Zainteresowania badawcze: migracje międzynarodowe, przedsiębiorczość imigracyjna i etniczna, społeczno-ekonomiczna adaptacja imigrantów, migrantów powrotnych i uchodźców, transnacjonalizm, wielokulturowość. Staż podoktorski w Università Politecnica delle Marche (2015-2016).
- Kierownik Zakładu Badań nad Zmianami Społecznymi w Europie
- Zastępca Przewodniczącego Komitetu Badań nad Migracjami PAN
- członek Komitetu Nauk Demograficznych PAN
- członek redakcji Entrepreneurial Business and Economics Review
- redaktor naczelny czasopisma Studia Migracyjne - Przegląd Polonijny

Justyna Czyszek
Krakowski Park Technologiczny

Renata Deptała
Bank Gospodarstwa Krajowego/Region Małopolski

Ewa Flor
Małopolski Związek Pracodawców Lewiatan
Od 2006 roku prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego.
Wcześniej zarządzała podatkami w bankach a także zdobywała doświadczenie zawodowe jako menadżer w największych międzynarodowych firmach konsultingowych - EY i BDO. Reprezentuje Klientów w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Doradza w pozyskiwaniu ulg podatkowych, restrukturyzacjach, połączeniach, podziałach przedsiębiorstw.
Autorka publikacji o tematyce podatkowej.
Członek rady podatkowej w Konfederacji Lewiatan. Wiceprezes Małopolskiego Związku Pracodawców Lewiatan.

Konrad Hernik
Rada Ekspertów Alliance Business Connect
W latach 2020-2022 jako Prezes Zarządu OT Logistics SA oraz Przewodniczący Rad Nadzorczych spółek Grupy OTL z dużym sukcesem zrestrukturyzował największą polską grupę portową, zarządzającą portami morskimi w Polsce i Chorwacji. Poprzednio w latach 2018-2020 pełnił funkcję Prezesa Zarządu w Buma Factory Sp. z o.o. Sk. w Grupie Buma, wyprowadzając z kłopotów producenta elewacji budynków biurowych. W okresie 2016-2018 jako Wiceprezes Zarządu Automotive Experts & more Sp. z o.o. prowadził działalność doradczą dla firm z sektora motoryzacyjnego.
W latach 2004-2016 jako Prezes Zarządu Armatura Kraków SA oraz Prezes Zarządu i Przewodniczący Rad Nadzorczych spółek Grupy Armatura, wyprowadził ze stanu bliskiego upadłości, zbudował grup ę kapitałową i trzykrotnie rozwinął skalę działalności ówczesnego lidera rynku sanitarnego w Polsce.
Poprzednio pracował także jako m.in.: Dyrektor Ekonomiczno-Finansowy firmy handlowej Excellent SA, Dyrektor Zarządzający w Wydawnictwie Jagiellonia SA, Dyrektor Finansowy w firmie budowlanej Instal Kraków SA, a także jako Kierownik Zespołu Zarządzania Portfelem Banku w Banku Przemysłowo-Handlowym SA. Drogę zawodową rozpoczynał w 1993 r. jako analityk finansowy w Biurze Maklerskim Penetrator SA. Zasiadał również w Radach Nadzorczych wielu spółek z różnych branż.
Konrad Hernik jest absolwentem kierunku Organizacja i Zarzadzanie na Akademii Ekonomicznej w Krakowie.

Joanna Jaworek-Korjakowska, Prof. AGH
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie

Karolina Kolary
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Krakowie
W latach 2016 - 2024 Wicedziekan, a obecnie Członek Prezydium Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie; w ramach tej organizacji jest odpowiedzialna za obszar integracji, promocji, edukacji prawnej i współpracy zagranicznej.
Inicjatorka, organizatorka i panelistka w licznych konferencjach i szkoleniach dla prawników, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Od 2024 r. Członkini Zarządu PEOPIL – Pan European Organisation of Personal Injury Lawyers.

