8:30 - 9:00
Rejestracja Gości
9:00
Rozpoczęcie warsztatów
10:30 - 10:45
Przerwa na kawę
12:00 - 12:45
Przerwa na lunch
14:30 - 14:45
Przerwa na kawę
16:30
Zakończenie warsztatów
PROGRAM WARSZTATÓW:
- Wprowadzenie w systematykę umów w sektorze IT
- Umowa wdrożeniowa
- Umowa utrzymaniowa
- Umowa licencyjna
- Umowy typu SaaS, PaaS, IaaS
- Q&A
- Najnowsze trendy w zakresie metodyk realizacji projektów IT
- Charakterystyka metodyki Waterfall oraz Agile
- Porównanie obu metodyk w wymiarze praktycznym i biznesowym
- Q&A
- Konstruowanie umów w sektorze IT
- Prezentacja kluczowych elementów poszczególnych umów IT na konkretnych przykładach i case studies, w tym m.in.:
- Organizacja zasad kooperacji stron w toku realizacji projektu IT
- Procedura wyjścia z umowy (Exit Plan)
- Zasady kształtowania odpowiedzialności stron w umowach IT (gwarancja i rękojmia, kary umowne, limitacja odpowiedzialności)
- Typowe klauzule dodatkowe i końcowe
- Service Level Agreement (SLA) oraz KPI
- Zabezpieczenie praw własności intelektualnej (licencja a przeniesie praw autorskich; EULA; kod źródłowy i escrow; vendor lock-in)
- Zilustrowanie praktycznych konsekwencji poszczególnych rozwiązań przyjętych w kontraktach IT oraz ich wpływu na sytuację biznesową zamawiającego i dostawcy IT
- Przedstawienie różnic w podejściu do redagowania poszczególnych klauzul umownych w kontraktach IT w systemie prawa anglosaskiego (USA/UK) i prawa kontynentalnego
- Omówienie aktualnych tendencji w kształtowaniu treści kontraktów IT zawieranych z kontrahentami z zagranicy (USA, UK, Azji)
- Przygotowanie i przebieg negocjacji nad kontraktem IT z perspektywy zamawiającego i dostawcy rozwiązania IT
- Q&A
- Prezentacja kluczowych elementów poszczególnych umów IT na konkretnych przykładach i case studies, w tym m.in.: