8:30 - 9:00
Rejestracja Gości

9:00
Rozpoczęcie warsztatów

10:30 - 10:45
Przerwa na kawę

12:00 - 12:45
Przerwa na lunch

14:30 - 14:45
Przerwa na kawę

16:30
Zakończenie warsztatów


PROGRAM WARSZTATÓW:

  1. Wprowadzenie w systematykę umów w sektorze IT
    • Umowa wdrożeniowa
    • Umowa utrzymaniowa
    • Umowa licencyjna
    • Umowy typu SaaS, PaaS, IaaS
    • Q&A
  2. Najnowsze trendy w zakresie metodyk realizacji projektów IT
    • Charakterystyka metodyki Waterfall oraz Agile
    • Porównanie obu metodyk w wymiarze praktycznym i biznesowym
    • Q&A
  3. Konstruowanie umów w sektorze IT
    • Prezentacja kluczowych elementów poszczególnych umów IT na konkretnych przykładach i case studies, w tym m.in.:
      • Organizacja zasad kooperacji stron w toku realizacji projektu IT
      • Procedura wyjścia z umowy (Exit Plan)
      • Zasady kształtowania odpowiedzialności stron w umowach IT (gwarancja i rękojmia, kary umowne, limitacja odpowiedzialności)
      • Typowe klauzule dodatkowe i końcowe
      • Service Level Agreement (SLA) oraz KPI
      • Zabezpieczenie praw własności intelektualnej (licencja a przeniesie praw autorskich; EULA; kod źródłowy i escrow; vendor lock-in)
    • Zilustrowanie praktycznych konsekwencji poszczególnych rozwiązań przyjętych w kontraktach IT oraz ich wpływu na sytuację biznesową zamawiającego i dostawcy IT
    • Przedstawienie różnic w podejściu do redagowania poszczególnych klauzul umownych w kontraktach IT w systemie prawa anglosaskiego (USA/UK) i prawa kontynentalnego
    • Omówienie aktualnych tendencji w kształtowaniu treści kontraktów IT zawieranych z kontrahentami z zagranicy (USA, UK, Azji)
    • Przygotowanie i przebieg negocjacji nad kontraktem IT z perspektywy zamawiającego i dostawcy rozwiązania IT
    • Q&A