Janusz Kowalski
Małopolska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości
w Krakowie
Społeczny Doradca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Targowych Przestrzeni Publicznych.
Urodził się w 1944 roku we Lwowie. Naukę w zawodzie złotnik-jubiler rozpoczął w Artystycznej Pracowni Złotniczej Gustawa Śliwy w Krakowie. Od roku 1974 jest właścicielem Artystycznej Pracowni Złotniczej „Elja” w Krakowie. Przewodniczy Porozumieniu na Rzecz Przedsiębiorczości przy Prezydencie Miasta Krakowa, V-ce Przewodniczący Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, Przewodniczący Ogólnopolskiej Komisji Złotniczo-Jubilerskiej przy Związku Rzemiosła Polskiego. Od 2013 roku pełni funkcję Prezesa Małopolskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Krakowie oraz Zastępcy Prezesa Związku Rzemiosła Polskiego w Warszawie. Jest Członkiem Rady Dialogu Społecznego i Rady Ochrony Pracy w Warszawie oraz Członkiem Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Krakowie. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz Szablą Kilińskiego.

Patrycja Kubiesa
Małopolski Oddział Krajowej Izby Doradców Podatkowych

Rafał Kulczycki
Izba Przemysłowo-Handlowa w Krakowie
Urodzony w Krakowie, 13.04.1966 r.
1999 - 2018 związany z Urzędem Miasta Krakowa, przeszedł drogę od młodszego referenta do dyrektora Wydziału Rozwoju, którym został w 2012 roku, do jego zadań należała wówczas współpraca z przedsiębiorcami, a także promocja gospodarcza miasta.
W trakcie pracy w Urzędzie był współtwórcą i kierownikiem w 2011 Centrum Obsługi Inwestora, czyli kompleksowej jednostki do celów promocyjnych oraz informacyjnych; współautor strategii smart city dla Krakowa; uczestniczył w pracach nad stworzeniem Strategii Rozwoju Krakowa 2018 -2030, twórca cyklu spotkań i konferencji pod nazwą „Tydzień startupów”; prowadził nadzór nad Krakowskim Programem Wspierania Przedsiębiorczości; współtwórca Miejskiego Centrum Dialogu, którego celem były konsultacje społeczne; organizacja we współpracy z miastem Krakowem.
1995 -1999 - studia doktoranckie z zakresu europeistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim; w tym udział w wymianie doktoranckiej i praca na Uniwersytecie w Coimbra w Portugalii.
1992 - 1994 nauczyciel w Szkole Podstawowej w Siedlcu.
1985 - 1991 studia historyczne na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W trakcie studiów uczestniczył i współorganizował dwie wyprawy naukowo-badawcze do Azji i na Bliski Wschód.

