Elektrowstrząs dla polskiej gospodarki

Polska stała się jednym z najważniejszych dostawców części motoryzacyjnych na świecie. Samochody elektryczne są jednak prostsze od swoich kuzynów o napędzie spalinowym – średnio mają o 1/3 części mniej. Jak wpłynie to na kondycję branży w Polsce?

4 Fabryki silników do aut, zatrudnienie w branży motoryzacyjnej

żródło: Dziennik Gazeta Prawna

Fabryki silników do aut, zatrudnienie w branży motoryzacyjnej
W Polsce działa blisko 1000 producentów części motoryzacyjnych, które łącznie zatrudniają 147,4 tys. osób, co stanowi 80 proc. miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym.

Dane na podstawie raportu „rEVolucja za kulisami. Jak elektromobilność zmieni rynek dostawców sektora samochodowego” przygotowanego na zlecenie Fundacji Impact, organizatora konferencji Impact Mobility Revolution 2019

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (1)

  • 007KAL(2019-02-06 15:03) Zgłoś naruszenie 21

    Jaśnie Ważny Pan Autor zamiast "napisać tekst bez treści" powinien wspomnieć "jak to jest już teraz - Polska staje się potentatem w produkowaniu/składaniu baterii akumulatorów do samochodów elektrycznych - i czy przypadkiem, w przyszłości samochód elektryczny (czyli dużo mniej sprawny energetycznie - analizując "od paliwa do energii przenoszonej na koła", a w konsekwencji generujący więcej "skumulowanego" CO2 i innych bardzo niebezpiecznych odpadów, które dzisiaj "Ci Lepsi" wywożą do Polski i/lub krajów afrykańskich) obroni się w miastach (bo najbrudniejsze elektrownie są poza miastami), a poza miastami dalej będziemy używać tanich nowych samochodów hybrydowych z silnikami spalinowymi (napędzającymi elektrownie lokalne samochodów) produkowanymi w Polsce....

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!