dr Przemysław Barbrich
dyrektor zespołu komunikacji i PR, Związek Banków Polskich
Z pasji dziennikarz, z wykształcenia ekonomista, zawodowo PR-owiec. Adiunkt, wykładowca na Uczelni WSB Merito w Warszawie. Absolwent studiów doktoranckich w Katedrze Ubezpieczenia Społecznego w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej. W 2009 roku obronił pracę doktorską z dziedziny nauk ekonomicznych pod kierunkiem prof. Tadeusza Szumlicza (Uwarunkowania i konsekwencje społeczne nowego systemu emerytalnego w Polsce). Otrzymał nagrodę Rzecznika Praw Ubezpieczonych w konkursie na najlepszą w Polsce pracę doktorską z dziedziny ubezpieczeń. W latach 1995-97 uczestnik studiów podyplomowych w Instytucie Krajów rozwijających się przy Uniwersytecie Warszawskim. W latach 1989-95 studiował inżynierię ochrony środowiska na Politechnice Wrocławskiej.
Jako dziennikarz pracował Faktach TVN, Wiadomościach i Teleexpresie. Przez lata związany zawodowo z Programem Trzecim Polskiego Radia i „Zapraszamy do Trójki”. Autor audycji „Puls Trójki”, „Salon Polityczny Trójki”, „To był dzień”. W mediach pracował jako redaktor, reporter i wydawca. Swoje doświadczenie w mediach elektronicznych zbierał także w Wirtualnej Polsce. W swoim dorobku ma kilkaset publikacji prasowych i wywiadów o tematyce społeczno-ekonomiczne. Od 2017 roku zasiada w Zarządzie Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczpospolitej Polskiej oddział Warszawski.
Jako dziennikarz pracował Faktach TVN, Wiadomościach i Teleexpresie. Przez lata związany zawodowo z Programem Trzecim Polskiego Radia i „Zapraszamy do Trójki”. Autor audycji „Puls Trójki”, „Salon Polityczny Trójki”, „To był dzień”. W mediach pracował jako redaktor, reporter i wydawca. Swoje doświadczenie w mediach elektronicznych zbierał także w Wirtualnej Polsce. W swoim dorobku ma kilkaset publikacji prasowych i wywiadów o tematyce społeczno-ekonomiczne. Od 2017 roku zasiada w Zarządzie Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczpospolitej Polskiej oddział Warszawski.
Wanda Buk
Adwokat, partner w kancelarii GWW
Adwokat specjalizująca się w prawie regulacyjnym oraz obsłudze podmiotów z sektorów infrastrukturalnych i cyfrowych. Karierę zawodową rozpoczęła właśnie w kancelarii GWW, a następnie zdobywała doświadczenie zarówno w administracji publicznej, jak i w spółkach strategicznych.
Jako dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa nadzorowała wdrażanie programów finansowanych ze środków unijnych, w tym największego konkursu na budowę sieci szerokopasmowych w Polsce, nagrodzonego przez Komisję Europejską w ramach European Broadband Awards.
W latach 2018–2020 pełniła funkcję wiceminister cyfryzacji, uczestnicząc w pracach Komitetu Stałego Rady Ministrów i Komitetu ds. UE, a następnie – jako członek zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna – odpowiadała za obszary regulacyjne i cyfryzację procesów w jednej z największych spółek energetycznych w kraju.
Łączy perspektywę kancelarii, administracji i biznesu, z silnym akcentem na telekomunikację oraz wykorzystanie funduszy UE w rozwoju infrastruktury cyfrowej.
Jako dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa nadzorowała wdrażanie programów finansowanych ze środków unijnych, w tym największego konkursu na budowę sieci szerokopasmowych w Polsce, nagrodzonego przez Komisję Europejską w ramach European Broadband Awards.
W latach 2018–2020 pełniła funkcję wiceminister cyfryzacji, uczestnicząc w pracach Komitetu Stałego Rady Ministrów i Komitetu ds. UE, a następnie – jako członek zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna – odpowiadała za obszary regulacyjne i cyfryzację procesów w jednej z największych spółek energetycznych w kraju.
Łączy perspektywę kancelarii, administracji i biznesu, z silnym akcentem na telekomunikację oraz wykorzystanie funduszy UE w rozwoju infrastruktury cyfrowej.
dr Agnieszka Butor-Keler
dyrektor Departamentu Bankowości Równoległej w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego
Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (Zakład Cyfrowych Finansów FINTECH). Praktyczne doświadczenie zdobywała również w sektorze bankowym oraz międzynarodowej firmie consultingowej. Absolwentka programów w zakresie FinTech i blockchain na Uniwersytecie w Hong Kongu oraz w zakresie kryptowalut na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Autorka licznych publikacji naukowych i specjalistycznych z zakresu rynku finansowego, innowacji FinTech/PayTech, rozwoju sztucznej inteligencji i narzędzi wspierających rozwój innowacji. Laureatka VII edycji Konkursu „Etyka w finansach”. Uczestniczka konferencji i paneli eksperckich z obszaru innowacji na rynku finansowym. Opiekun merytoryczny studiów podyplomowych FinTech - nowe technologie i zjawiska na rynku finansowym w SGH.
Piotr Chochłow
Od 12 lat w OLX, pracuje w obszarze moderacji i trust & safety. Obecnie zajmuje się dostosowaniem możliwości Salesforce do potrzeb zespołów związanych z moderacją content na OLX oraz usprawnianiem procesów związanych z tymi zagadnieniami w całej Europie.
Sławomir Cieśliński
ekspert Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji
Sekretarz Rady Programowej Forum Gospodarczego TIME. Członek Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji ( Sekcja TechPL), członek Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (Przewodniczący Komitetu FinTech oraz Komitetu SMART) członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego oraz Stowarzyszenia Twórców Oprogramowania Rynku Medycznego.
Zajmuje się jako firma Medien Service promocją obrotu bezgotówkowego, e-gospodarki, e-administracji, e-zdrowia. Organizator od 25 lat specjalistycznych konferencji poświęconych tym zagadnieniom.
Zajmuje się jako firma Medien Service promocją obrotu bezgotówkowego, e-gospodarki, e-administracji, e-zdrowia. Organizator od 25 lat specjalistycznych konferencji poświęconych tym zagadnieniom.
Mirosław Deja
Doświadczony CIO/CTO skupiony na dostarczaniu wartości biznesowej i transformacji IT/Biznesu. Jedną z jego mocnych stron jest umiejętność łączenia szerokiej wiedzy technologicznej z kompleksowym zrozumieniem wyzwań biznesowych na różnych rynkach i w różnych branżach. Ma ponad 25 lat doświadczenia w IT, które zdobywał w e-commerce, telekomunikacji a także w branży ubezpieczeniowej. W swojej dotychczasowej karierze, przeprowadził kilkanaście złożonych transformacji cyfrowych, rozwijając zespoły talentów i tworząc organizacje skupione na dostarczaniu wartości biznesowej.
