
prof. Michał Bernardelli
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Pracownik Kolegium Analiz Ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Dziekan Studium Magisterskiego SGH w kadencji 2024-2028 oraz kierownik Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu SGH od 2015 r. Ukończył Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego w 2003 r., uzyskując dwa tytuły magisterskie: matematyka i informatyka. Na tym samym wydziale w 2008 roku uzyskał stopień doktora nauk matematycznych w specjalności matematyka stosowana. W 2020 roku uzyskał habilitację w zakresie nauk ekonomicznych.
Od ponad 20 lat konsultant, kierownik i wykonawca wielu projektów komercyjnych i badawczo-rozwojowych w obszarze modelowania ekonometrycznego oraz sztucznej inteligencji. Interdyscyplinarność jego prac naukowych opiera się głównie na wykorzystaniu aparatury informatycznej i matematycznej do rozwiązywania problemów z obszarów związanych z analizą i eksploracją danych, w szczególności w problematyce Big Data, metod predykcyjnych i optymalizacji. Jest autorem ponad 60 artykułów naukowych, jak również kilku monografii.
Od ponad 20 lat konsultant, kierownik i wykonawca wielu projektów komercyjnych i badawczo-rozwojowych w obszarze modelowania ekonometrycznego oraz sztucznej inteligencji. Interdyscyplinarność jego prac naukowych opiera się głównie na wykorzystaniu aparatury informatycznej i matematycznej do rozwiązywania problemów z obszarów związanych z analizą i eksploracją danych, w szczególności w problematyce Big Data, metod predykcyjnych i optymalizacji. Jest autorem ponad 60 artykułów naukowych, jak również kilku monografii.

mec. Tomasz Bukowski
Kancelaria Prawna Media
Współpracownik Kancelarii Prawnej Media, ekspert ds. regulacji rynku telekomunikacyjnego, mediator sporów telekomunikacyjnych. Zajmuje się przepisami telekomunikacyjnymi, w tym Prawem telekomunikacyjnym, ustawą o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych, ustawą o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej i ustawą o Krajowych Systemie Cyberbezpieczeństwa, a także współpracą z organami państwowymi odpowiedzialnymi za regulację rynku telekomunikacyjnego oraz za proces legislacyjny.
Specjalizuje się w doradztwie prawnym w zakresie: współpracy międzyoperatorskiej (m.in. usługi regulowane, nieregulowane, nadużycia telekomunikacyjne), sporów o dostęp do budynków na rzecz operatorów telekomunikacyjnych oraz postępowań wyjaśniających lub administracyjnych przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zajmuje się również doradztwem biznesowym dla operatorów telekomunikacyjnych w kontekście ich działalności na rynku regulowanym (kwestie usługowe, techniczne, finansowe, prawne czy regulacyjne). Prowadzi także szkolenia dla uczestników rynku telekomunikacyjnego oraz uczestników procesu inwestycyjnego w zakresie ich praw i obowiązków.
Jest ekspertem w grupach roboczych NASK i UKE w zakresie zwalczania smishingu i CLI spoofingu.
Specjalizuje się w doradztwie prawnym w zakresie: współpracy międzyoperatorskiej (m.in. usługi regulowane, nieregulowane, nadużycia telekomunikacyjne), sporów o dostęp do budynków na rzecz operatorów telekomunikacyjnych oraz postępowań wyjaśniających lub administracyjnych przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zajmuje się również doradztwem biznesowym dla operatorów telekomunikacyjnych w kontekście ich działalności na rynku regulowanym (kwestie usługowe, techniczne, finansowe, prawne czy regulacyjne). Prowadzi także szkolenia dla uczestników rynku telekomunikacyjnego oraz uczestników procesu inwestycyjnego w zakresie ich praw i obowiązków.
Jest ekspertem w grupach roboczych NASK i UKE w zakresie zwalczania smishingu i CLI spoofingu.

Dominika Bura
Adwokat, Partner w kancelarii prawnej BCLA Bisiorek Cieśliński i Partnerzy
Doradza Klientom z branży gier hazardowych oraz nowych technologii.
Jej wiodącą specjalizacją jest prawo gier hazardowych, ze szczególnym uwzględnieniem prawnych aspektów organizowania zakładów wzajemnych oraz prowadzenia kasyna gry. Reprezentuje Klientów we wszelkich postępowaniach przed regulatorem rynku oraz przed organami administracji skarbowej, w szczególności w sprawach o uzyskanie zezwoleń i koncesji, zmianę regulaminów gier, czy też o rozstrzygnięcie charakteru gry. Doradza przy bieżącej działalności, z uwzględnieniem prawa reklamy oraz kwestii konsumenckich, a także wdraża nawet najbardziej złożone innowacyjne projekty.
Jest autorką licznych publikacji w tytułach branżowych.
Jej wiodącą specjalizacją jest prawo gier hazardowych, ze szczególnym uwzględnieniem prawnych aspektów organizowania zakładów wzajemnych oraz prowadzenia kasyna gry. Reprezentuje Klientów we wszelkich postępowaniach przed regulatorem rynku oraz przed organami administracji skarbowej, w szczególności w sprawach o uzyskanie zezwoleń i koncesji, zmianę regulaminów gier, czy też o rozstrzygnięcie charakteru gry. Doradza przy bieżącej działalności, z uwzględnieniem prawa reklamy oraz kwestii konsumenckich, a także wdraża nawet najbardziej złożone innowacyjne projekty.
Jest autorką licznych publikacji w tytułach branżowych.

Michał Byliniak
Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA
Michał Byliniak z rynkiem farmaceutycznym związany jest od ponad 15 lat, zdobywając bogate doświadczenie menedżerskie w zakresie dystrybucji, refundacji, badań klinicznych i rejestracji produktów leczniczych. Był wieloletnim prezesem Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie, a także prezydentem Grupy Farmaceutycznej UE. Od 2022 roku jest Dyrektorem Generalnym Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA. Posiada doświadczenie w pracy w polskim systemie ochrony zdrowia w różnego rodzaju organizacjach, takich jak apteki, hurtownie krajowe, firmy farmaceutyczne oraz firmy konsultingowe. Jest autorem licznych opracowań związanych z sektorem farmaceutycznym.