Prof. dr hab. inż. Jerzy Lis
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
W 1989 r. wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie do 1991 r. był pracownikiem naukowym w State University of New York w Buffalo. Odbył także krótsze staże zagraniczne i był zapraszany na cykle wykładów m.in. w: TU Bergakademie Freiberg (Niemcy), TU Clausthal (Niemcy), TU Münster (Niemcy), RWTH Aachen University (Niemcy), ENSCI Limoges (Francja), Osaka University (Japonia), Hokkaido University (Japonia), Alfred University (USA), University of British Columbia (Kanada), Universidad Panamericana (Meksyk), Samara University (Rosja), Institute of Structural Macrokinetics and Materials Scienc, Russian Academy of Sciences (Rosja).
W działalności badawczej prof. Jerzy Lis specjalizuje się w inżynierii materiałowej oraz technologii chemicznej, zwłaszcza w: technologii otrzymywania zaawansowanych i klasycznych tworzyw ceramicznych, specjalnych technikach syntezy materiałów ceramicznych, badaniu właściwości ceramiki i kompozytów oraz ich zastosowaniu. Jest członkiem rzeczywistym Polskiej Akademii Nauk. Przez dwie kadencje był członkiem Prezydium Oddziału Krakowskiego PAN. Należy do Polskiego Towarzystwa Ceramicznego i Polskiego Towarzystwa Mikroskopii Elektronowej.
Jego dorobek naukowy obejmuje około 400 publikacji, sześć książek, 180 referatów wygłoszonych na konferencjach (125 międzynarodowych) oraz 18 patentów. Jest promotorem 15 obronionych i dwóch rozpoczętych prac doktorskich, a także ponad 100 prac magisterskich i inżynierskich. Był i jest kierownikiem 12 projektów badawczych KBN i MNiSW (pięć promotorskich), głównym wykonawcą 16 innych projektów krajowych i trzech międzynarodowych, kierownikiem pięciu prac w ramach działalności statutowej AGH oraz licznych projektów badawczych zleconych przez zakłady przemysłowe. Był przewodniczącym Rady Nadzorczej Krakowskiego Centrum Innowacyjnych Technologii INNOAGH, a obecnie jest wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej Krakowskiego Parku Technologicznego.
Profesor zasiada w zagranicznych gremiach naukowych. W 2002 r. został powołany do prestiżowej The World Academy of Ceramic. Jest członkiem The American Ceramic Society, The International Society of SHS, a także komitetów redakcyjnych międzynarodowych czasopism „The International Journal of SHS” oraz „Ceramics International”. Jest również laureatem prestiżowych międzynarodowych wyróżnień za osiągnięcia naukowe m.in. Fellow of the American Ceramic Society, Fellow of the European Ceramic Society oraz The Brigde Award of the American Ceramic Society. Został wyróżniony tytułem Profesora Honorowego przez Uniwersytet w Szymkencie (Kazachstan) oraz Uniwersytet Nafty i Gazu w Iwano-Frankivsku (Ukraina). Obecnie jest członkiem Komitetu Nauki o Materiałach i Metalurgii PAN (pełniąc przez dwie kadencje funkcję wiceprzewodniczącego), Komitetu Inżynierii Wodnej i Lądowej PAN, Komisji Nauk Ceramicznych przy Oddziale PAN w Krakowie i wiceprzewodniczącym Komisji Nauk Technicznych PAU. Pełnił przez dwie kadencje funkcję prezesa Polskiego Towarzystwa Materiałoznawczego. Był członkiem Centralnej Komisji ds. Stopni i Tytułów Naukowych i przewodniczącym Sekcji Ceramiki Szlachetnej Polskiego Towarzystwa Ceramicznego. Jest członkiem komitetów redakcyjnych krajowych czasopism: „Materials Science Poland”, „Archiwum Nauki o Materiałach”, „Inżynieria Materiałowa”, „Materiały Ceramiczne” i „Ceramika – Biuletyn Komisji Nauk Ceramicznych PAN”. Jest członkiem rad naukowych: Instytutu Metalurgii i Inżynierii Materiałowej PAN oraz Instytutu Katalizy i Fizykochemii Powierzchni PAN, a także przewodniczącym Rady Instytutu Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych. Był również przewodniczącym Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich w kadencji 2020–2024 oraz członkiem Prezydium Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich. Od 2024 roku jest Wiceprzewodniczącym KRASP. Pełnił również funkcję zastępcy przewodniczącego Konferencji Rektorów Polskich Uczelni Technicznych w kadencji 2020-2024. Pełni funkcję wiceprzewodniczącego Kolegium Rektorów Szkół Wyższych Krakowa.
W 2019 r. został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Otrzymał Brązowy Krzyż Zasługi i Medal Komisji Edukacji Narodowej. Jest laureatem Nagrody Ministra Edukacji Narodowej, Nagrody Przewodniczącego IV Wydziału PAN. Za działalność naukowo-wynalazczą został uhonorowany medalem im. Tadeusza Sendzimira, który przyznawany jest przez Stowarzyszenie Polskich Wynalazców i Racjonalizatorów, oraz tytułem Złoty Inżynier 2016 i Diamentowy Inżynier 2024 „Przeglądu Technicznego” i NOT. W 2023 r. otrzymał Złoty Medal Honorowy za Zasługi dla Województwa Małopolskiego. Profesor otrzymał również medal Cracoviae Merenti za zasługi dla miasta Krakowa, wyróżnienia Zasłużony dla Budownictwa i Zasłużony dla Przemysłu Materiałów Budowlanych, odznakę honorową „Zasłużony dla Bezpieczeństwa w Górnictwie” oraz wiele nagród za działalność na rzecz uczelni, zakładów i stowarzyszeń.