Wysoce zmotywowany na rozwijaniu zespołów oraz wzmacnianiu rozwoju biznesu wykorzystując do tego celu zaawansowane technologie zapewniając jednocześnie możliwość przekształcania pojawiających się możliwości w sukces organizacji.
W swojej pracy koncentruje się na innowacjach, cyfryzacji i wydajności procesów, a także dynamicznym rozwoju biznesu wielokanałowego, wdrażaniu usprawnień procesów biznesowych, definiowaniu kierunku firmy, osiąganiu ambitnych celów oraz zmianie i optymalizacji biznesu.
Działa zarówno w obszarze biznesu jak i organizacjach wspierających promocję wykorzystywania nowoczesnych technologii – takich jak CIONET, Future Finance Poland.
Wysoce zmotywowany na rozwijaniu zespołów oraz wzmacnianiu rozwoju biznesu wykorzystując do tego celu zaawansowane technologie zapewniając jednocześnie możliwość przekształcania pojawiających się możliwości w sukces organizacji.
W swojej pracy koncentruje się na innowacjach, cyfryzacji i wydajności procesów, a także dynamicznym rozwoju biznesu wielokanałowego, wdrażaniu usprawnień procesów biznesowych, definiowaniu kierunku firmy, osiąganiu ambitnych celów oraz zmianie i optymalizacji biznesu.
Działa zarówno w obszarze biznesu jak i organizacjach wspierających promocję wykorzystywania nowoczesnych technologii – takich jak CIONET, Future Finance Poland.
Dr n. med. Artur Drobniak
Prezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Warszawie
Pomysłodawca i współzałożyciel NIL IN – Sieci Lekarzy Innowatorów. Dyrektor Centralnego Ośrodka Badań, Innowacji i Kształcenia Naczelnej Izby Lekarskiej (COBIK NIL).
Krzysztof Gawkowski
wicepremier, minister cyfryzacji, pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa
Krzysztof Gawkowski, ur. 1980. Polityk i społecznik. Doktor nauk humanistycznych i absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 2002 – 2010 radny Rady Miejskiej w Wołominie. W latach 2010 – 2014 radny Sejmiku Wojewódzkiego. Od 2019 roku Poseł na Sejm RP z okręgu bydgoskiego. Członek sejmowej Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii. W latach 2019 – 2023 Przewodniczący Klubu Parlamentarnego Lewicy. Od 2021 roku wiceprzewodniczący partii Nowa Lewica. Wykładowca akademicki i ekspert w zakresie cyberbezpieczeństwa państwa. W latach 2015 – 2020 członek komitetu technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Autor wielu artykułów naukowych oraz pozycji monograficznych w zakresie nowych technologii, cyfryzacji, sztucznej inteligencji i cyberbezpieczeństwa, w tym nagrodzonej wyróżnieniem Polskiego Towarzystwa Informatycznego książki pt. „Cyberkolonializm”. Mąż i ojciec trójki dzieci. Pisarz kryminałów, fan sportu i zapalony fotograf.
Agnieszka Gołąbek
Communication and Public Affairs Manager, Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA
Ekspert w zakresie public relations z ponad 20-letnim stażem w obszarze systemu ochrony zdrowia, profilaktyki i innowacji. Specjalizuje się w media relations, komunikacji kryzysowej, CSR oraz public affairs. Były rzecznik prasowy Ministerstwa Zdrowia oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Doświadczenie zdobywała także w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Działając w sektorze prywatnym realizowała działania public affairs pracując m.in. dla lidera usług medycznych w Polsce spółki Medicover. Od 4 lat odpowiada za strategię komunikacji i public affairs w Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA.
Michał Gramatyka
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji
Radca prawny, społecznik, wieloletni samorządowiec, Poseł na Sejm RP i pasjonat nowych technologii.
Doktor nauk prawnych, biegły sądowy, a także autor i współautor licznych prawniczych publikacji z dziedziny kryminologii. Wiedza prawnicza i doświadczenie w zarządzaniu były punktem wejścia do pracy w biznesie. W dużym polskim koncernie odpowiadał między innymi za organizację obsługi prawnej firmy. Budował centra usług wspólnych. Był ekspertem w jednej z renomowanych firm doradczych.
W ciągu kilkunastu lat pracy dla rodzinnego miasta Tychy był m.in. radnym i wiceprezydentem ds. gospodarki przestrzennej. Pełnił też rolę wicemarszałka województwa śląskiego w latach 2016-2018.
Poseł na Sejm RP IX i X kadencji.
W wolnych chwilach żegluje. Pasjonują go nowe technologie i dobre książki.
Prywatnie - ojciec dwóch synów.
Doktor nauk prawnych, biegły sądowy, a także autor i współautor licznych prawniczych publikacji z dziedziny kryminologii. Wiedza prawnicza i doświadczenie w zarządzaniu były punktem wejścia do pracy w biznesie. W dużym polskim koncernie odpowiadał między innymi za organizację obsługi prawnej firmy. Budował centra usług wspólnych. Był ekspertem w jednej z renomowanych firm doradczych.
W ciągu kilkunastu lat pracy dla rodzinnego miasta Tychy był m.in. radnym i wiceprezydentem ds. gospodarki przestrzennej. Pełnił też rolę wicemarszałka województwa śląskiego w latach 2016-2018.
Poseł na Sejm RP IX i X kadencji.
W wolnych chwilach żegluje. Pasjonują go nowe technologie i dobre książki.
Prywatnie - ojciec dwóch synów.
Andrzej Horawa
Country Leader Amazon Web Services w Polsce
Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w branży technologicznej, wraz z rozległą wiedzą i praktyką w złożonych międzynarodowych projektach technologicznych.
Przed objęciem obecnego stanowiska pełnił funkcję Enterprise Business Leadera w AWS CEE. Zanim dołączył do AWS, zajmował różne stanowiska biznesowe w IBM i Microsoft oraz był Dyrektorem Generalnym Teradata w Polsce.
Przed objęciem obecnego stanowiska pełnił funkcję Enterprise Business Leadera w AWS CEE. Zanim dołączył do AWS, zajmował różne stanowiska biznesowe w IBM i Microsoft oraz był Dyrektorem Generalnym Teradata w Polsce.
John Hultquist
Główny Analityk w Google Threat Intelligence Group (GTIG)
Dołączył do Google Threat Intelligence Group w 2022 roku w ramach przejęcia firmy Mandiant przez Google.