Tomasz Chróstny
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Ukończył finanse i rachunkowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz zarządzanie i inżynierię produkcji w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, a także studia doktoranckie w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W trakcie studiów odbył stypendium na kierunku inżynieria przemysłowa i mechaniczna w Vitus Bering University College. Jest również absolwentem programu kształcenia menedżerskiego ARGO Top Public Executive (odpowiednik Advanced Management Program), zrealizowanego przez IESE Business School oraz Krajową Szkołę Administracji Publicznej.
Karierę zawodową rozpoczął uczestnicząc w projektach z zakresu badania sprawozdań finansowych instytucji finansowych, wyceny przedsiębiorstw oraz wykrywania przestępstw i nadużyć finansowych. Następnie przygotowywał analizy ekonomiczne, rynkowe i sektorowe oraz prognozy gospodarcze.
Pracował w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a następnie w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii, gdzie do 25 sierpnia 2019 r. pełnił funkcję dyrektora Departamentu Analiz Gospodarczych.
Od 26 sierpnia 2019 r. do 26 stycznia 2020 r. pełnił funkcję Wiceprezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Posiada doświadczenie dydaktyczne i badawcze – jest nauczycielem akademickim w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Żonaty, ma czworo dzieci.
Prezes Rady Ministrów powołał Tomasza Chróstnego na stanowisko Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 27 stycznia 2020 r.
Karierę zawodową rozpoczął uczestnicząc w projektach z zakresu badania sprawozdań finansowych instytucji finansowych, wyceny przedsiębiorstw oraz wykrywania przestępstw i nadużyć finansowych. Następnie przygotowywał analizy ekonomiczne, rynkowe i sektorowe oraz prognozy gospodarcze.
Pracował w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a następnie w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii, gdzie do 25 sierpnia 2019 r. pełnił funkcję dyrektora Departamentu Analiz Gospodarczych.
Od 26 sierpnia 2019 r. do 26 stycznia 2020 r. pełnił funkcję Wiceprezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Posiada doświadczenie dydaktyczne i badawcze – jest nauczycielem akademickim w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Żonaty, ma czworo dzieci.
Prezes Rady Ministrów powołał Tomasza Chróstnego na stanowisko Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 27 stycznia 2020 r.

Filip Filipczuk
Dyrektor ds. Technologii, Adamed Pharma S.A.
Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunkach Informatyka oraz Matematyka. Ukończył również studia podyplomowe z Finansowości Zarządczej w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Warszawie. Posiada liczne kursy z dziedziny budowania i transformacji organizacji oraz tworzenia strategii biznesowych opartych o technologie, które zdobywał w London Business School oraz MIT.
Od 20 lat zajmuje się obszarem szeroko rozumianego IT oraz Digital w organizacjach z branży FMCG oraz Healthcare. Swoją karierę zawodową rozpoczął jako konsultant i developer systemów ERP, gdzie wspierał partnerów biznesowych w optymalizacji procesów i tworzeniu adekwatnych rozwiązań technologicznych. Pozwoliło mu to na zgromadzenie odpowiedniej wiedzy, którą przez ostatnie 15 lat wykorzystuje w budowaniu i realizowaniu strategii firm z wykorzystaniem technologii.
Jego zawodową pasją jest tworzenie organizacji technologicznych, które funkcjonują jako strategiczny partner biznesowy, a nie jedynie jako dostawca usług informatycznych. Jako CIO i Dyrektor IT z sukcesem przeprowadził transformacje IT i tworzył organizacje Agile w firmach takich jak: Reckitt Benckiser, Roche oraz przez ostatnie lata Boston Scientific, gdzie odpowiadał za zespoły globalne oraz regionalne.
W Adamed Pharma odpowiada za zarządzanie Obszarem Technologicznym ICT. Wspólnie z Zespołem Zarządzającym oraz Radą Nadzorczą zaangażowany jest w budowanie i wdrażanie strategii rozwoju Adamed w Polsce i na rynkach zagranicznych, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Od 20 lat zajmuje się obszarem szeroko rozumianego IT oraz Digital w organizacjach z branży FMCG oraz Healthcare. Swoją karierę zawodową rozpoczął jako konsultant i developer systemów ERP, gdzie wspierał partnerów biznesowych w optymalizacji procesów i tworzeniu adekwatnych rozwiązań technologicznych. Pozwoliło mu to na zgromadzenie odpowiedniej wiedzy, którą przez ostatnie 15 lat wykorzystuje w budowaniu i realizowaniu strategii firm z wykorzystaniem technologii.
Jego zawodową pasją jest tworzenie organizacji technologicznych, które funkcjonują jako strategiczny partner biznesowy, a nie jedynie jako dostawca usług informatycznych. Jako CIO i Dyrektor IT z sukcesem przeprowadził transformacje IT i tworzył organizacje Agile w firmach takich jak: Reckitt Benckiser, Roche oraz przez ostatnie lata Boston Scientific, gdzie odpowiadał za zespoły globalne oraz regionalne.
W Adamed Pharma odpowiada za zarządzanie Obszarem Technologicznym ICT. Wspólnie z Zespołem Zarządzającym oraz Radą Nadzorczą zaangażowany jest w budowanie i wdrażanie strategii rozwoju Adamed w Polsce i na rynkach zagranicznych, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Krzysztof Gawkowski
Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Cyfryzacji
Urodzony 11 kwietnia 1980 r. w Warszawie. Polski polityk i działacz samorządowy, doktor nauk humanistycznych.
Absolwent politologii w Wyższej Szkole Komunikowania i Mediów Społecznych w Warszawie. W wyborach samorządowych w 2002 i 2006 r. był wybierany na radnego Wołomina. W latach 2007-2008 - nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa i Ochrony w Warszawie. W latach 2010-2014 - radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego. W 2011 r. uzyskał na Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku stopień doktora nauk humanistycznych. Od 2019 r. poseł na Sejm RP. Od 2021 r. - wiceprzewodniczący partii Nowa Lewica. 13 grudnia 2023 r. został powołany na urząd Wiceprezesa Rady Ministrów oraz Ministra Cyfryzacji.
Absolwent politologii w Wyższej Szkole Komunikowania i Mediów Społecznych w Warszawie. W wyborach samorządowych w 2002 i 2006 r. był wybierany na radnego Wołomina. W latach 2007-2008 - nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa i Ochrony w Warszawie. W latach 2010-2014 - radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego. W 2011 r. uzyskał na Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku stopień doktora nauk humanistycznych. Od 2019 r. poseł na Sejm RP. Od 2021 r. - wiceprzewodniczący partii Nowa Lewica. 13 grudnia 2023 r. został powołany na urząd Wiceprezesa Rady Ministrów oraz Ministra Cyfryzacji.

Adam Gębski
Dyrektor działu sprzedaży i marketingu, L-Systems Sp. z o.o.
Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Z branżą IT związany od 24 lat. Głęboką wiedzę merytoryczną o branży zdobył rozwijając sprzedaż zintegrowanych rozwiązań informatycznych i biznesowych, bazujących na produktach firm takich jak: Exact, Sun Systems, iScala, DCW, Microsoft, Impuls, IBM, SAP, Epicor, Qlik, IFS. W L-Systems odpowiada za sprzedaż i współpracę z klientami. Miłośnik dobrej muzyki oraz literatury S-F.

Marek Głazowski
Prezes IFS Poland & EE
Menedżer z ponad 30-letnim stażem w branży technologicznej, ekspert w zarządzaniu sprzedażą i realizacji dużych projektów IT. Karierę rozpoczął jako dyrektor sprzedaży w 2Si, następnie przez 15 lat rozwijał strategię sprzedaży w SAP. W 2018 roku dołączył do zarządu KBJ, a od 2020 roku kieruje IFS w Polsce i Europie Wschodniej. Skutecznie łączy wizję strategiczną z operacyjnym podejściem, budując długofalowe relacje z kluczowymi klientami i partnerami. Jego siłą jest umiejętność zarządzania zespołami, rozwijania biznesu i napędzania cyfrowych transformacji, które realnie zmieniają rynek.