Wojciech Łaptaś
Urząd Miasta Krakowa
Tytuł naukowy: magister. Posiada szerokie doświadczenie zawodowe w dziedzinie przedsiębiorczości. W latach 1989-1998 prowadził własną firmę. W latach 1998–2004 pełnił funkcję dyrektora - koordynatora operacyjnego Funduszu Mikro (znanego obecnie jako FM Bank), zajmującego się głównie wsparciem finansowym dla mikrofirm. Trener, mentor, wykładowca w obszarze wielu projektów finansowanych z UE, kierowanych do osób przedsiębiorczych. Członek założyciel Stowarzyszenia na Rzecz Promowania Przedsiębiorczych Postaw i Samodzielności Ekonomicznej „Sens”. Od kwietnia 2004 do chwili obecnej pracuje w Urzędzie Miasta Krakowa, gdzie współtworzył powstanie nowej jednostki Punktu Obsługi Przedsiębiorcy. Współpracuje z krakowskimi uczelniami wyższymi oraz szkołami podstawowymi w zakresie wspierania i krzewienia przedsiębiorczości wśród ludzi młodych.

Aleksandra Majda
ESG Impact Network
Organizuje konferencje, prowadzi szkolenia, pomaga firmom uniknąć ryzyka greenwashingu. Swoją wiedzą dzieli się wykładając zagadnienia zrównoważonego rozwoju na uczelniach wyższych - SGGW i Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Była dyrektorką Zarządu Zieleni m.st. Warszawy. Koordynowała komunikację i PR warszawskich biur i jednostek zajmujących się̨ ekologią i zrównoważonym rozwojem. Wieloletnia dziennikarka i menadżerka mediów w TVN24, Rzeczpospolitej i PAP.

Dr hab. Stanisław Mazur
Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa
Specjalizuje się w sprawach polityki i administracji publicznej oraz zarządzania tymi obszarami. Od wielu lat silnie zaangażowany w rozwój życia publicznego Krakowa, m.in. prezes Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej w Krakowie (2007–2009), członek Rady Służby Cywilnej (2009–2015), inicjator i członek Stowarzyszenia Lepszy Kraków, którego celem jest wypracowywanie nowych rozwiązań dla polityk publicznych w naszym mieście, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w latach 2020-2024. Od 14 maja 2024 roku I Wiceprezydent Miasta Krakowa.
Doświadczony menedżer i przywódca kierujący wieloma projektami i organizacjami. Przez kilka dekad swojej działalności naukowej i społecznej, dzięki wiedzy, zaangażowaniu i otwartości zbudował silną pozycję osobistą zarówno w międzynarodowych jak i krajowych środowiskach ekonomicznych i politycznych. Zawsze zorientowany na współpracę, dialog i uszanowanie odmiennych poglądów przy jednoczesnym dążeniu do tworzenia rozwiązań praktycznych i użytecznych z punktu widzenia interesu społecznego. Prywatnie skupiony na budowaniu bliskich relacji w kręgu rodziny i przyjaciół. Wolne chwile najczęściej lubi spędzać w rodzinnym domu w Szczawie w gronie najbliższych.
Pasjonat kultury regularnie odwiedzający krakowskie teatry i ulubione Kino Mikro. Miłośnik literatury często wracający do nauk Tischnera i symbolicznego pisarstwa Wyspiańskiego. Jeździ na rowerze, grywa w badmintona i uwielbia pikantną kuchnię.
Wśród przyjaciół uchodzi za idealistę.

dr hab. inż. Paweł Pichniarczyk, prof. AGH
Sieć Badawcza Łukasiewicz
Instytut Ceramiki i Materiałów Budowlanych

Wojciech Piech
Pełnomocnik Marszałka Województwa Małopolskiego ds. przedsiębiorczości i rozwoju rynku pracy
Od 2019 do sierpnia 2024 roku pełnił funkcję Sekretarza Województwa Małopolskiego, gdzie odpowiadał za organizację oraz prawidłowe funkcjonowanie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Wcześniej, w latach 2015-2018, zajmował stanowisko Zastępcy Prezydenta Miasta Nowego Sącza. W tym okresie przewodniczył także Powiatowej Radzie Rynku Pracy. Między 2007 a 2015 rokiem pełnił funkcję Pełnomocnika Prezydenta Miasta ds. Zarządzania Strategicznego i Zarządzania Jakością, dbając o rozwój systemów zarządzania strategicznego, jakości (ISO 9001) i kontroli zarządczej.
Jego wcześniejsza kariera obejmowała stanowisko Kierownika Działu Promocji, Marketingu i Wydawnictw w Małopolskim Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu (2004-2006), gdzie koordynował działania promocyjne i budował pozytywny wizerunek instytucji. W latach 1996-2003 pełnił funkcję Sekretarza Miasta Nowego Sącza, odpowiedzialnego za organizację pracy Urzędu Miasta.
Wojciech Piech jest absolwentem prestiżowych uczelni, m.in. Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, gdzie uzyskał tytuł magistra na Wydziale Nauk Humanistycznych, oraz studiów Master of Business Administration (MBA/MPA) National Louis University, Chicago i Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu. Ukończył również studia podyplomowe w Krajowej Szkole Administracji Publicznej w Warszawie oraz programy studyjne na uczelniach międzynarodowych, takich jak Georgetown University i University of Kentucky w USA