Swoją karierę zawodową rozwijał m.in. w iSIGHT Partners, gdzie kierował zespołem ds. cyberprzestępczości, a następnie – po przejęciach przez FireEye i Mandiant – odpowiadał za analizę zagrożeń na poziomie globalnym. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze wywiadu i operacji specjalnych, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzestępczości i hacktywizmu.
Przed dołączeniem do sektora prywatnego pełnił funkcje analityczne na wysokich szczeblach w agencjach wywiadowczych rządu Stanów Zjednoczonych. Jest również weteranem Armii USA.
Swoją karierę zawodową rozwijał m.in. w iSIGHT Partners, gdzie kierował zespołem ds. cyberprzestępczości, a następnie – po przejęciach przez FireEye i Mandiant – odpowiadał za analizę zagrożeń na poziomie globalnym. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze wywiadu i operacji specjalnych, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzestępczości i hacktywizmu.
Przed dołączeniem do sektora prywatnego pełnił funkcje analityczne na wysokich szczeblach w agencjach wywiadowczych rządu Stanów Zjednoczonych. Jest również weteranem Armii USA.
Michał Kanownik
Prezes Związku Cyfrowa Polska, inicjator CEE Digital Coalition
Prezes Zarządu Związku Cyfrowa Polska działającego na rynku już 20 lat. Związany z Digital Europe, organizacją zrzeszającą największe w Europie stowarzyszenia sektora ICT, w której trzykrotnie sprawował funkcję Członka Zarządu. Członek Rady ds. Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji. Inicjator i lider koalicji branży cyfrowej z Europy Środkowo-Wschodniej – CEE Digital Coalition.
Marcel Kiełtyka
Stowarzyszenie Demagog, członek Rady konsultacyjnej ds. przeciwdziałania dezinformacji zewnętrznej przy MSZ
Od 2016 roku związany z Demagogiem - pierwszą w Polsce organizacją fact-checkingową. Obecnie Członek Zarządu i Dyrektor Komunikacji i PR, odpowiedzialny za strategię komunikacyjną i współpracę z partnerami. Mentor Akademii Fact-checkingu, gdzie prowadzi warsztaty i szkolenia z rozpoznawania dezinformacji dla różnych grup społecznych. Członek Rady Odporności na Dezinformację Międzynarodową przy MSZ.
Daniel Kierepka
Dyrektor Pionu Informatyki i Telekomunikacji w NASK PIB
Łączę doświadczenie w zarządzaniu technologią z pasją do innowacji. Skupiam się na projektach, które usprawniają procesy biznesowe i wspierają rozwój organizacji.
Zbigniew Kostkiewicz
Prezes zarządu Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
Zygmunt Kostkiewicz jest doświadczonym menadżerem, związanym od początku kariery zawodowej z rynkiem ubezpieczeń. Ukończył historię na Uniwersytecie Warszawskim oraz Ecole Nationale d’Assurances w Paryżu. Czynnie uczestniczy w pracach Insurance Europe w Brukseli – ECOFIN.
W latach 90-tych pełnił funkcję wiceprezesa Zarządu w Towarzystwie Ubezpieczeń Wzajemnych oraz Polisie Życie. Następnie objął stanowisko prezesa Zarządu Commercial Union PTE BPH CU WBK, gdzie kierował największym funduszem emerytalnym w Polsce. W kolejnych latach był prezesem Zarządu PZU S.A., następnie członkiem Zarządu Generali. W 2010 r. został powołany na stanowisko prezesa Zarządu KUKE S.A. i pełnił tę funkcję przez kolejne dwa lata zarządzając kluczowymi obszarami działalności spółki. W 2016 r. rozpoczął współpracę z PGNIG i dwukrotnie pełnił funkcję prezesa Zarządu Polski Gaz TUW.
W latach 90-tych pełnił funkcję wiceprezesa Zarządu w Towarzystwie Ubezpieczeń Wzajemnych oraz Polisie Życie. Następnie objął stanowisko prezesa Zarządu Commercial Union PTE BPH CU WBK, gdzie kierował największym funduszem emerytalnym w Polsce. W kolejnych latach był prezesem Zarządu PZU S.A., następnie członkiem Zarządu Generali. W 2010 r. został powołany na stanowisko prezesa Zarządu KUKE S.A. i pełnił tę funkcję przez kolejne dwa lata zarządzając kluczowymi obszarami działalności spółki. W 2016 r. rozpoczął współpracę z PGNIG i dwukrotnie pełnił funkcję prezesa Zarządu Polski Gaz TUW.
Remigiusz Lewandowski
Członek zarządu Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
Doktor nauk ekonomicznych (UMK w Toruniu), absolwent Executive MBA (UW) i Aarhus University (MSc in Finance & International Business). Od 2004 r. związany z PWPW S.A., gdzie zajmował się zarządzaniem finansami oraz strategią Spółki. Był jednym z inicjatorów i twórców Polskich ePłatności S.A., pełniąc w latach 2010 – 2016 funkcję członka Rady Nadzorczej. W latach 2016 – 2024 pracował w sektorach finansowym, IT i cyberbezpieczeństwa, zajmując stanowiska menedżerskie oraz zasiadając w organach spółek.
Jest autorem wielu publikacji naukowych dotyczących identyfikacji elektronicznej, bezpieczeństwa tożsamości oraz działalności sektora security printing, w tym monografii pt. „Bezpieczeństwo banknotów”, nagrodzonej przez Polskie Towarzystwo Kryminalistyczne.
Jest autorem wielu publikacji naukowych dotyczących identyfikacji elektronicznej, bezpieczeństwa tożsamości oraz działalności sektora security printing, w tym monografii pt. „Bezpieczeństwo banknotów”, nagrodzonej przez Polskie Towarzystwo Kryminalistyczne.
Piotr Mieczkowski
Dyrektor zarządzający, Fundacja Digital Poland
Kieruje pracami fundacji Digital Poland, której misją jest uczynienie z Polski centrum innowacji. Jest członkiem zarządu European AI Forum - największej organizacji europejskich spółek AI (2200+ podmiotów) z siedzibą w Belgii oraz wspiera tworzenie polityk cyfrowych i strategii przy Ministerstwie Cyfryzacji.
Posiada blisko 20-letnie doświadczenie zdobyte w sektorze TMT, obejmujące transformację cyfrową, modelowanie procesów biznesowych, tworzenie programów wspierających innowacyjność, wdrażanie strategii biznesowych, analizę rynków i usług, a także opracowywanie polityk publicznych w sektorze nowych technologii. Pracował m.in. dla Cyfrowego Polsatu, EY, NCBiR, Polkomtel, Orange Polska, Shell Polska.
Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający fundacji Digital Poland, wiceprezes European AI Forum, członek zarządu KIGEIT
Posiada blisko 20-letnie doświadczenie zdobyte w sektorze TMT, obejmujące transformację cyfrową, modelowanie procesów biznesowych, tworzenie programów wspierających innowacyjność, wdrażanie strategii biznesowych, analizę rynków i usług, a także opracowywanie polityk publicznych w sektorze nowych technologii. Pracował m.in. dla Cyfrowego Polsatu, EY, NCBiR, Polkomtel, Orange Polska, Shell Polska.
Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający fundacji Digital Poland, wiceprezes European AI Forum, członek zarządu KIGEIT
Dr Małgorzata Olszewska
Dyrektor Centrum e-Zdrowia
Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Prawa, w Katedrze Prawa Informatycznego UKSW. Autorka pracy doktorskiej w obszarze ochrony danych osobowych i ochrony prawa do prywatności użytkownika internetu. Absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku oraz Podyplomowego Studium Zagadnień Legislacyjnych UW.
Prawnik z wieloletnim doświadczeniem w administracji rządowej. Karierę zawodową rozpoczęła w 1999 r. w Ministerstwie Edukacji Narodowej. W latach 2004-2010 związana z Urzędem Komunikacji Elektronicznej; następnie w latach 2010-2012 Dyrektor Departamentu Telekomunikacji w Ministerstwie Infrastruktury.
W latach 2012-2014 Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, odpowiedzialna za telekomunikację, pocztę i fundusze unijne. Nadzorowała m.in. cyfryzację telewizji naziemnej w Polsce, opracowanie i wdrożenie strategii Państwa w obszarze budowy Internetu szerokopasmowego (Narodowy Plan Szerokopasmowy) oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, a także nowelizacje prawa telekomunikacyjnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i prawa pocztowego. Odpowiadała też za realizację projektów unijnych związanych z rozwojem cyfryzacji usług publicznych w ramach osi VII Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Prawnik z wieloletnim doświadczeniem w administracji rządowej. Karierę zawodową rozpoczęła w 1999 r. w Ministerstwie Edukacji Narodowej. W latach 2004-2010 związana z Urzędem Komunikacji Elektronicznej; następnie w latach 2010-2012 Dyrektor Departamentu Telekomunikacji w Ministerstwie Infrastruktury.
W latach 2012-2014 Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, odpowiedzialna za telekomunikację, pocztę i fundusze unijne. Nadzorowała m.in. cyfryzację telewizji naziemnej w Polsce, opracowanie i wdrożenie strategii Państwa w obszarze budowy Internetu szerokopasmowego (Narodowy Plan Szerokopasmowy) oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, a także nowelizacje prawa telekomunikacyjnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i prawa pocztowego. Odpowiadała też za realizację projektów unijnych związanych z rozwojem cyfryzacji usług publicznych w ramach osi VII Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
płk Remigiusz Plusa
Główny Specjalista Zarządu Kierowania i Dowodzenia - P6 Sztabu Generalnego WP
Płk Remigiusz PLUSA jest absolwentem Wydziału Elektroniki Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie (studia inżynierskie na kierunku „Eksploatacja Systemów i Urządzeń Łączności” oraz studia magisterskie na kierunku „Systemy telekomunikacyjne”). Posiada 31 letnie doświadczenie służby w Wojskach Łączności i Informatyki począwszy od poziomu taktycznego (od szczebla dowódcy plutonu radiowego, dowódcy kompanii telefonicznej, specjalisty komórki planowania łączności w komórkach łączności dowództw poziomu taktycznego) do specjalisty odpowiedzialnego za programowanie rozwoju zdolności do dowodzenia Sił Zbrojnych RP oraz planowanie systemu łączności na poziomie strategicznym. Posiada doświadczenie z udziału w międzynarodowych projektach dotyczących budowy radiostacji definiowanych programowo, opracowywania standardów interoperacyjności w ramach grup roboczych NATO i UE (EDA) oraz weryfikowania interoperacyjności w międzynarodowych i narodowych ćwiczeniach i warsztatach systemu łączności.
Jako ekspert Sztabu Generalnego WP uczestniczy w pracach Zespołu do wypracowania i wdrożenia rozwiązań organizacyjnych i funkcjonalno-technicznych oraz pozostałych wymagań i warunków związanych z budową, utrzymaniem oraz rozwojem Systemu Bezpiecznej Łączności Państwowej w latach 2025-2027, powołanego przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Jako przedstawiciel Resortu Obrony Narodowej uczestniczy w pracach Grupy Łączności Komitetu Odporności Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego
Płk Remigiusz PLUSA ukończył studia podyplomowe na Wydziale Elektroniki Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku „WSPÓŁCZESNE SYSTEMY I URZĄDZENIA TELEKOMUNIKACYJNE” oraz kursy na AKADEMIA OBRONY NARODOWEJ, AKADEMIA MARYNARKI WOJENNEJ, CENTRUM SZKOLENIA ŁĄCZNOŚCI I INFORMATYKI oraz WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNEJ z Zarządzanie projektami w systemach funkcjonalnych SZ RP, Zarządzania Częstotliwościami oraz bezpieczeństwa teleinformatycznego.
Jako ekspert Sztabu Generalnego WP uczestniczy w pracach Zespołu do wypracowania i wdrożenia rozwiązań organizacyjnych i funkcjonalno-technicznych oraz pozostałych wymagań i warunków związanych z budową, utrzymaniem oraz rozwojem Systemu Bezpiecznej Łączności Państwowej w latach 2025-2027, powołanego przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Jako przedstawiciel Resortu Obrony Narodowej uczestniczy w pracach Grupy Łączności Komitetu Odporności Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego
Płk Remigiusz PLUSA ukończył studia podyplomowe na Wydziale Elektroniki Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku „WSPÓŁCZESNE SYSTEMY I URZĄDZENIA TELEKOMUNIKACYJNE” oraz kursy na AKADEMIA OBRONY NARODOWEJ, AKADEMIA MARYNARKI WOJENNEJ, CENTRUM SZKOLENIA ŁĄCZNOŚCI I INFORMATYKI oraz WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNEJ z Zarządzanie projektami w systemach funkcjonalnych SZ RP, Zarządzania Częstotliwościami oraz bezpieczeństwa teleinformatycznego.
Aleksandra Przegalińska
Prorektorka ds Innowacji oraz AI w Akademii Leona Koźmińskiego, Senior Research Associate w Center for Labour and Just na Harvardzie
Profesorka Akademii Leona Koźminskiego, doktorka habilitowana w dziedzinie nauk o zarządzaniu. Doktoryzowała się w zakresie filozofii sztucznej inteligencji w Instytucie Filozofii UW. Obecnie jest Prorektorką ds Innowacji oraz AI w Akademii Leona Koźmińskiego, a także naukową doradczynią Campus AI. Od 2016 prowadziła badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku. Aktualnie Senior Research Associate w Center for Labour and Just na Harvardzie. Interesuje się rozwojem sztucznej inteligencji, przetwarzaniem języka naturalnego, uczeniem maszynowym, robotami społecznymi i technologiami ubieralnymi.
