Debata z udziałem przedstawicieli branży – 21 maja 2025, godz.11:00


Kluczowe trendy, procesy i wydarzenia dla branży TSL oraz ich konsekwencje.
Jakie kroki muszą podejmować przedsiębiorcy?


Technologia i jej wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw

  • Wykorzystanie AI w organizacji – zakres i przykłady. Jakie stanowiska zastąpi w przyszłości? Jakie będzie wsparcie AI w roli asystenta, w jakich obszarach?
  • Robotyzacja i automatyzacja – jaki jest obecnie jej poziom w magazynach? Jakie zmiany w ciągu najbliższych 2 lat?
  • Internet rzeczy, Blockchain – w jakich obszarach można zastosować?
  • Cyberbezpieczeństwo – jakie działania są podejmowane w firmach w celu zabezpieczenia przed cyberatakami? Jakie szkolenia są prowadzone wśród pracowników/pracownic w tym zakresie?

Zrównoważony rozwój, ESG

  • Jakie działania zostały wdrożone w firmach w związku z koniecznością raportowania?
  • Jak przygotowane są przedsiębiorstwa do włączania płci niedoreprezentowanej do zarządów/rad nadzorczych?
  • Co oznacza gospodarka cyrkularna z punktu widzenia branży TSL i jak wpływa na łańcuchy dostaw?

Megatrendy i ich wpływ na przedsiębiorstwa

  • Starzenie się społeczeństwa - czy planowane jest włączanie osób 60+ jako pracowników/pracownic na część etatu
  • Migracja - na jakie stanowiska zatrudnia się obcokrajowców i jaki jest ich udział w całkowitym zatrudnieniu? Jakie są plany na przyszłość?

Zdarzenia dodatkowe

  • Wojna w Ukrainie – jakie działania są podejmowane w kontekście prawdopodobnego jej zakończenia
  • Cła i ich konsekwencje dla branży TSL - ograniczone możliwości dla globalnych łańcuchów dostaw
  • Kolejny etap pakietu mobilności i jego wpływ na TSL
  • Zmiany klimatu – stopień przygotowania, możliwość szybkiej zmiany środka transportu

Historia i przyszłość

  • Kamienie milowe w branży – co wspierało rozwój branży w ostatniej dekadzie? A co ją ograniczało?
  • Przyszłość w perspektywie 5 lat – co będzie wspierać branżę, a co ją ograniczać?



PROWADZĄCY DEBATĘ


UCZESTNICY DEBATY:



Rafał Augustyniak
Dyrektor Oddziału Geis


25-letnie doświadczenie w branży logistycznej. Zarządza procesami w centrach logistycznych w obszarze logistyki kontraktowej dla branż FMCG i Home&Garden, procesami transportowymi, w tym centralnym HUB-em przeładunkowym, oraz dystrybucją drobnicową. Specjalizuje się w optymalizacji dostaw last mile i wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań operacyjnych. Od października 2024 roku pełni funkcję Wiceprzewodniczącego Klastra LODZistics – Biznesowej Sieci Logistycznej Polski Centralnej, aktywnie wspierając rozwój sektora TSL w regionie.



Paweł Dudojc
Counsel, DWF Poland


Paweł Dudojc pracuje na stanowisku Counsela w DWF Poland. Specjalizuje się w obszarze Governance Risk and Compliance (GRC), Environmental, Social and Governance (ESG), jak również nowych technologii (w szczególności FinTech oraz RegTech). Posiada doświadczenie w projektowaniu oraz wdrażaniu systemów GRC i ESG, a także w dokonywaniu ich ewaluacji. Pracuje dla Klientów z wielu sektorów, takich jak sektor finansowy, technologiczny, farmaceutyczny, medyczny, przemysłowy.
Doradza w obszarach GRC oraz ESG, między innymi w zakresie nowych technologii (m.in. AI, technologie finansowe), ochrony danych oraz cyberbezpieczeństwa, whistleblowingu, AML/CFT, przeciwdziałania korupcji, dochowania należytej staranności (ochrona przed odpowiedzialnością osobistą). Jest autorem publikacji dotyczących problematyki regulacji, Compliance oraz nowych technologii, m.in. w Harvard Business Review, pełnił rolę eksperta krótkoterminowego w ramach projektu Unii Europejskiej w Azerbejdżanie. Prowadził liczne szkolenia w zakresie swojej ekspertyzy oraz występował w trakcie wydarzeń branżowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmie doradczej z wielkiej czwórki, międzynarodowych kancelariach prawnych oraz podczas pracy dla regulatora. Paweł jest wykładowcą Podyplomowych Studiów Compliance prowadzonych przez Szkołę Główną Handlową oraz Podyplomowych Studiów Bankowości SGH.



