Nawet 4 miliony złotych dotacji celowej można wygrać w konkursie ogłoszonym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Zadanie: przedstawienie kompleksowego projektu promocji naszego kraju w 2011 roku. Czas na złożenie projektu jest krótki, bo tylko do godziny 15-tej 22 lutego, a rozstrzygnięcie i ogłoszenie wyników nastąpi do 1 kwietnia.

2011 to rok wyjątkowy z uwagi na prezydencję Polski w Unii Europejskiej, którą obejmujemy w sierpniu. Dlatego cele konkursu wprost nawiązują do tego wydarzenia:

Celem konkursu „Promocja wiedzy o Polsce 2011” jest:
• przekazywanie korzystnej dla interesów oraz wizerunku Polski wiedzy zgodnej
z celami polskiej polityki zagranicznej;
• informowanie o Polsce współczesnej i jej historii;
• kreowanie i umacnianie pozytywnego wizerunku kraju poprzez oddziaływanie na opinię publiczną i społeczeństwa krajów obcych, w tym w szczególności na środowiska opiniotwórcze i młodzież.
Priorytetowo traktowane będą:
• działania z zakresu dyplomacji publicznej dotyczące polskiego Przewodnictwa
w Radzie Unii Europejskiej;
• działania z zakresu dyplomacji publicznej dotyczące krajów Partnerstwa Wschodniego;
• działania z zakresu dyplomacji publicznej na rzecz umacniania stosunków polsko - rosyjskich, w tym zwłaszcza działania skierowane do środowisk opiniotwórczych
i młodzieży;
• działania na rzecz dalszego umacniania stosunków polsko – żydowskich, w tym informowanie o inicjatywach z zakresu dialogu polsko – żydowskiego oraz działania nakierowane na zwalczanie stereotypów dotyczących Polski w środowiskach żydowskich
i innych. Szczególnie premiowane będą projekty dotyczące krajów, w których do tej pory nie prowadzono takich działań;
• działania z zakresu dyplomacji publicznej na rzecz promocji wiedzy o Polsce jako atrakcyjnym i godnym zaufania partnerze na arenie międzynarodowej, zaangażowanym w problemy globalne oraz kraju o bogatej i różnorodnej kulturze osadzonej w europejskiej tradycji.












Konkurs jest otwarty i skierowany do organizacji pozarządowych, stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji pożytku publicznego, ale także klubów sportowych nie działających w celu osiągnięcia zysku, niepublicznych i publicznych szkół wyższych oraz instytutów badawczych. Uczestnikami konkursu nie mogą być osoby prowadzące działalność gospodarczą, spółki ani zrzeszenia pracodawców czy innych grup zawodowych.

Podmiot składający ofertę jest zobowiązany przedstawić minimalny wkład własny (finansowy, osobowy lub rzeczowy) w wysokości minimum 5% wartości całego zadania. Przy czym wkład własny stanowi również finansowanie części wniosku z innych źródeł.

Jeden podmiot może złożyć więcej niż jeden projekt. Ale, jak wynika z regulaminu konkursu, preferowane będą projekty realizowane we współpracy z partnerami, w tym z partnerami zagranicznymi.

Zadanie konkursowe może być realizowane m. in. poprzez:
1) wizyty studyjne;
2) konferencje, seminaria, warsztaty, spotkania;
3) prezentacje audio-wizualne;
4) publikacje;
5) projekty multimedialne.
8. Zadanie powinno być skierowane m.in. do następujących grup docelowych:
1) młodzież;
2) dziennikarze, publicyści, media;
3) środowiska akademickie;
4) kręgi opiniotwórcze, odpowiednio do miejsca realizacji zadania.
W ramach konkursu nie będą finansowane projekty polegające na jednorazowych wydarzeniach artystycznych.
Wnioski projektowe wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać do dnia 22
lutego 2011 r. do godz. 15.00 (decyduje data i godzina dostarczenia do MSZ) na adres:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Departament Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej, Al.
J.Ch. Szucha 21, 00-580 Warszawa; z dopiskiem na kopercie: "Konkurs – Promocja
wiedzy o Polsce – 2011” lub złożyć w Ministerstwie Spraw Zagranicznych w Dzienniku
Podawczym, znajdującym się przy wejściu głównym do MSZ, Al. J.Ch. Szucha 23.
Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

















Szczegóły konkursu na stronach MSZ.