Robert Przychodzień
CTO i członek zarządu OChK
Ekspert w obszarze transformacji chmurowej i bezpieczeństwa IT. Jako CTO i członek zarządu OChK – jednego z liderów usług chmurowych w Polsce – odpowiada za tworzenie strategii technologicznej i wdrażanie innowacji w zakresie infrastruktury, projektów data & AI oraz cybersecurity. Wcześniej kierował zespołem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo informacji, zarządzanie ryzykiem i zgodność regulacyjną w OChK. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał także w Accenture, gdzie wspierał największe instytucje finansowe w procesach cyfrowej transformacji. Absolwent Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie.
Paweł Raczyński
dyrektor departamentu transformacji cyfrowej, Poczta Polska
Menadżer z ponad 25-letnim doświadczeniem w zarządzaniu strategicznym i transformacji cyfrowej w międzynarodowych organizacjach technologicznych, takich jak Kyndryl, IBM, Accenture i Capgemini.
W swojej karierze pełnił m.in. funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego Kyndryl Polska i Krajów Bałtyckich, Członka Zarządu IBM Polska Business Services oraz Dyrektora Zarządzającego Pionem Usług Technologicznych IBM na Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. Posiada doświadczenie w międzynarodowych strukturach korporacyjnych i realizacji projektów strategicznych w Europie, Stanach Zjednoczonych i regionie Kaukazu.
Absolwent studiów MBA na Uniwersytecie Warwick oraz programów executive education prowadzonych przez Stanford University, The London School of Economics and Political Science (LSE) oraz Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej. Certyfikowany Project Management Professional. Posiada poświadczenia bezpieczeństwa na poziomie „poufne" i „tajne" dla Polski, NATO, UE i Europejskiej Agencji Kosmicznej.
W swojej karierze pełnił m.in. funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego Kyndryl Polska i Krajów Bałtyckich, Członka Zarządu IBM Polska Business Services oraz Dyrektora Zarządzającego Pionem Usług Technologicznych IBM na Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. Posiada doświadczenie w międzynarodowych strukturach korporacyjnych i realizacji projektów strategicznych w Europie, Stanach Zjednoczonych i regionie Kaukazu.
Absolwent studiów MBA na Uniwersytecie Warwick oraz programów executive education prowadzonych przez Stanford University, The London School of Economics and Political Science (LSE) oraz Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej. Certyfikowany Project Management Professional. Posiada poświadczenia bezpieczeństwa na poziomie „poufne" i „tajne" dla Polski, NATO, UE i Europejskiej Agencji Kosmicznej.
Anna Rulkiewicz
Prezeska Grupy LUX MED, wiceprezydentka Konfederacji Lewiatan i prezeska związku Pracodawcy dla Zdrowia
Jest również wiceprzewodniczącą Rady Polskiego Komitetu Olimpijskiego, pełni funkcję członka Rady Nadzorczej Banku Handlowego SA (Citi Handlowy) i członka Rady Programowej studiów MBA prowadzonych przez Szkołę Główną Handlową i Warszawski Uniwersytet Medyczny. Uczestniczy w pracach zespołu problemowego ds. usług publicznych powołanego w ramach Rady Dialogu Społecznego. Jest też członkiem Rady Ekspertów przy Rzeczniku Praw Pacjenta.
Doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Absolwentka Stanford Executive Program na Stanford University Graduate School of Business i Executive Program na Singularity University w Santa Clara w Kalifornii. Jest także absolwentką Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu i Uniwersytetu w Hamburgu, studiów podyplomowych w Polsko-Francuskim Instytucie Ubezpieczeń przy Instytucie Francuskim.
Doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Absolwentka Stanford Executive Program na Stanford University Graduate School of Business i Executive Program na Singularity University w Santa Clara w Kalifornii. Jest także absolwentką Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu i Uniwersytetu w Hamburgu, studiów podyplomowych w Polsko-Francuskim Instytucie Ubezpieczeń przy Instytucie Francuskim.
Małgorzata Rusewicz
Prezes Zarządu Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami, Prezes Zarządu Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych
Od ponad 13 lat związana z polskim rynkiem kapitałowym. W 2013 r. objęła stanowisko PrezesA Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych, a od 2019 r. również Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami. Od lutego 2024 jest członkiem Rady Giełdy Papierów Wartościowych. Jest również członkiem Rady Rozwoju Rynku Finansowego przy Ministerstwie Finansów. Wchodzi też w skład wielu ciał doradczych i Rad Programowych związanych z funkcjonowaniem rynku finansowego, w tym m. in. Europejskiego Kongresu Finansowego. Małgorzata Rusewicz reprezentuje Polskę w Radzie Dyrektorów European Fund and Asset Management Association (EFAMA).
Na przestrzeni ostatnich kilku lat była też członkiem Komitetu ds. Ryzyka KDPW CCP oraz Komitetu Nadzorczego Wskaźników Referencyjnych Stóp Procentowych GPW Benchmark. Z wykształcenia jest prawnikiem, ukończyła również podyplomowe studia z zakresu ubezpieczeń w SGH. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 2002 r. w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. W kolejnych latach współpracowała z Instytutem Pracy i Spraw Socjalnych oraz Komisją Europejską jako ekspert z zakresu rynku pracy oraz prawa ubezpieczeniowego. W latach 2005-2007 była związana z Uniwersytetem w Gandawie, gdzie uczestniczyła w programie Training and Reporting on European Social Security. W latach 2007-2012 w Konfederacji Lewiatan pełniła funkcję dyrektora Departamentu Dialogu Społecznego i Stosunków Pracy oraz Koordynatora Rady Rynku Pracy.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat była też członkiem Komitetu ds. Ryzyka KDPW CCP oraz Komitetu Nadzorczego Wskaźników Referencyjnych Stóp Procentowych GPW Benchmark. Z wykształcenia jest prawnikiem, ukończyła również podyplomowe studia z zakresu ubezpieczeń w SGH. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 2002 r. w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. W kolejnych latach współpracowała z Instytutem Pracy i Spraw Socjalnych oraz Komisją Europejską jako ekspert z zakresu rynku pracy oraz prawa ubezpieczeniowego. W latach 2005-2007 była związana z Uniwersytetem w Gandawie, gdzie uczestniczyła w programie Training and Reporting on European Social Security. W latach 2007-2012 w Konfederacji Lewiatan pełniła funkcję dyrektora Departamentu Dialogu Społecznego i Stosunków Pracy oraz Koordynatora Rady Rynku Pracy.
Piotr Rutkowski
W NASK Państwowy Instytut Badawczy jest zatrudniony w Zespóle Analiz i Wsparcia Cyberbezpieczeństwa, Centrum Cyberbezpieczeństwa i Infrastruktury. Doradza w sprawach nowych technologii.