Robert Grabowski
Szef CERT, Orange Polska
Pasjonat bezpieczeństwa, CERT-owych wyzwań i wyjścia z edukacją o cyberbezpieczeństwie do ludzi. Od kilku lat ma szczęście kierować świetnym zespołem ekspertów bezpieczeństwa.
Doświadczenie zdobywał m.in. w procesie analizy incydentów, pentestach oraz dużych i przekrojowych projektach związanych z jakością, rozwiązywaniem problemów i zarządzaniem zespołem w zakresie bezpieczeństwa. Fan offensive security i red team. Lubi MMA i ma certyfikaty bezpieczeństwa OSCP, OSWP, CISSP, OSWE.
Doświadczenie zdobywał m.in. w procesie analizy incydentów, pentestach oraz dużych i przekrojowych projektach związanych z jakością, rozwiązywaniem problemów i zarządzaniem zespołem w zakresie bezpieczeństwa. Fan offensive security i red team. Lubi MMA i ma certyfikaty bezpieczeństwa OSCP, OSWP, CISSP, OSWE.

Michał Gramatyka
Sekretarz stanu, Ministerstwo Cyfryzacji
Radca prawny, społecznik, wieloletni samorządowiec, Poseł na Sejm RP i pasjonat nowych technologii. Doktor nauk prawnych, biegły sądowy, a także autor i współautor licznych prawniczych publikacji z dziedziny kryminalistyki. Wiedza prawnicza i doświadczenie w zarządzaniu były punktem wejścia do pracy w biznesie. W dużym polskim koncernie odpowiadał między innymi za organizację obsługi prawnej firmy. Budował centra usług wspólnych. Był ekspertem w jednej z renomowanych firm doradczych.
W ciągu kilkunastu lat pracy dla rodzinnego miasta Tychy był m.in. radnym i wiceprezydentem ds. gospodarki przestrzennej. Pełnił też rolę wicemarszałka województwa śląskiego w latach 2016-2018.
Poseł na Sejm RP IX i X kadencji.
W ciągu kilkunastu lat pracy dla rodzinnego miasta Tychy był m.in. radnym i wiceprezydentem ds. gospodarki przestrzennej. Pełnił też rolę wicemarszałka województwa śląskiego w latach 2016-2018.
Poseł na Sejm RP IX i X kadencji.

Jarosław Grzywiński
Prezes Zarządu, NASK S.A.
Były Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, doradca strategiczny zagranicznych giełd papierów wartościowych (m.in. w Hongkongu, Kazachstanie, Turcji). W latach 2017-2019 członek Zarządu londyńskiej Aquis Exchange, jednej z największych globalnych platform tradingowych na świecie. Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, stypendysta Uniwersytetu w Bayreuth (Niemcy) oraz Uniwersytetu Oxford (UK), członek rad nadzorczych spółek publicznych i niepublicznych. Specjalista w zagadnieniach z zakresu corporate governance. International Partner w międzynarodowych kancelariach prawnych. Specjalista w projektach tworzenia strategii oraz organizacji finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych. Szef praktyki rynków kapitałowych Business Centre Club.

Ryszard Hordyński
Dyrektor ds. Strategii i komunikacji, Huawei Polska
Posiada ponad 20 lat doświadczenia zawodowego, zdobytego zarówno w pracy projektowej jak i zarządczej w dużych strukturach. Pracował zarówno dla firm konsultingowych, telekomunikacyjnych i informatycznych, w administracji rządowej i dla Spółek Skarbu Państwa. W 2019 r. dołączył do Huawei Polska, gdzie pełni rolę Dyrektora ds. Strategii i komunikacji. Wcześniej zajmował stanowisko Dyrektora Zarządzającego w PFRN, członka zarządu Aplikacji Krytycznych oraz pełnomocnika Ministra Rozwoju i Finansów ds. Informatyzacji. Obecnie pełni również funkcję Członka Rady Fundacji Politechniki Warszawskiej i Członka Rady Pracodawców RP.

Dr Adriana Kiędzierska-Mencfeld
Prezes Polpharma Biologics SA, Chief Operating Officer
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w przemyśle farmaceutycznym, głównie z produktami biologicznymi, w tym nad rozwojem i wytwarzaniem leków biopodobnych. W Polpharma Biologics jest ponad 10 lat, obejmując stanowiska od zarządzania produkcją, po zarządzanie wszystkimi funkcjami operacyjnymi. Odegrała kluczową rolę w procesie wprowadzania na rynek globalny dwóch produktów biopodobnych wytwarzanych w Polpharma Biologics S.A. – substancji czynnej ranibizumab oraz natalizumab. Adriana posiada tytuł doktora z zakresu biochemii zdobyty w Instytucie Biochemii i Biologii Molekularnej Uniwersytetu Wrocławskiego, natomiast tytuł magistra z zakresu biotechnologii molekularnej i biokatalizy uzyskała na Politechnice Wrocławskiej, pisząc swoją pracę magisterską na Politechnice w Dreźnie.

Rafał Kiliński
Przewodniczący rady nadzorczej, Leadenhall Insurance
Rafał Kiliński jest związany z branżą ubezpieczeniową od niemal 30 lat. Jest twórcą i był wieloletnim prezesem największego towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych w Polsce – TUW Polskiego Zakładu Ubezpieczeń Wzajemnych.
Karierę zaczynał w Pierwszym Polsko-Amerykańskim Banku (później Fortis Bank Polska). Pracował w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta, następnie kierował oddziałem amerykańskiej firmy brokerskiej Marsh. Jako szef Praktyki Marine & Aviation na Europę Środkowo-Wschodnią odpowiadał w Marsh za plasowanie ryzyk w branżach morskiej i lotniczej.
Od 2004 roku był związany z Grupą PZU. Początkowo pełnił kierownicze funkcje w Oddziale Okręgowym PZU w Gdańsku, a od 2008 roku jako Dyrektor Zarządzający kierował Pionem Klienta Korporacyjnego w Centrali PZU, wspierając przygotowania do debiutu giełdowego spółki. Kontynuował karierę jako Dyrektor Generalny ds. Klientów Korporacyjnych i Dyrektor Generalny ds. Klientów Strategicznych PZU. Jako pełnomocnik zarządu PZU zainicjował stworzenie TUW PZUW, które otrzymało licencję w 2015 r.
Jest absolwentem Katedry Bankowości i Finansów na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów Executive Master of Bussines Administration we Francuskim Instytucie Zarządzania. Wykładał w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Karierę zaczynał w Pierwszym Polsko-Amerykańskim Banku (później Fortis Bank Polska). Pracował w Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta, następnie kierował oddziałem amerykańskiej firmy brokerskiej Marsh. Jako szef Praktyki Marine & Aviation na Europę Środkowo-Wschodnią odpowiadał w Marsh za plasowanie ryzyk w branżach morskiej i lotniczej.
Od 2004 roku był związany z Grupą PZU. Początkowo pełnił kierownicze funkcje w Oddziale Okręgowym PZU w Gdańsku, a od 2008 roku jako Dyrektor Zarządzający kierował Pionem Klienta Korporacyjnego w Centrali PZU, wspierając przygotowania do debiutu giełdowego spółki. Kontynuował karierę jako Dyrektor Generalny ds. Klientów Korporacyjnych i Dyrektor Generalny ds. Klientów Strategicznych PZU. Jako pełnomocnik zarządu PZU zainicjował stworzenie TUW PZUW, które otrzymało licencję w 2015 r.
Jest absolwentem Katedry Bankowości i Finansów na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów Executive Master of Bussines Administration we Francuskim Instytucie Zarządzania. Wykładał w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Mariusz Kondraciuk
Dyrektor branży Smart Infrastructure, Siemens Polska
Zarządza branżą Smart Infrastructure, odpowiadając za kompleksowe rozwiązania dla technologii budynkowych, elektromobilności oraz dystrybucji i rozdziału energii elektrycznej. Jest aktywnie zaangażowany w promowanie nowych technologii w energetyce oraz infrastrukturze miejskiej. Z firmą Siemens związany od roku 2000. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w specjalizacji Zarządzanie oraz Politechniki Warszawskiej w specjalizacji Sieci i Systemy Elektroenergetyczne.

