Elektrowstrząs dla polskiej gospodarki

Polska stała się jednym z najważniejszych dostawców części motoryzacyjnych na świecie. Samochody elektryczne są jednak prostsze od swoich kuzynów o napędzie spalinowym – średnio mają o 1/3 części mniej. Jak wpłynie to na kondycję branży w Polsce?

3 Wartość samochodu i łańcuch wart. dodanej

żródło: Dziennik Gazeta Prawna

Wartość samochodu i łańcuch wart. dodanej
Branżę czekają więc spore zmiany. W Polsce działa kilka fabryk silników spalinowych. Za kilkanaście lat stracą rację bytu. Co więcej, zmienia się również sam model funkcjonowania branży motoryzacyjnej. Przede wszystkim fizyczne komponenty samochodu będą stanowiły coraz mniejszą część jego wartości, zmieni się również model biznesowy sektora. Jeśli branża w Polsce chce utrzymać (albo poprawić) swoją pozycję na rynku motoryzacyjnym, musi wpisać się w te trendy.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (1)

  • 007KAL(2019-02-06 15:03) Zgłoś naruszenie 21

    Jaśnie Ważny Pan Autor zamiast "napisać tekst bez treści" powinien wspomnieć "jak to jest już teraz - Polska staje się potentatem w produkowaniu/składaniu baterii akumulatorów do samochodów elektrycznych - i czy przypadkiem, w przyszłości samochód elektryczny (czyli dużo mniej sprawny energetycznie - analizując "od paliwa do energii przenoszonej na koła", a w konsekwencji generujący więcej "skumulowanego" CO2 i innych bardzo niebezpiecznych odpadów, które dzisiaj "Ci Lepsi" wywożą do Polski i/lub krajów afrykańskich) obroni się w miastach (bo najbrudniejsze elektrownie są poza miastami), a poza miastami dalej będziemy używać tanich nowych samochodów hybrydowych z silnikami spalinowymi (napędzającymi elektrownie lokalne samochodów) produkowanymi w Polsce....

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!