"Polacy wybierają w sieci sklepy, którym ufają. Jednak, by zbudować zaufanie, przedsiębiorcy muszą dobrze poznać zachowanie klientów i dać im to, czego szukają" - pisze "Puls Biznesu".

Ma około 34 lat, wykształcenie średnie lub wyższe, mieszka w mieście i jest w dobrej sytuacji materialnej. To portret typowego Polaka robiącego zakupy w internecie, jaki wyłania się z najnowszego raportu Gemiusa. Firma ta systematycznie przygląda się rynkowi e-handlu w Polsce i bada zachowania jego uczestników. Coraz więcej z nich nabywa produkty w sklepach i na platformach internetowych.

Jak czytamy w "Pulsie Biznesu", e-konsumenci są coraz bardziej świadomi marek i serwisów, które mogą znaleźć w sieci. Wybierają e-zakupy, bo są tańsze i wygodne. Wciąż najchętniej kupowane są odzież, książki, filmy i muzyka oraz sprzęt RTV i AGD. To nie zmienia się od lat. Zmienia się natomiast sposób, w jaki tego dokonują. Najczęściej, Polacy kupują przy użyciu mobilnych urządzeń, takich jak laptopy, smartfony lub tablety. Rosną również oczekiwania polskich klientów wobec produktów i usług oferowanych przez e-sklepy.