Krzysztof Kopeć
prezes zarządu, Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego – Krajowi Producenci Leków
Prawnik i ekonomista, ekspert prawa w obszarze zdrowia, w szczególności produkcji i refundacji leków, prawa i postępowania administracyjnego.
Prezes Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego - Krajowych Producentów Leków, wiceprezydent Konfederacji LEWIATAN, członek zarządu Medicines for Europe zrzeszającego największych producentów leków generycznych i biologicznych równoważnych w Europie, współtwórca i przewodniczący Rady Fundacji KOWAL, ekspert w zakresie zdrowia Business Centre Club, Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, członek Rady Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.
Wyróżniony obecnością na Liście Stu najbardziej wpływowych osób w polskim systemie ochrony zdrowia w roku 2018, 2019, 2021, 2022, 2023, 2024.
Prezes Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego - Krajowych Producentów Leków, wiceprezydent Konfederacji LEWIATAN, członek zarządu Medicines for Europe zrzeszającego największych producentów leków generycznych i biologicznych równoważnych w Europie, współtwórca i przewodniczący Rady Fundacji KOWAL, ekspert w zakresie zdrowia Business Centre Club, Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, członek Rady Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.
Wyróżniony obecnością na Liście Stu najbardziej wpływowych osób w polskim systemie ochrony zdrowia w roku 2018, 2019, 2021, 2022, 2023, 2024.

Michał Kopyt
Członek zarządu PZU Życie
Michał Kopyt jest doświadczonym liderem technologicznym i ekspertem w transformacji cyfrowej, od 17 lat związanym z sektorem ubezpieczeniowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu zespołami IT oraz wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. W latach 2009–2016 pełnił kluczowe funkcje w Grupie PZU jako dyrektor transformacji IT, odpowiadając za strategiczne projekty cyfryzacji, w tym projekt Everest – największą w Europie Środkowo-Wschodniej implementacją systemu Guidewire, usprawniającą sprzedaż i administrację polis. Wdrożył jedną z największych transformacji agile w Polsce, integrując IT z biznesem i skracając czas wdrażania produktów. Od 2016 r. był związany z EY, gdzie jako dyrektor wykonawczy w EY Global Delivery Services stworzył i rozwijał centrum technologiczne obsługujące projekty IT dla europejskich firm ubezpieczeniowych i finansowych. Od 2019 r., jako partner i lider Technology Consulting w EY Polska, wspierał największe firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w cyfryzacji i optymalizacji procesów, współpracując m.in. z PZU. Odpowiadał za rozwój praktyki technologicznej, skalowanie zespołów i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań IT. Przed 2016 rokiem zdobywał doświadczenie w firmach technologicznych i konsultingowych, realizując projekty w sektorach ubezpieczeń, bankowości i telekomunikacji. Jako lider praktyki ubezpieczeniowej w Cube ITG współpracował z PZU nad wdrażaniem nowych metodologii zarządzania IT. W Sygnity oraz Easy Net realizował wdrożenia systemów ERP i Oracle EBS dla międzynarodowych klientów.

Paweł Wiktor Kukiz-Szczuciński
Psychoterapeuta
Polski lekarz, specjalista psychiatra, pediatra. Lekarz Zespołu Ratunkowego Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej.
Uczestnik medycznych misji humanitarnych, w tym Wojskowo-Cywilnej Misji Medycznej w Lombardii w 2020 roku na początku epidemii COVID-19, za udział w której został odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudę Krzyżem Zasługi za Dzielność. Od lutego 2022 koordynator ewakuacji dzieci chorych na nowotwory z Ukrainy.
Uczestnik medycznych misji humanitarnych, w tym Wojskowo-Cywilnej Misji Medycznej w Lombardii w 2020 roku na początku epidemii COVID-19, za udział w której został odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudę Krzyżem Zasługi za Dzielność. Od lutego 2022 koordynator ewakuacji dzieci chorych na nowotwory z Ukrainy.

dr inż. Radosław Kwapiszewski
zastępca dyrektora ds. działalności programowej w Fundacji na rzecz Nauki Polskiej
Odpowiedzialny za opracowywanie i wdrażanie programów finansowania unijnego dla polskich organizacji badawczych. Nastawiony na wdrażanie najlepszych praktyk komercjalizacji wiedzy w organizacjach badawczych. Uzyskał tytuł doktora biotechnologii na Politechnice Warszawskiej; doświadczenie badawcze zdobywał również na Uniwersytecie Technicznym w Danii oraz Uniwersytecie w Groningen w Holandii. Jest doświadczonym kierownikiem akademickich i przemysłowych projektów badawczo-rozwojowych dotyczących onkologii, rzadkich chorób genetycznych i urządzeń do diagnostyki medycznej. Posiada 7-letnie doświadczenie pracy w firmie farmaceutycznej opracowującej leki oryginalne i z wartością dodaną.

Jacek Łęgiewicz
Dyrektor ds. Korporacyjnych w Samsung
Jacek Łęgiewicz jest Dyrektorem ds. Korporacyjnych w Samsung. Zajmuje się współpracą z rządem oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie inwestycji firmy w Polsce oraz jej zaangażowaniem społecznym. Koordynuje działania w zakresie ESG, PA, PR, CSR oraz PPP i partnerstw strategicznych.
Jest także Wiceprezesem Związku Cyfrowa Polska oraz Wiceprzewodniczących Rady Polskiej Izby Infrmatyki i Telekomunikacji - największych organizacji zrzeszających polski biznes cyfrowy.
Jacek jest absolwentem SGH i UW oraz programów podyplomowych na Boston University i Massachusetts Institute of Technology.
Wolny czas poświęca eksploracji. Lubi się wspinać w górach wysokich, jest też jachtowym sternikiem morskim oraz zaawansowanym nurkiem wód otwartych.
Jest także Wiceprezesem Związku Cyfrowa Polska oraz Wiceprzewodniczących Rady Polskiej Izby Infrmatyki i Telekomunikacji - największych organizacji zrzeszających polski biznes cyfrowy.
Jacek jest absolwentem SGH i UW oraz programów podyplomowych na Boston University i Massachusetts Institute of Technology.
Wolny czas poświęca eksploracji. Lubi się wspinać w górach wysokich, jest też jachtowym sternikiem morskim oraz zaawansowanym nurkiem wód otwartych.