Krzysztof Podgórski
Małopolski Związek Pracodawców
Lewiatan
Aktualnie, w roli prezesa i założyciela holdingu Geminve, nadzoruje grupę przedsiębiorstw działających w sektorze zaawansowanych technologii (sieci teleinformatyczne, e-commerce, IT), odnawialnych źródeł energii oraz rynku nieruchomości.
Jego celem nadrzędnym jest zwiększanie pozytywnego wpływu na otaczającą rzeczywistość poprzez tworzenie i rozwój odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorstw.
Nieprzerwanie dąży do samodoskonalenia i budowania trwałych relacji.

Dr Rafał Solecki
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości
Doktor nauk ekonomicznych na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Absolwent trzech studiów podyplomowych - z zakresu gospodarki przestrzennej, prawa gospodarczego oraz prawa unijnego.
Od 27 lat związany nieustannie z administracją publiczną. W latach 1999-2007 pracował w Wydziale Rozwoju Regionalnego oraz Biurze Zarządzania Funduszami Europejskimi Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach, a w latach 1997-1999 w Wydziale Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu.
Członek wielu gremiów, w tym m.in.: Komitetu Monitorującego program Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Małopolskiej Rady Innowacji, Małopolskiej Rady ds. Sukcesji i Transferu Biznesu oraz Grupy roboczej ds. Przedsiębiorców powołanej przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego w ramach Zespołu ds. uproszczeń systemu wykorzystania środków funduszy Unii Europejskiej.
Prelegent licznych konferencji, warsztatów i spotkań. Dyplomowany i doświadczony trener europejski (EU-Trainer).

Małgorzata Stoch
ASTOR
Jest autorką i koordynatorką ogólnopolskiego programu praktyk i staży, w którym każdego roku uczestniczy ponad 100 studentów z całej Polski. Stworzyła strukturę organizacyjną Akademii ASTOR, budując efektywny i zgrany zespół koordynatorów działających w 7 lokalizacjach. Akademia ASTOR przeszkoliła już ponad 12 000 inżynierów, w tym w ramach koncepcji Inżyniera 4.0, którą współtworzyła i wdraża w obszarze rozwoju kompetencji.
Posiada międzynarodowy certyfikat Thomas International’s Personal Profile Analysis (PPA), który uprawnia ją do prowadzenia konsultacji w zakresie analizy profilu osobowego.

Prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata
Rektor Politechniki Krakowskiej

Mariusz Szubra
Wodociągi Miasta Krakowa
Ponadto Mariusz Szubra w latach 1999 – 2022 zasiadał w radach nadzorczych spółek takich jak: ZUE S.A. (od 2017 roku także Przewodniczący Komitetu Audytu ZUE S.A.), Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A., Zakład Usług Specjalistycznych MPWiK Sp. z o.o. (od 1 września 2014roku w likwidacji), Jałowcowa Góra Sp. z o.o., Polska Agencja Prasowa S.A., Zakład Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Gdańsku, Miejski klub Sportowy CRACOVIA S.A., Miejski Zakład Torów, Sieci i Podstacji Trakcyjnych Sp. z o.o., Zajezdnia Św. Wawrzyńca Sp. z o.o.
Z Wodociągami Miasta Krakowa S.A. związany od roku 2009. Pracę w Spółce rozpoczął na stanowisku Zastępcy Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych, w latach 2011 - 2019 pełnił funkcję Pełnomocnika Zarządu ds. Modelowania Finansowego, następnie Dyrektora ds. Kontroli Finansowej. Stanowisko Członka Zarządu objął 4 czerwca 2022 roku.
Mariusz Szubra jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecny Uniwersytet Ekonomiczny). W 2007 roku ukończył kurs „Zarządzania Projektami – wiedza z obszaru nowoczesnego zarządzania”, uzyskując certyfikat Praktyka Zarządzania Projektami organizacji IPMA (International Project Management Association). Posiada uprawnienia do zasiadania w Radach Nadzorczych.
W trakcie ponad trzydziestoletniej pracy zawodowej nabył i ugruntował wiedzę oraz doświadczenie z zakresu funkcjonowania spółek prawa handlowego, zarządzania, procesów kontroli finansowej. Systematycznie uzupełniał wiedzę specjalistycznymi kursami i szkoleniami związanymi m.in. z planowaniem strategicznym, rachunkowością zarządczą, budżetowaniem i zarządzaniem centrami kosztów, sporządzaniem wniosków taryfowych, zasadami finansowania budowy infrastruktury technicznej, nowymi sposobami i źródłami finansowania sektora publicznego, wyceną wartości spółek i grupy kapitałowej.

Paweł Wójciak
Małopolski Oddział Krajowej Izby Doradców Podatkowych
Doświadczenie zawodowe zdobywał w renomowanych ogólnopolskich firmach doradztwa podatkowego. Obecnie wspólnik i partner zarządzający w kancelarii doradztwa podatkowego.
Specjalizuje się w obsłudze podatkowej przedsiębiorstw, w szczególności w zakresie doradztwa na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku u źródła. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik podatników w postępowaniach sądowoadministracyjnych przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym w zakresie sporów na gruncie materialnego prawa podatkowego.
Wykładowca problematyki podatkowej dla praktyków z ponad 15-letnim doświadczeniem. Przeprowadził kilkaset szkoleń i wykładów dla czołowych polskich firm szkoleniowych.

Prof. Bernard Ziębicki
Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego
Specjalista w zakresie: metod zarządzania, doskonalenia organizacji, systemów wynagrodzeń, procesów informacyjno-komunikacyjnych. Autor i współautor ponad 230 publikacji naukowych w formie monografii, artykułów i materiałów konferencyjnych, dotyczących problematyki: metod organizacji i zarządzania, nowych koncepcji zarządzania, efektywności organizacyjnej, systemów wynagrodzeń, zarządzania informacjami. Wykonawca i współwykonawca ponad 30 projektów badawczo-wdrożeniowych dla praktyki gospodarczej.

Stefan Życzkowski
ASTOR
Przewodniczył Radzie Uczelni Politechniki Krakowskiej pierwszej kadencji w latach 2019-2020. Był członkiem Rady Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości 2019-2024, Komitetu Automatyki i Robotyki Polskiej Akademii Nauk 2020 - 2024. Od października 2020 działa jako Przewodniczący Rady Nadzorczej w Związku Pracodawców Forum Automatyki i Robotyki Polskiej. Wierzy, że ludzie są najlepszym kapitałem. W każdym podejmowanym przez siebie działaniu, kieruje się zasadami współdziałania i budowania długotrwałych relacji opartych na wzajemnym szacunku i zaufaniu: #chodzioludzi. To w oczywisty sposób przekłada się na sposób funkcjonowania całej firmy. Stworzona przez Stefana Życzkowskiego firma jest dostawcą nowoczesnych technologii z zakresu automatyzacji, robotyzacji oprogramowania przemysłowego i intralogistyki. Obecnie zaangażowany w propagowanie idei Przemysłu 4.0 w Polsce.
Nagrody i wyróżnienia:
- Człowiek Roku 2020 Gazety Krakowskiej
- Frost & Sullivan Industrial Automation Customer Value Leadership Award
- Uhonorowany tytułem „Tego, który zmienia Polski Przemysł” (PTWP)
- Wpisany do „Złotej Księgi Wychowanków Politechniki Krakowskiej”
- Otrzymał tytuł „Innowatora Małopolski”
- „Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu”
- Odznaczony medalem 100-lecia Odzyskania Niepodległości
- Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi 2022
- Odznaczony Dukatem Krakowskim 2023 przez IPH Kraków