Zajmuje się rozwojem usług polskiego węzła europejskiej sieci blockchain EBSI, która jest podstawową wielkoskalową europejską platformą rozwoju zastosowań blockchain w usługach sektora publicznego. W sieci EBSI są oferowane m.in. weryfikowalne poświadczenia dla usług suwerennej tożsamości w systemach rozproszonych. NASK testował swoje oprogramowanie dla testowania weryfikowalnych poświadczeń EBSI dla uznawania w całej Europie dyplomów wyższych uczelni, kart ubezpieczenia zdrowotnego eKUZ, w tym także zgodność z nowymi wymaganiami europejskiego portfela tożsamości cyfrowej.
Piotr doradza w Ministerstwie Cyfryzacji w sprawach polityki rozwoju dlt/blockchain. Z upoważnienia Ministra reprezentuje Polskę w projekcie wielokrajowym EUROPEUM-EDIC. Został wybrany przez Zgromadzenie Ogólne EUROPEUM do pełnienia funkcji wiceprzewodniczącego. EUROPEUM jako organizacja międzynarodowa przejmie instytucjonalnie odpowiedzialność za dalszy rozwój EBSI i wdrażanie nowych usług publicznych opartych o technologię blockchain.
Z ramienia Ministra Cyfryzacji uczestniczy też w Grupie Koordynacyjnej EU ds. technologii kwantowych.
Od roku 1990 prowadził własną firmę konsultingową Rotel, specjalizując się w telekomunikacji i strategii rynków regulowanych.
W kancelarii prawnej Wardyński i Wspólnicy zajmował się uwarunkowaniami prawnymi, regulacyjnymi i technologicznymi innowacyjnych sektorów gospodarki.
Jest współtwórcą fundacji Instytut Mikromakro, think-tanku zabiegającego o społeczną akceptacją nowych technologii. Fundacja Instytut Mikromakro to uznane centrum kompetencji w sprawach zastosowań dronów, a także organizator konkursów akademickich Droniada oraz szkolnych Droniada Junior.
Zajmuje się rozwojem usług polskiego węzła europejskiej sieci blockchain EBSI, która jest podstawową wielkoskalową europejską platformą rozwoju zastosowań blockchain w usługach sektora publicznego. W sieci EBSI są oferowane m.in. weryfikowalne poświadczenia dla usług suwerennej tożsamości w systemach rozproszonych. NASK testował swoje oprogramowanie dla testowania weryfikowalnych poświadczeń EBSI dla uznawania w całej Europie dyplomów wyższych uczelni, kart ubezpieczenia zdrowotnego eKUZ, w tym także zgodność z nowymi wymaganiami europejskiego portfela tożsamości cyfrowej.
Piotr doradza w Ministerstwie Cyfryzacji w sprawach polityki rozwoju dlt/blockchain. Z upoważnienia Ministra reprezentuje Polskę w projekcie wielokrajowym EUROPEUM-EDIC. Został wybrany przez Zgromadzenie Ogólne EUROPEUM do pełnienia funkcji wiceprzewodniczącego. EUROPEUM jako organizacja międzynarodowa przejmie instytucjonalnie odpowiedzialność za dalszy rozwój EBSI i wdrażanie nowych usług publicznych opartych o technologię blockchain.
Z ramienia Ministra Cyfryzacji uczestniczy też w Grupie Koordynacyjnej EU ds. technologii kwantowych.
Od roku 1990 prowadził własną firmę konsultingową Rotel, specjalizując się w telekomunikacji i strategii rynków regulowanych.
W kancelarii prawnej Wardyński i Wspólnicy zajmował się uwarunkowaniami prawnymi, regulacyjnymi i technologicznymi innowacyjnych sektorów gospodarki.
Jest współtwórcą fundacji Instytut Mikromakro, think-tanku zabiegającego o społeczną akceptacją nowych technologii. Fundacja Instytut Mikromakro to uznane centrum kompetencji w sprawach zastosowań dronów, a także organizator konkursów akademickich Droniada oraz szkolnych Droniada Junior.
Michał Rybak
Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych, Grupa LUX MED
Jest odpowiedzialny za dostarczanie usług i obsługę Pacjentów Grupy LUX MED. Członek Zarządu LMG Forsakrings AB, którego oddział działa w Polsce pod marką LUX MED Ubezpieczenia. Pracował w firmach Arthur Andersen oraz Ernst & Young, badając sprawozdania finansowe największych polskich firm oraz doradzając biznesowo. Absolwent Politechniki Warszawskiej na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych oraz na Wydziale Inżynierii Produkcji. Biegły rewident.
Dariusz Standerski
Sekretarz stanu, Ministerstwo Cyfryzacji
Doktor ekonomii, prawnik. Wykładowca na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2015-2023 główny ekonomista i członek Zarządu Fundacji Kaleckiego. W latach 2019-2023 dyrektor ds. legislacji w Klubie Parlamentarnym Lewicy. Autor ponad 200 projektów ustaw, w tym z zakresu spraw gospodarczych i społecznych. Współautor analizy „Cyfrowe państwo. Strategia dla Polski”, zawierającej stan rozwoju technologii cyfrowych w Polsce, Unii Europejskiej i na arenie międzynarodowej, a także konkretne zadania i cele stojące przed Polską w obszarze cyfrowym. Członek poznańskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Członek Zarządu Krajowego partii Nowa Lewica. Pochodzi z Rożnowa w województwie wielkopolskim.
Maciej Trybuchowski
Prezes Zarządu, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych i KDPW_CCP
Z polskim rynkiem finansowym związany od ponad 30 lat. Od 2018 pełni funkcję Prezesa Zarządu Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, a od roku 2019 – Prezesa Zarządu izby rozliczeniowej KDPW_CCP.
Karierę zawodową rozpoczynał w Katedrze Teorii Organizacji na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jednocześnie w latach 1989–1990 był Radcą w Biurze Pełnomocnika Rządu ds. Przekształceń Własnościowych w Ministerstwie Finansów.
W latach 1995-2002 Dyrektor Departamentu Emisji i Gwarancji, a następnie Dyrektor Zarządzający w Centralnym Domu Maklerskim Pekao S.A. W okresie 2003-2012 Dyrektor Biura Maklerskiego Banku BGŻ. Od roku 2013 do 2014 Dyrektor, a następnie Wiceprezes IDM SA. W latach 2015–2017 Prezes Domu Maklerskiego Banku BPS S.A., a w latach 2017-2018 Prezes PGE Dom Maklerski.