Katarzyna Malik
Szefowa Oddziału R&D, Polpharma
Szef Działu R&D ZF Polpharma, mgr inż. biotechnologii, doktor nauk technicznych, Politechnika Warszawska. Absolwentka studiów MBA na Akademii Leona Koźmińskiego oraz Advanced Leadership Program (Center for Leadership). Laureatka wielu stypendiów naukowych w dziedzinach szczególnie ważnych dla gospodarki, w tym nagrody naukowej Polskiej Akademii Nauk (2013). Współautorka licznych publikacji naukowych w recenzowanych czasopismach oraz 4 zgłoszeń patentowych. Ponad 15 lat doświadczenia w pracach badawczo-rozwojowych w dziedzinie inżynierii chemicznej i procesowej (we współpracy z czołowymi uniwersytetami i producentami, w tym Uniwersytet Karlsruhe, Uniwersytet Birmingham, BASF, Bayer Technology Services, Unilever UK) oraz biotechnologii i rozwoju produktów farmaceutycznych. Od ponad 10 lat zarządza zespołami badawczymi, odpowiedzialna za projektowanie formulacji, rozwój kandydatów klinicznych, transfer technologii wraz z powiększaniem skali oraz rejestrację leków biopodobnych (Bioton) i generycznych (ZF Polpharma).

Tomasz Mańko
Wiceprezes Zarządu PKO Ubezpieczenia
Przez 18 lat związany z Grupą BNP Paribas w Polsce. Uczestniczył w tworzeniu i rozwijaniu firm ubezpieczeniowych Grupy TUnŻ Cardif Polska oraz Cardif ARD Oddział w Polsce.
Od 2017 r. jest członkiem zarządu PKO Ubezpieczenia. W sierpniu 2021 r. został powołany na stanowisko wiceprezesa zarządu. Odpowiada za sprzedaż, dystrybucję i marketing, a także obszar klienta. Specjalizuje się w projektach związanych z kluczowymi dla ubezpieczeń obszarami, takimi jak: zarządzanie sprzedażą, klientocentryczność, nowoczesna oferta ubezpieczeniowa, leasing oraz bankowość detaliczna.
Członek Komisji Dystrybucji Ubezpieczeń Majątkowych w Polskiej Izbie Ubezpieczeń, Rady Programowej Konferencji EKF Ubezpieczenia, oraz Rady Doradczej Connectiva’s Insurance CEE Network. Uczestnik licznych debat podczas prestiżowych kongresów branżowych.
Ukończył studia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest absolwentem programu MBA prowadzonego przez Université du Québec à Montréal oraz SGH.
Od 2017 r. jest członkiem zarządu PKO Ubezpieczenia. W sierpniu 2021 r. został powołany na stanowisko wiceprezesa zarządu. Odpowiada za sprzedaż, dystrybucję i marketing, a także obszar klienta. Specjalizuje się w projektach związanych z kluczowymi dla ubezpieczeń obszarami, takimi jak: zarządzanie sprzedażą, klientocentryczność, nowoczesna oferta ubezpieczeniowa, leasing oraz bankowość detaliczna.
Członek Komisji Dystrybucji Ubezpieczeń Majątkowych w Polskiej Izbie Ubezpieczeń, Rady Programowej Konferencji EKF Ubezpieczenia, oraz Rady Doradczej Connectiva’s Insurance CEE Network. Uczestnik licznych debat podczas prestiżowych kongresów branżowych.
Ukończył studia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest absolwentem programu MBA prowadzonego przez Université du Québec à Montréal oraz SGH.

Piotr Markowicz
Dyrektor Strategii i Rozwoju ICT w Orange Polska
Ekspert zaawansowanych rozwiązań ICT, w tym internetu rzeczy i cyberbezpieczeństwa. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w ich tworzeniu i realizowaniu, zarówno na potrzeby firm krajowych, jak i międzynarodowych. Odpowiada za ofertę Orange Polska, która oprócz cyberbezpieczeństwa, IoT, przemysłu 4.0, obejmuje zaawansowane rozwiązania komunikacyjne, IT - zarówno pod względem sprzętu, jak i oprogramowania. Rozwija też innowacyjne rozwiązania dla biznesu, które oparte są na nowoczesnych technologiach chmurowych, sztucznej inteligencji oraz sieci 5G.

Piotr Mieczkowski
Dyrektor zarządzający, Fundacja Digital Poland
Kieruje pracami fundacji Digital Poland, której misją jest uczynienie z Polski centrum innowacji. Jest członkiem zarządu European AI Forum - największej organizacji europejskich spółek AI (2200+ podmiotów) z siedzibą w Belgii oraz wspiera tworzenie polityk cyfrowych i strategii przy Ministerstwie Cyfryzacji.
Posiada blisko 20-letnie doświadczenie zdobyte w sektorze TMT, obejmujące transformację cyfrową, modelowanie procesów biznesowych, tworzenie programów wspierających innowacyjność, wdrażanie strategii biznesowych, analizę rynków i usług, a także opracowywanie polityk publicznych w sektorze nowych technologii. Pracował m.in. dla Cyfrowego Polsatu, EY, NCBiR, Polkomtel, Orange Polska, Shell Polska.
Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający fundacji Digital Poland, wiceprezes European AI Forum, członek zarządu KIGEIT
Posiada blisko 20-letnie doświadczenie zdobyte w sektorze TMT, obejmujące transformację cyfrową, modelowanie procesów biznesowych, tworzenie programów wspierających innowacyjność, wdrażanie strategii biznesowych, analizę rynków i usług, a także opracowywanie polityk publicznych w sektorze nowych technologii. Pracował m.in. dla Cyfrowego Polsatu, EY, NCBiR, Polkomtel, Orange Polska, Shell Polska.
Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający fundacji Digital Poland, wiceprezes European AI Forum, członek zarządu KIGEIT

Dr hab. Dorota Niedziółka
Prof. SGH, Prorektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownik Katedry Geografii Ekonomicznej
Prorektor ds. rozwoju oraz kierownik Katedry Geografii Ekonomicznej KNoP. Absolwentka SGH, gdzie uzyskała również stopień doktora na podstawie rozprawy „Powiązanie infrastruktury celnej z infrastrukturą techniczną w Polsce”. Rozprawę habilitacyjną poświęciła regionalizacji rynków energii. Członek Senatu SGH oraz Senackiej Komisji Programowej. W pracy badawczej koncentruje się na zagadnieniach transformacji energetycznej, bezpieczeństwa energetycznego, rynków energii, geografii ekonomicznej, regionalizacji i globalizacji.

dr inż. Radosław Nielek
Dyrektor NASK
Inżynier, doktor nauk technicznych w dyscyplinie informatyka, profesor w Katedrze Sieci Komputerowych i Systemów Rozproszonych Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Absolwent Politechniki Szczecińskiej, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych i studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim. Autor około 100 artykułów naukowych dotyczących sztucznej inteligencji, wiarygodności informacji, uczenia maszynowego, automatycznej analizy tekstów i cyberbezpieczeństwa opublikowanych w prestiżowych międzynarodowych czasopismach i materiałach konferencyjnych. Stały doradca Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii Sejmu RP w latach 2012-2015 i 2020-2023. Pełnił funkcję dyrektora B+R, architekta technologii i product managera odpowiedzialnego za rozwój innowacyjnych produktów w startupach technologicznych (m.in. Vooom Sp. z o.o. i Mudita Sp. z o.o.).
Pełnił rolę kierownika B+R projektów badawczych współfinansowanych w ramach Szybkiej Ścieżki i Horyzontu 2020. Odbył staże badawcze w Nanyang Technological University w Singapurze i Technische Universitaet Berlin.
Główny konsultant i współautor „Strategii Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Śląskiego 2020+”.
Pełnił rolę kierownika B+R projektów badawczych współfinansowanych w ramach Szybkiej Ścieżki i Horyzontu 2020. Odbył staże badawcze w Nanyang Technological University w Singapurze i Technische Universitaet Berlin.
Główny konsultant i współautor „Strategii Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Śląskiego 2020+”.

