
„Restrukturyzacja zadłużenia przedsiębiorstw – od ugód bilateralnych do postępowań restrukturyzacyjnych i upadłościowych”
Praktyczna i rzetelna wiedza na temat tego, jak można zrestrukturyzować zadłużenie, zarówno z wykorzystaniem nowego prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego, jak i indywidualnych porozumień (ugód bilateralnych) dłużnika z wierzycielami. Autorami publikacji są eksperci posiadający praktyczne doświadczenia z udziału w różnych projektach restrukturyzacyjnych, w których występowali zarówno jako reprezentanci banków szefujący departamentom restrukturyzacji i windykacji oraz ryzyka kredytowego i negocjujący z racji funkcji z dłużnikami warunki restrukturyzacji zadłużenia, jak również jako pełnomocnicy zadłużonych przedsiębiorców szukających porozumienie ze swoimi wierzycielami.

„Psychologia zmiany w życiu i biznesie”
Planujesz właśnie w tym roku spełnić swoje postanowienia noworoczne, cele czy marzenia? Już wiesz, że łatwa zmiana w trzech krokach to jak tabletka odchudzająca: daje złudzenie działania, a potem efekt jo-jo! A może mierzysz się ze zmianą w sytuacji biznesowej i chcesz dobrze zaplanować ten proces? To nie jest poradnik łatwej metamorfozy, która kończy się wraz z pierwszymi trudnościami, ale oparte na naukowych badaniach podejście do wprowadzania i utrwalania zmian. Dla ludzi, którzy doświadczyli pozytywnej siły zmiany, stała się ona stylem życia.

„Bezpieczeństwo współczesnej firmy”
Bezpieczeństwo informacyjne biznesu jest dzisiaj kwestią kluczową. Dzieje się tak z prostej przyczyny: informacja stała się strategicznym niematerialnym zasobem przedsiębiorstw. Współczesny biznes preferuje bardzo szybkie i zarazem odpowiedzialne działania oparte na aktualnej, trafnej, terminowej informacji, która w konsekwencji jest atutem w walce konkurencyjnej, daje szansę, aby zdobyć lepszą pozycję rynkową i pokonać konkurentów. Ta książka nie jest rozprawą naukową. Nie było zamiarem ani ambicją autorów, aby rynek wydawniczy ujrzał kolejne opracowanie, w którym warstwa teoretyczna dominuje nad praktyczną, bo nie takiego kompendium oczekuje współczesny biznes. Dlatego pisząc, nie silili się oni na skomplikowany wywód, na mentorski, akademicki ton, nie obciążali nadmiarem przypisów. Starali się natomiast zwrócić uwagę czytelnika na zagrożenia wynikające z nie docenienia bezpieczeństwa informacji w działalności biznesowej.

„Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu”
Celem tej książki jest przekazanie Ci wiedzy na temat mechanizmów procesu grupowego, czyli faz rozwoju, przez które przechodzi każdy zespół — i w sporcie, i w biznesie. Autorzy mają dwudziestoletnie doświadczenie w działaniu z różnymi teamami. Przez ten czas wypracowali własne sposoby świadomego ich prowadzenia. Co robić, gdy Twoim ludziom brakuje energii? Jak bronić się przed zbiorowym atakiem ze strony podwładnych? Jak motywować zespół, żeby jego członkowie potrafili się wzajemnie inspirować? I jak rozpoznać moment, w którym dla dobra wszystkich należy rozwiązać zespół i z każdym pracować indywidualnie?

„Różnorodny menedżer czyli za granica władzy”
Przesłanie różnorodnego menedżera: nauczyć się korzystać z dwu odmiennych sposobów postępowania. Z jednej strony posługuję się posiadaną władzą i odpowiedzialnością, z drugiej otwieram się na świat wzajemnego wpływu na ludzi. Z jednej strony bywam twardy, gdy to konieczne, a z drugiej jestem miękki, gdy to potrzebne. Raz staję się zdeterminowany i konsekwentny, innym razem chylę głowę wobec skromności i pokory. Cieszę się z posiadanego optymizmu, a jednocześnie niepokoją mnie pojawiające się zagrożenia. Skupiam się na tym, by podchodzić rzeczowo do problemów, ale z drugiej strony uznaję fakt, że ludzie są dla mnie ważniejsi niż wyniki. Słowem – postrzegam świat z dwóch przeciwstawnych perspektyw. Oznacza to: umiem być elastyczny, potrafię zachować umiar, rosną moje możliwości pokonywania przeszkód.

„Rynek sztuki w Polsce. Poradnik dla kolekcjonerów i inwestorów”
Autorka bazując na swoim doświadczeniu zawodowym analizuje obecną kondycję rynku, realne perspektywy jego rozwoju, a przede wszystkim wyjaśnia, na czym polegają tzw. okazje, czyli sytu-acje sprzyjające korzystnym dla inwestora transakcjom. Na przykładach pokazuje najbardziej po-wszechne techniki fałszerskie, dzięki którym zdobędziesz wiedzę na temat najczęściej spotykanych w handlu falsyfikatów. Poznasz także marketingowe sztuczki, jakie stosują ich nieuczciwi sprze-dawcy. W publikacji odkryte zostały również tajniki warsztatu antykwariusza: dowiesz się, w jaki sposób ocenia się wartość artystyczną dzieła sztuki, a także jakie czynniki instytucjonalne kształtują jego wartość rynkową. Łącząc teorię z praktyką autorka przekazuje wiedzę, którą eksperci bardzo niechętnie się dzielą.

„Video Marketing nie tylko na YouTube”
Tworzenie treści video jeszcze nigdy nie było takie proste! Dziś każdy może przecież nakręcić film zwykłym smartfonem, a znaczenie przekazu video w budowaniu świadomości marki jest nieprzecenione. To olbrzymie pole do popisu dla kreatywnego marketera. Czujesz to? Czujesz reklamowy potencjał tkwiący w dobrze nakręconym video? „No tak, ale emisja spotów reklamowych w telewizji sporo kosztuje” – pomyślisz pewnie i będziesz mieć rację. Ale kto powiedział, że chodzi o telewizję? Wykorzystanie platform takich jak YouTube, Facebook czy Instagram daje nieskończone możliwości nie tylko w kontekście realizowania kampanii reklamowych, ale przede wszystkim budowania świadomości marki. Musisz tylko wiedzieć, jak to robić, czyli jak za pomocą krótkiego materiału opowiedzieć historię marki w sposób, który porwie odbiorcę i sprawi, że będzie on chciał podzielić się nią ze znajomymi. O tym właśnie jest ta książka.

„Szef, który ma czas”
Turkusowy model kierowania organizacją, o którym mowa w tytule tej książki, to taki, w którym nie ma hierarchii władzy, a miejsce wydawania poleceń zajmuje podejmowanie samodzielnych decyzji. Odbywa się to według następującej zasady: każdy może podjąć każdą decyzję, jeżeli weźmie za nią odpowiedzialność i nikt nie zgłosi stanowczego weta. Sam termin oraz reguły, zgodnie z którymi działa „turkusowa organizacja”, zaproponował i opisał Frederic Laloux w słynnej książce Pracować inaczej. Stała się ona kamieniem, który poruszył lawinę – przez świat biznesu przetacza się właśnie turkusowa rewolucja.

„Nie myśl, że NLP zniknie”
Programowanie neurolingwistyczne (NLP) najczęściej opisywane jest z punktu widzenia jednej z dwóch skrajnie różnych postaw wobec tej techniki: 1. To rewolucyjne podejście do rozwoju osobistego i życia, które w prosty sposób pozwala realizować praktycznie każde cele, niezależnie z jakich obszarów one będą. 2. To nieweryfikowalna, pseudonaukowa opowieść, która ma więcej wspólnego z różdżkarstwem niż z psychologią.

„Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament”
„Cała wiedza o e-biznesie w jednym miejscu!” – to marzenie zrodziło się kilka lat temu. Maciej Dutko, przedsiębiorca, szkoleniowiec i audytor, głowił się wówczas, jak zebrać możliwie cenną i praktyczną wiedzę dla e-sprzedawców, która pomoże im szybko i sprawnie zwiększyć zyski przy minimalnym nakładzie czasu i pieniędzy. Galopująca konkurencja i postępujące rozdrobnienie rynku, nadpodaż produktów i czerwony ocean „cenodajek”, spadające zyski i malejące zwroty z inwestycji, coraz trudniejszy i drożejący marketing, nowe i niełatwe narzędzia, strategie i trendy, coraz bardziej kapryśny i roszczeniowy klient, ciągłe zmiany w prawie i podatkach — to wszystko sprawiło, że brak dobrego i kompleksowego poradnika z roku na rok stawał się boleśniejszy dla każdego e-przedsiębiorcy.