Andrzej Kozłowski
Członek Zarządu ROHLIG SUUS Logistics


Od stycznia 2011 roku Członek Zarządu ROHLIG SUUS Logistics odpowiedziany za zarządzanie i rozwój strategiczny produktu morskiego i lotniczego, a także przewozów intermodalnych, floty i międzynarodowych przewozów całopojazdowych. Nadzoruje również rozwój operacji na kierunku wschodnim oraz ekspansję międzynarodową w Ukrainie czy Azji Centralnej.
Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu w obszarze spedycji międzynarodowej i logistyki kontraktowej. Pracował dla takich firm jak Raben czy DHL. Przez 7 lat pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego spółką Raben na Ukrainie. Biegle włada językiem angielskim i rosyjskim, jest absolwentem warszawskiej SGH.



Maciej Wroński
Prezes Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska


Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej karierze zawodowej pracował jako: rzemieślnik, przedsiębiorca, urzędnik w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej, Krajowy Konsultant w Krajowej Radzie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na kontrakcie Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju, p.o. dyrektora Departamentu Transportu Drogowego i następnie dyrektor Departamentu Dróg i Transportu Drogowego w Ministerstwie Transportu, dyrektor ds. legislacyjno-prawnych w Zrzeszeniu Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, członek i następnie przewodniczący Rady Nadzorczej CK Hartwig S.A. prezes Towarzystwa Edukacyjnego „e-wszechica.pl”, dyrektor Biura Prawnego w Ogólnopolskim Związku Pracodawców Transportu Drogowego i do dzisiaj prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Aktywnie uczestniczył przez 17 lat, jako ekspert strony rządowej, w pracach komisji sejmowych i senackich związanych z transportem i ruchem drogowym, bezpieczeństwem ruchu drogowego, drogownictwem oraz reformą administracji publicznej w zakresie zadań związanych z komunikacją i drogami. W 2020 roku zajął 32 miejsce w rankingu “Gazety Prawnej” najbardziej wpływowych prawników w Polsce. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz odznaką honorową „Zasłużony Dla Transportu RP”.



Antoni Zbytniewski
Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, Fresh Logistics Polska, Grupa Raben


Antoni Zbytniewski, urodzony i zamieszkały w Poznaniu, jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w sprzedaży i rozwoju biznesu. Od 2015 roku pełnił funkcję Key Account Managera w centrali spółki Fresh Logistics należącej do Grupy Raben, gdzie odpowiadał za rozwój międzynarodowy firmy, ze szczególnym uwzględnieniem międzynarodowych łańcuchów dostaw żywności. Obecnie pełni funkcję Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu, gdzie jego obowiązki obejmują strategiczne planowanie oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wspierających dalszy rozwój firmy i umacnianie jej pozycji na rynku europejskim. Prywatnie tata dwóch córek. Po godzinach miłośnik prozy (szczególnie XIX wiek), sztuki, historii i polityki - zimą, a latem caravaning i żeglarstwo.


Kontakt organizacyjny i współpraca

Magdalena Ornat

Centrum Reklamy
Dziennik Gazeta Prawna

tel.kom. 519 061 300
e-mail: magdalena.ornat@infor.pl

Edgar Jurkevic

Dział Projektów Korporacyjnych
Dziennik Gazeta Prawna

tel.kom. 510 024 784
e-mail: edgar.jurkevic@infor.pl