dr hab. Krzysztof Piech
Dyrektor Centrum Technologii Blockchain, Uczelnia Łazarskiego
Profesor Uczelni Łazarskiego i dyrektor jej Centrum Technologii Blockchain. Doktor habilitowany i doktor nauk ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent Metod Ilościowych i Systemów Informacyjnych SGH. Przez około 20 lat wykładał w SGH. Były szef kilku startupów, w tym zagranicznych (Londyn, Singapur) oraz jednego z pierwszych na świecie – Polskiego Akceleratora Technologii Blockchain działającego pod honorowym patronatem Ministra Cyfryzacji. Doradca startupów wdrażających technologię blockchain. Kierownik B+R kilku projektów dot. blockchain i AI.
W latach 2016-18 lider biznesowy Strumienia Blockchain / DLT i Waluty Cyfrowe programu „Od papierowej do cyfrowej Polski” – grupy ok. 100 ekspertów doradzających Ministerstwu Cyfryzacji. Członek Centrum Technologii Blockchain w University College London. Były członek Rady Młodych Naukowców przy Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz zarządu Polskiego Stowarzyszenia Bitcoin. Sędzia sądu arbitrażowego przy Izbie Gospodarczej Blockchain i Nowych Technologii.
Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Polskiego Towarzystwa Informatycznego, British Alumni Society w Polsce, Rady Ekonomicznej Fundacji Cyryla i Metodego (tato.net) i członek wspierający Polskiego Towarzystwa Terapii Dialektyczno-Behawioralnej.
W latach 2016-18 lider biznesowy Strumienia Blockchain / DLT i Waluty Cyfrowe programu „Od papierowej do cyfrowej Polski” – grupy ok. 100 ekspertów doradzających Ministerstwu Cyfryzacji. Członek Centrum Technologii Blockchain w University College London. Były członek Rady Młodych Naukowców przy Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz zarządu Polskiego Stowarzyszenia Bitcoin. Sędzia sądu arbitrażowego przy Izbie Gospodarczej Blockchain i Nowych Technologii.
Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Polskiego Towarzystwa Informatycznego, British Alumni Society w Polsce, Rady Ekonomicznej Fundacji Cyryla i Metodego (tato.net) i członek wspierający Polskiego Towarzystwa Terapii Dialektyczno-Behawioralnej.

Łukasz Pierwienis
Dyrektor generalny, Binance Poland
Dyrektor Generalny Binance Poland, odpowiedzialny za operacje giełdy w Polsce. Od kilku lat związany z rynkiem finansowym i aktywów cyfrowych. Jako prawnik zdobywał doświadczenie w międzynarodowych kancelariach prawnych oraz bankach inwestycyjnych, takich jak Credit Suisse i Goldman Sachs, gdzie zajmował się kwestiami regulacyjnymi w obszarze bankowości, rynku kapitałowego oraz płatności. W PKO BP koncentrował się na zagadnieniach związanych z blockchainem i tokenizacją aktywów, współtworząc innowacyjne rozwiązania w tym zakresie. Przed objęciem stanowiska w Binance, założyciel startupu opracowującego sieć płatniczą tokenizującą środki przy transakcjach typu cross-border. Aktywnie wspiera środowisko startupowe i FinTech w Polsce.

Andrzej Piotrowicz
Principal at BCG Platinion
Specjalizuje się w zarządzaniu obszarem informatyki, czyli zarządzaniu procesami rozwoju i utrzymaniu oprogramowania, infrastruktury informatycznej, architektury oraz procesami wspierającymi zarządzanie IT.
Posiada 20 lat doświadczenia w obszarze zarządzania informatyką w sektorze finansowym. Pełnił rolę Dyrektora Zarządzającego ds. Informatyki (CIO) w Grupie Allianz Polska, Zastępcy Dyrektora Departamentu IT i Administracji/Dyrektora Działu Infrastruktury w PKO Ubezpieczenia oraz Zastępcy Dyrektora Departamentu IT i Administracji/Dyrektora Działu Infrastruktury/Kierownika Projektów w Nordea.
Posiada 20 lat doświadczenia w obszarze zarządzania informatyką w sektorze finansowym. Pełnił rolę Dyrektora Zarządzającego ds. Informatyki (CIO) w Grupie Allianz Polska, Zastępcy Dyrektora Departamentu IT i Administracji/Dyrektora Działu Infrastruktury w PKO Ubezpieczenia oraz Zastępcy Dyrektora Departamentu IT i Administracji/Dyrektora Działu Infrastruktury/Kierownika Projektów w Nordea.

Marcin Płatkowski
dyrektor działu automatyki procesowej, Siemens Polska
Ekspert w obszarze digitalizacji przedsiębiorstw produkcyjnych. Ma doświadczenie w zarządzaniu projektami dla wielu gałęzi przemysłu w zakresie automatyzacji i optymalizacji produkcji, zarządzania produkcją, wsparcia utrzymania ruchu, a także robotyzacji. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej na kierunku Automatyka i Robotyka.

Krzysztof Raczyński
Szef Centrum Doskonałości Operacji Przemysłowych, Polpharma S.A.
Absolwent wydziału stosunków międzynarodowych & handlu zagranicznego Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Pracę rozpoczął w 1994 w POLAM-Bielsko na stanowisku Specjalisty ds. Handlu Zagranicznego, a po prywatyzacji zakładu w 1996 przez PHILIPS LIGHTING przejął odpowiedzialność za nowopowstały dział Logistyki. W kolejnych latach pracował w General Electric i Metzeler Automotive Sealing Systems, kierując działami Supply Chain , Produkcji, NPI (New Product Implementation). W General Electric w Kłodzku, a następnie w 3M we Wrocławiu pełnił rolę Dyrektora Fabryki.
Od 2007 związany z przemysłem farmaceutycznym, pracując najpierw jako Dyrektor Produkcji w LEK Polska (grupa Sandoz/Novartis), a następnie jako fabryki Dyrektor Zarządzający AEROPHARM GmbH w Niemczech (grupa Sandoz/Novartis). W latach 2013 - 2015 odpowiadał na poziomie globalnym za funkcję Operational Excellence w Sandoz Technical Operations pracując w centrali w Niemczech. Do marca 2017 kierował Operational Excellence w największym zakładzie produkcyjnym sieci Sandoz/Novartis w Barleben w Niemczech.
W 2017 dołączył do grupy Polpharma jako Dyrektor ds. Operacji Przemysłowych Polfy Warszawa S.A. stając się Członkiem Zarządu spółki, od 2019 do zakończenia jej operacji w 2024 pełni rolę Prezesa Zarządu Polfy Warszawa S.A. Obecnie pracuje jako Szef Centrum Doskonałości Operacji Przemysłowych w Grupie Polpharma będąc odpowiedzialnym za zarządzanie inwestycjami, Operational Excellence, Działem Technologicznym oraz digitalizacją na poziomie korporacyjnym.
Od 2007 związany z przemysłem farmaceutycznym, pracując najpierw jako Dyrektor Produkcji w LEK Polska (grupa Sandoz/Novartis), a następnie jako fabryki Dyrektor Zarządzający AEROPHARM GmbH w Niemczech (grupa Sandoz/Novartis). W latach 2013 - 2015 odpowiadał na poziomie globalnym za funkcję Operational Excellence w Sandoz Technical Operations pracując w centrali w Niemczech. Do marca 2017 kierował Operational Excellence w największym zakładzie produkcyjnym sieci Sandoz/Novartis w Barleben w Niemczech.
W 2017 dołączył do grupy Polpharma jako Dyrektor ds. Operacji Przemysłowych Polfy Warszawa S.A. stając się Członkiem Zarządu spółki, od 2019 do zakończenia jej operacji w 2024 pełni rolę Prezesa Zarządu Polfy Warszawa S.A. Obecnie pracuje jako Szef Centrum Doskonałości Operacji Przemysłowych w Grupie Polpharma będąc odpowiedzialnym za zarządzanie inwestycjami, Operational Excellence, Działem Technologicznym oraz digitalizacją na poziomie korporacyjnym.