Członek Rady Dyrektorów (Board of Directors) Europejskiego Stowarzyszenia Centralnych Depozytów Papierów Wartościowych (ECSDA). Od 2004 działa w Izbie Domów Maklerskich. Członek Rady Programowej Konferencji Rynku Kapitałowego IDM oraz Rady Programowej Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, stypendysta programu Międzynarodowego Marketingu i Zarządzania w Copenhagen Business School oraz licznych międzynarodowych programów edukacyjnych.
Karierę zawodową rozpoczynał w Katedrze Teorii Organizacji na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jednocześnie w latach 1989–1990 był Radcą w Biurze Pełnomocnika Rządu ds. Przekształceń Własnościowych w Ministerstwie Finansów.
W latach 1995-2002 Dyrektor Departamentu Emisji i Gwarancji, a następnie Dyrektor Zarządzający w Centralnym Domu Maklerskim Pekao S.A. W okresie 2003-2012 Dyrektor Biura Maklerskiego Banku BGŻ. Od roku 2013 do 2014 Dyrektor, a następnie Wiceprezes IDM SA. W latach 2015–2017 Prezes Domu Maklerskiego Banku BPS S.A., a w latach 2017-2018 Prezes PGE Dom Maklerski.
Członek Rady Dyrektorów (Board of Directors) Europejskiego Stowarzyszenia Centralnych Depozytów Papierów Wartościowych (ECSDA). Od 2004 działa w Izbie Domów Maklerskich. Członek Rady Programowej Konferencji Rynku Kapitałowego IDM oraz Rady Programowej Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, stypendysta programu Międzynarodowego Marketingu i Zarządzania w Copenhagen Business School oraz licznych międzynarodowych programów edukacyjnych.
Agnieszka Wachnicka
Wiceprezes ZBP
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Finanse i Bankowość oraz Podyplomowych Studiów Wyceny Nieruchomości.
W latach 2002 -2015 pracowała w Ministerstwie Finansów, pełniąc m.in. funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu Rozwoju Rynku Finansowego. W okresie 2013-2015 zasiadała w Radzie Nadzorczej Banku Gospodarstwa Krajowego.
W latach 2015-2018 związana z Biurem Rzecznika Finansowego, gdzie kierowała Wydziałem Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego.
W roku 2017 została powołana w skład konsultacyjnej grupy roboczej ds. ochrony inwestorów i pośredników przy Europejskim Urzędzie Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA).
Od 2018 roku Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego.
Kierowała pracami legislacyjnymi nad licznymi aktami prawnymi w zakresie regulacji rynku finansowego, w szczególności rynku bankowego i systemów płatniczych. Uczestniczyła w pracach grup roboczych, komitetów i zespołów konsultacyjnych Rady Unii Europejskiej i Komisji Europejskiej w zakresie kształtowania polityk i regulacji unijnych w obszarze rynku finansowego.
Autorka i współautorka publikacji krajowych i zagranicznych z zakresu usług finansowych.
W latach 2002 -2015 pracowała w Ministerstwie Finansów, pełniąc m.in. funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu Rozwoju Rynku Finansowego. W okresie 2013-2015 zasiadała w Radzie Nadzorczej Banku Gospodarstwa Krajowego.
W latach 2015-2018 związana z Biurem Rzecznika Finansowego, gdzie kierowała Wydziałem Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego.
W roku 2017 została powołana w skład konsultacyjnej grupy roboczej ds. ochrony inwestorów i pośredników przy Europejskim Urzędzie Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA).
Od 2018 roku Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego.
Kierowała pracami legislacyjnymi nad licznymi aktami prawnymi w zakresie regulacji rynku finansowego, w szczególności rynku bankowego i systemów płatniczych. Uczestniczyła w pracach grup roboczych, komitetów i zespołów konsultacyjnych Rady Unii Europejskiej i Komisji Europejskiej w zakresie kształtowania polityk i regulacji unijnych w obszarze rynku finansowego.
Autorka i współautorka publikacji krajowych i zagranicznych z zakresu usług finansowych.
dr hab. Piotr Wachowiak
prof. SGH, rektor
Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz dyrektor Instytutu Zarządzania SGH. Zastępca przewodniczącego Komitetu Organizacji i Zarządzania PAN, przewodniczący KRUE oraz przewodniczący KRUW. Absolwent Wydziału Handlu Wewnętrznego SGPiS na kierunku organizacja i zarządzanie. Od 1991 r. związany z praktyką gospodarczą, był m.in. zastępcą dyrektora Zarządu Dzielnicy Żoliborz oraz kanclerzem SGH. Specjalizuje się w problematyce CSR oraz zarządzania ludźmi w organizacji. Autor i współautor prac naukowych na temat m.in. polityki personalnej, pomiaru kapitału intelektualnego i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach, a także negocjacji i ESG.
Olga Wałkuska
Ekspertka ds. budowania świadomości w obszarze cyberbezpieczeństwa
Przystępnie opowiada o zagrożeniach w sieci. Stara się, żeby cyberbezpieczeństwo i dezinformacja przestały być jedynie tematami dla ekspertów.
Marek Wasilewski
Dyrektor zarządzający obszarem Szkód w LINK4
Absolwent Politechniki Warszawskiej i Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie. Jest menedżerem z wieloletnim doświadczeniem w sektorze ubezpieczeń, szczególnie w obszarze likwidacji szkód i świadczeń. W poprzednich latach pełnił m.in. funkcję dyrektora regionalnego Centrum Likwidacji Szkód Grupy PZU w Warszawie. Był odpowiedzialny za likwidację szkód komunikacyjnych, majątkowych, osobowych, świadczeń medycznych, życiowych i szkód NNW. Ma również doświadczenie we współpracy z rynkiem dealerskim, CFM oraz branżą napraw samochodowych.
Rafał Wawrzyniak
Dyrektor Zarządzający ds. IT, CTO, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych
Rafał Wawrzyniak, Dyrektor Zarządzający ds. IT, odpowiedzialny za utrzymanie i rozwój infrastruktury IT w Grupie Kapitałowej KDPW S.A.
Od ponad dwudziestu lat zaangażowany w budowę rozwiązań informatycznych dla sektora finansowego w Polsce, wcześniej związany z tworzeniem oprogramowania dla sektora energetycznego. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie projektowania oraz tworzenia oprogramowania, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zarządzania jego architekturą. Obecnie zaangażowany w szereg inicjatyw ukierunkowanych na poszukiwanie potencjału technologii blockchain w obszarze rynku kapitałowego. Współtwórca systemu do obsługi procesu zdalnego głosowania inwestorów na Walnych Zgromadzeniach – eVoting. Inicjator i współtwórca koncepcji Platformy Blockchain dla Rynku Kapitałowego, stanowiącej sektorowe rozwiązanie w obszarze usług posttransakcyjnych.
