Dokończenie I linii metra, Centrum Nauki Kopernik, stadion Legii, modernizacja Traktu Królewskiego i Placu Grzybowskiego, orliki oraz park fontann na Podzamczu - tymi inwestycjami w stolicy chwali się mazowiecka PO, w ramach rozpoczętej we wtorek akcji "Polska w budowie".

Kampanię "Polska w budowie" PO prowadzi w całym kraju. W jej trakcie szczyci się zmianami, jakie zaszły w Polsce za jej rządów.

Inwestycje na Mazowszu, na które zwraca uwagę Platforma, to m.in.: zakup nowoczesnego taboru dla Kolei Mazowieckich, budowa nowej siedziby Starostwa Powiatowego w Pruszkowie, budowa Muzeum - Miejsca Pamięci Palmiry, rewitalizacja Rynku Mariackiego w Węgrowie oraz budowa Portu Lotniczego Modlin (inwestycja w trakcie realizacji).

"Te inwestycje ułatwiają nam życie, służą obywatelom, są bardzo ważne dla mieszkańców Mazowsza" - ocenił szef mazowieckiej Platformy Andrzej Halicki na konferencji prasowej w Warszawie.

Poseł PiS Marek Suski skrytykował we wtorek podczas briefingu w Radomiu kampanię PO "Polska w budowie". Według parlamentarzysty, Platforma Obywatelska "po czterech latach nie ma się niczym pochwalić, jeśli chodzi o inwestycje na terenie południowego Mazowsza i dawnego woj. radomskiego.

"Dawne woj. radomskie to jedna wielka biała plama Polski w budowie" - skomentował Suski i dodał, że "Platforma Obywatelska na dawnym woj. radomskim postawiła krzyżyk".

"Nasi samorządowcy, posłowie, kandydaci, wolontariusze będą od wtorku w różnych miejscach spotykać się z mieszkańcami Mazowsza"

Suski mówił o odłożonych przez rząd na późniejszy termin inwestycjach w regionie radomskim: modernizacji linii kolejowej nr 8 z Radomia do Warszawy, budowie drogi S7 w okolicach Radomia i Szydłowca oraz przebudowy drogi S12.

Szefowa warszawskiej Platformy Małgorzata Kidawa-Błońska poinformowała natomiast, że jej partia - w ramach kampanii "Polska w budowie" - uruchomiła też stronę internetową, na której internauci mogą oceniać inwestycje prowadzone na terenie całego kraju. Za jej pomocą będzie można dodawać na wirtualną mapę Polski nowe inwestycje oraz prowadzić dyskusje na ich temat. Do każdej inwestycji użytkownik będzie mógł dołączyć odpowiadające jej zdjęcie lub film.

"Nasi samorządowcy, posłowie, kandydaci, wolontariusze będą od wtorku w różnych miejscach spotykać się z mieszkańcami Mazowsza. Nasza broszurka, którą będziemy rozdawali, jest pretekstem do rozmowy z ludźmi" - zapowiedziała Kidawa-Błońska. Jak podkreśliła, Platforma w kampanii będzie stawiała na bezpośredni kontakt z wyborcą.

W broszurkach informacyjnych zaprezentowano wybrane inwestycje - zarówno lokalne, jak i ogólnokrajowe - które powstały za rządów PO.

Platforma będzie ponadto prezentowała spoty telewizyjne, w których - jak mówią politycy PO - zwykli ludzie opowiadają o inwestycjach w swoich miejscowościach.