Maciej Siciarek
Dyrektor Pionu CSIRT, NASK
Menedżer i specjalista ds. cyberbezpieczeństwa. Od ponad dwudziestu lat zaangażowany w projekty ICT związane z bezpieczeństwem teleinformatycznym realizowane dla administracji publicznej i podmiotów komercyjnych. W ostatnich latach aktywnie uczestniczy w budowie polskiego krajowego systemu cyberbezpieczeństwa oraz współpracuje z instytucjami zagranicznymi. Kieruje Pionem CSIRT w NASK PIB, w tym CERT Polska i Dyżurnet.pl

Błażej Szczecki
Wiceprezes Zarządu Banku nadzorujący Pion Bankowości Detalicznej i Prywatnej
Od 2004 roku związany zawodowo z Grupą Kapitałową Pekao S.A. W latach 2018-2021 pełnił funkcje pełnomocnika zarządu ds. transformacji, a następnie również pełnomocnika zarządu ds. strategii, odpowiedzialny m.in. za nadzór nad transformacją cyfrową i operacyjną oraz za kierowanie pracami nad Strategią Banku. W latach 2017-2018 kierował Pionem Transformacji i Usług w banku zarządzając m.in. IT i Operacjami. W latach 2010-2017 na stanowisku członka Zarządu Pekao Leasing odpowiadał m.in. za IT, operacje, ubezpieczenia, obsługę klienta.
W latach 2004-2010 pełnił funkcje kierownicze w Pionie Bankowości Korporacyjnej, w tym uczestniczył w pracach przygotowujących do połączenia Banku Pekao z Bankiem BPH. Zanim dołączył do Pekao pracował w firmie doradczej McKinsey we Frankfurcie nad Menem w Niemczech, był pracownikiem naukowym na uniwersytetach we Frankfurcie nad Odrą i w Giessen w Niemczech, zdobył również doświadczenie zawodowe w Dresdner Banku
Od 2017 roku pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Centrum Kart S.A. Od 2017 roku do sierpnia 2020 roku zasiadał w Radzie Nadzorczej Pekao Financial Services Sp. z o.o. pełniąc funkcję zastępcy przewodniczącego oraz sekretarza Rady Nadzorczej. Ponownie został powołany do Rady Nadzorczej Pekao Financial Services Sp. z o.o. w marcu 2021 roku i obecnie pełni funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej spółki.
Posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych, jest także absolwentem wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Ukończył szereg krajowych oraz zagranicznych szkoleń i programów, m.in. Unifuture we współpracy z Institute for Management Development (IMD) w Lozannie w Szwajcarii.
Błażej Szczecki spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.
W latach 2004-2010 pełnił funkcje kierownicze w Pionie Bankowości Korporacyjnej, w tym uczestniczył w pracach przygotowujących do połączenia Banku Pekao z Bankiem BPH. Zanim dołączył do Pekao pracował w firmie doradczej McKinsey we Frankfurcie nad Menem w Niemczech, był pracownikiem naukowym na uniwersytetach we Frankfurcie nad Odrą i w Giessen w Niemczech, zdobył również doświadczenie zawodowe w Dresdner Banku
Od 2017 roku pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Centrum Kart S.A. Od 2017 roku do sierpnia 2020 roku zasiadał w Radzie Nadzorczej Pekao Financial Services Sp. z o.o. pełniąc funkcję zastępcy przewodniczącego oraz sekretarza Rady Nadzorczej. Ponownie został powołany do Rady Nadzorczej Pekao Financial Services Sp. z o.o. w marcu 2021 roku i obecnie pełni funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej spółki.
Posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych, jest także absolwentem wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Ukończył szereg krajowych oraz zagranicznych szkoleń i programów, m.in. Unifuture we współpracy z Institute for Management Development (IMD) w Lozannie w Szwajcarii.
Błażej Szczecki spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

Konrad Ślusarczyk
Dyrektor w zespole Government Engagement Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
Kieruje zespołem Government Engagement & Regulatory Affairs w Europie Środkowo-Wschodniej, jest odpowiedzialny za promowanie rozwiązań strategicznych związanych z polityką i regulacjami dotyczącymi płatności na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej (PSD2, IFR, EV i inne) oraz budowanie relacji z administracją publiczną i organami nadzoru.
W branży usług płatniczych pracuje od 2006 roku, współpracując z pełnym spektrum graczy na rynku, zarówno z sektora prywatnego (wiodący polski agent rozliczeniowy i banki komercyjne), jak i publicznego w całym ekosystemie. Przed podjęciem pracy w Visa zajmował stanowiska eksperckie w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego oraz Narodowym Banku Polskim, gdzie odpowiadał za nadzór systemowy nad schematami i systemami płatniczymi.
W branży usług płatniczych pracuje od 2006 roku, współpracując z pełnym spektrum graczy na rynku, zarówno z sektora prywatnego (wiodący polski agent rozliczeniowy i banki komercyjne), jak i publicznego w całym ekosystemie. Przed podjęciem pracy w Visa zajmował stanowiska eksperckie w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego oraz Narodowym Banku Polskim, gdzie odpowiadał za nadzór systemowy nad schematami i systemami płatniczymi.

Dariusz Śpiewak
Wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A.
Wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej S.A. ds. cyfryzacji od kwietnia 2024 r. Poprzednio pełnił funkcję wiceprezesa oraz pełnomocnika Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji ds. GAIA-X, CIO w Polski Gaz TUW (Grupa Kapitałowa Orlen-PGNIG). Był pełnomocnikiem Ministra Finansów ds. Informatyzacji, Przewodniczącym Rady Informatyzacji Resortu Finansów. Wieloletni członek zarządu ZUS nadzorujący Pion Operacji i Eksploatacji Systemów. Pełnił funkcję prezesa Post-Tel (Grupa Kapitałowa Poczta Polska), był również dyrektorem w KPMG prowadzącym wdrożenie systemów informatycznych w Poczcie Polskiej oraz dyrektorem projektu IACS w Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa. Członek komitetu audytu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz aktualnie Ministerstwa Funduszy i Rozwoju Regionalnego. Jest absolwentem wydziałów Finansów i Bankowości oraz Informatyka i Ekonometria Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania zasobami IT w Instytucie Informatyki i Automatyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej oraz CIO Academy w Said Business School University of Oxford. Jest członkiem założycielem Polskiego Stowarzyszenia Miar Oprogramowania w Polsce zajmującego się badaniem złożoności, pomiaru i wyceny oprogramowania.