Jako ekspert dzieli się swoją wiedzą w ramach studiów poświęconych technologii blockchain organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Aktywnie uczestniczy w pracach krajowych grup roboczych związanych z technologią blockchain. Współtworzył jako inicjator oraz jeden z autorów koncepcję rozszerzenia znaczenia prawnego pieczęci elektronicznej, wypracowaną w ramach działań grupy roboczej ds. rejestrów rozproszonych i blockchain przy Ministerstwie Cyfryzacji.
Od ponad dwudziestu lat zaangażowany w budowę rozwiązań informatycznych dla sektora finansowego w Polsce, wcześniej związany z tworzeniem oprogramowania dla sektora energetycznego. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie projektowania oraz tworzenia oprogramowania, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zarządzania jego architekturą. Obecnie zaangażowany w szereg inicjatyw ukierunkowanych na poszukiwanie potencjału technologii blockchain w obszarze rynku kapitałowego. Współtwórca systemu do obsługi procesu zdalnego głosowania inwestorów na Walnych Zgromadzeniach – eVoting. Inicjator i współtwórca koncepcji Platformy Blockchain dla Rynku Kapitałowego, stanowiącej sektorowe rozwiązanie w obszarze usług posttransakcyjnych.
Jako ekspert dzieli się swoją wiedzą w ramach studiów poświęconych technologii blockchain organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Aktywnie uczestniczy w pracach krajowych grup roboczych związanych z technologią blockchain. Współtworzył jako inicjator oraz jeden z autorów koncepcję rozszerzenia znaczenia prawnego pieczęci elektronicznej, wypracowaną w ramach działań grupy roboczej ds. rejestrów rozproszonych i blockchain przy Ministerstwie Cyfryzacji.
Marcin Węgrzyniak
Ekspert ochrony zdrowia
Absolwent Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej na kierunku audyt wewnętrzny i kontrola finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych. W 2018 roku w Instytucie Medycyny Wsi im. Witolda Chodźki w Lublinie uzyskał tytuł doktora nauk o zdrowiu w zakresie zdrowia publicznego.
Przez 8 lat związany był z Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (obecnie Centrum e-Zdrowia). Pełnił role specjalisty ds. finansowania projektów ze środków UE a następnie Kierownika projektów „Platforma udostępniania on-line przedsiębiorcom usług i zasobów cyfrowych rejestrów medycznych” oraz projektu telemedycznego CLEAR. W ramach kolejnej funkcji – Kierownika Biura Zarządzania Projektami – odpowiedzialny był m.in. za zarządzanie zespołem kierowników projektów informatyzacji w ochronie zdrowia oraz prawidłową realizację portfela projektów CeZ.
W styczniu 2016 roku został powołany na stanowisko Dyrektora CeZ. Wraz z zespołem przygotował plan naprawczy dla Projektu P1 „Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych” oparty o zwinne podejście do wytwarzania oprogramowania oraz standardy interoperacyjności, w szczególności profile IHE. Plan uzyskał akceptację polskiego rządu oraz Komisji Europejskiej. Dzięki jego skutecznej realizacji w lutym 2018 roku rozpoczęto w Polsce pilotażowe wdrożenie elektronicznej recepty – pierwszej z kluczowych dla całej służby zdrowia e-usługi Projektu P1. Był również inicjatorem powołania Rady ds. Interoperacyjności, w ramach której wprowadził nowe zasady współpracy z interesariuszami w obszarze e-Zdrowia.
Obecnie pełni rolę eksperta w obszarze ochrony zdrowia oraz dyrektora sprzedaży w Pentacomp Systemy Informatyczne SA oraz doradza podmiotom medycznym.
Przez 8 lat związany był z Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (obecnie Centrum e-Zdrowia). Pełnił role specjalisty ds. finansowania projektów ze środków UE a następnie Kierownika projektów „Platforma udostępniania on-line przedsiębiorcom usług i zasobów cyfrowych rejestrów medycznych” oraz projektu telemedycznego CLEAR. W ramach kolejnej funkcji – Kierownika Biura Zarządzania Projektami – odpowiedzialny był m.in. za zarządzanie zespołem kierowników projektów informatyzacji w ochronie zdrowia oraz prawidłową realizację portfela projektów CeZ.
W styczniu 2016 roku został powołany na stanowisko Dyrektora CeZ. Wraz z zespołem przygotował plan naprawczy dla Projektu P1 „Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych” oparty o zwinne podejście do wytwarzania oprogramowania oraz standardy interoperacyjności, w szczególności profile IHE. Plan uzyskał akceptację polskiego rządu oraz Komisji Europejskiej. Dzięki jego skutecznej realizacji w lutym 2018 roku rozpoczęto w Polsce pilotażowe wdrożenie elektronicznej recepty – pierwszej z kluczowych dla całej służby zdrowia e-usługi Projektu P1. Był również inicjatorem powołania Rady ds. Interoperacyjności, w ramach której wprowadził nowe zasady współpracy z interesariuszami w obszarze e-Zdrowia.
Obecnie pełni rolę eksperta w obszarze ochrony zdrowia oraz dyrektora sprzedaży w Pentacomp Systemy Informatyczne SA oraz doradza podmiotom medycznym.
Wiesław Wilk
Wiceprezes Zarządu Polcom, Przewodniczący Związku Polska Chmura
Od wielu lat zaangażowany w działania edukacyjne zmierzające do popularyzacji modelu przetwarzania w chmurze (cloud computing). Wieloletni członek organizacji EuroCloud w Polsce, współzałożyciel, a od 2018 roku prezes Związku Polska Chmura. Od 2007 r. wiceprezes Polcom, odpowiedzialny za działalność firmy w obszarze oferowanych technologii oraz budowy usług cloud computing. W trakcie kariery przeprowadził z powodzeniem kilkadziesiąt innowacyjnych, jednocześnie pionierskich na polskim rynku przedsięwzięć w zakresie infrastruktury dla dużych środowisk przetwarzania informacji.
Tomasz Zieliński
lekarz, specjalista medycyny rodzinnej, współwłaściciel poradni POZ
Łączy praktykę lekarza rodzinnego z pasją do nowoczesnych technologii medycznych. Jako wiceprezes Federacji „Porozumienie Zielonogórskie”, wiceprezes Polskiej Izby Informatyki Medycznej i prezes Lubelskiego Związku Lekarzy Rodzinnych Pracodawców od lat kształtuje kierunki cyfryzacji podstawowej opieki zdrowotnej. Wdraża pionierskie rozwiązania, od e-recept i e-skierowań po teleporady i elektroniczną dokumentację medyczną. Tworzy systemy, które usprawniają wymianę danych między placówkami, laboratoriami i diagnostyką obrazową. Jako konsultant wojewódzki, ekspert i szkoleniowiec konsekwentnie buduje nowoczesny, cyfrowy model opieki nad pacjentem.