Rafał Wawrzyniak
Dyrektor Zarządzający ds. IT, CTO, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych
Rafał Wawrzyniak, Dyrektor Zarządzający ds. IT, odpowiedzialny za utrzymanie i rozwój infrastruktury IT w Grupie Kapitałowej KDPW S.A.
Od ponad dwudziestu lat zaangażowany w budowę rozwiązań informatycznych dla sektora finansowego w Polsce, wcześniej związany z tworzeniem oprogramowania dla sektora energetycznego. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie projektowania oraz tworzenia oprogramowania, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zarządzania jego architekturą. Obecnie zaangażowany w szereg inicjatyw ukierunkowanych na poszukiwanie potencjału technologii blockchain w obszarze rynku kapitałowego. Współtwórca systemu do obsługi procesu zdalnego głosowania inwestorów na Walnych Zgromadzeniach – eVoting. Inicjator i współtwórca koncepcji Platformy Blockchain dla Rynku Kapitałowego, stanowiącej sektorowe rozwiązanie w obszarze usług posttransakcyjnych.
Orędownik i propagator działań na rzecz tworzenia tzw. paperless business environment oraz działań związanych z automatyzacją i robotyzacją procesów.
Od ponad dwudziestu lat zaangażowany w budowę rozwiązań informatycznych dla sektora finansowego w Polsce, wcześniej związany z tworzeniem oprogramowania dla sektora energetycznego. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie projektowania oraz tworzenia oprogramowania, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zarządzania jego architekturą. Obecnie zaangażowany w szereg inicjatyw ukierunkowanych na poszukiwanie potencjału technologii blockchain w obszarze rynku kapitałowego. Współtwórca systemu do obsługi procesu zdalnego głosowania inwestorów na Walnych Zgromadzeniach – eVoting. Inicjator i współtwórca koncepcji Platformy Blockchain dla Rynku Kapitałowego, stanowiącej sektorowe rozwiązanie w obszarze usług posttransakcyjnych.
Orędownik i propagator działań na rzecz tworzenia tzw. paperless business environment oraz działań związanych z automatyzacją i robotyzacją procesów.

Paweł Widawski
Prezes, Future Finance Poland
President of the Future Finance Poland, board member of the FinTech Poland. Previously he was vicepresident of Cashless Poland Foundation, director of the Payment Systems, Electronic Banking and Security Unity at the Polish Bank Association, Board Member of the European Payments Council, member of the Payment Systems Committee of the European Banking Federation, member of Payment System Market Expert Group at the European Commission and independent member of supervisory boards of leading payment institutions in Poland (First Data Polska SA, PayU SA). He was a co-director of Founder Institute in Warsaw and co-founder of Evenea.pl, He graduated from the Faculty of Law and Administration at the University of Warsaw and the Leadership Academy of Poland. Paweł is also an assistant professor at the Faculty of Law and Administration of the University of Warsaw and head of Financial `Regulation and Technology Center. He graduated from the Leadership Academy for Poland.

Justyna Wilczyńska-Baraniak
EY Polska, Kancelaria EY Law, Własność Intelektualna, Technologie i Dane Osobowe, Partner, Adwokat
Lider Zespołu Prawa Własności Intelektualnej, Technologii, Danych Osobowych w Kancelarii EY Law. Doradza na rzecz korporacji w zakresie ochrony własności intelektualnej i wdrażania nowych technologii.

Maciej Zieliński
CEO Siemens Polska
Ekspert ds. rynków CEE, które poznawał jako CEO Siemensa w Ukrainie oraz na stanowiskach menadżerskich na rynkach Azji Centralnej. Z koncernem związany od ponad 20 lat. Doświadczony strateg i znawca branż kluczowych dla gospodarki. Propagator transformacji cyfrowej przemysłu i odpowiedzialności biznesu za przyszłość planety i jej mieszkańców. Absolwent Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki AGH oraz MBA na Oxford Brookes University.

Bartłomiej Żak
Kierownik Projektów, Konsultant, Audytor i Architekt Rozwiązań, InfoCounsulting
Doświadczony ekspert w dziedzinie transformacji cyfrowej i optymalizacji procesów biznesowych z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Jako Kierownik Projektów, Konsultant, Audytor i Architekt Rozwiązań w InfoConsulting, specjalizuje się w opracowywaniu kompleksowych strategii cyfryzacji dla przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem sektora przemysłowego.
Jest odpowiedzialny za analizę i wdrażanie innowacyjnych technologii, w tym rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, które umożliwiają klientom zwiększenie efektywności operacyjnej i konkurencyjności rynkowej. Jego rola obejmuje również rozwój nowych produktów i usług w portfolio firmy, co pozwala InfoConsulting utrzymać pozycję lidera w sektorze doradztwa IT.
Bartłomiej ma na swoim koncie liczne projekty dla liderów branży gamingowej, handlu detalicznego, sektora energetycznego i produkcyjnego, gdzie odpowiadał za dogłębną analizę procesów biznesowych, proponowanie innowacyjnych rozwiązań, wybór i wdrażanie systemów informatycznych oraz opracowywanie długofalowych strategii rozwoju IT.
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra inżyniera na kierunku Fizyka Techniczna ze specjalnością Inżynieria Biomedyczna, dodatkowo posiada certyfikat CISA, Prince 2 Foundation oraz bogate doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa informacji, obejmujące audyty, projektowanie systemów zarządzania bezpieczeństwem oraz opracowywanie strategii ochrony danych wrażliwych w środowiskach korporacyjnych.
Jest odpowiedzialny za analizę i wdrażanie innowacyjnych technologii, w tym rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, które umożliwiają klientom zwiększenie efektywności operacyjnej i konkurencyjności rynkowej. Jego rola obejmuje również rozwój nowych produktów i usług w portfolio firmy, co pozwala InfoConsulting utrzymać pozycję lidera w sektorze doradztwa IT.
Bartłomiej ma na swoim koncie liczne projekty dla liderów branży gamingowej, handlu detalicznego, sektora energetycznego i produkcyjnego, gdzie odpowiadał za dogłębną analizę procesów biznesowych, proponowanie innowacyjnych rozwiązań, wybór i wdrażanie systemów informatycznych oraz opracowywanie długofalowych strategii rozwoju IT.
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra inżyniera na kierunku Fizyka Techniczna ze specjalnością Inżynieria Biomedyczna, dodatkowo posiada certyfikat CISA, Prince 2 Foundation oraz bogate doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa informacji, obejmujące audyty, projektowanie systemów zarządzania bezpieczeństwem oraz opracowywanie strategii ochrony danych wrażliwych w środowiskach korporacyjnych.