Komisja Europejska zwróciła się z prośbą do Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, aby przeanalizowała obowiązujące procedury lotnicze. To odpowiedź na wstępny raport opublikowany we Francji dotyczący przyczyn ostatniej katastrofy samolotu Germanwings, który rozbił się w Alpach Prowansalskich. Z dokumentu wynika, że drugi pilot - gdy został sam w kokpicie - celowo obniżył lot, co zakończyło się rozbiciem maszyny.

Jak powiedział rzecznik Komisji do spraw transportu Jakub Adamowicz, Bruksela chce, aby specjalna grupa ekspertów przyjrzała się systemowi zamykania drzwi do kokpitu samolotu, procedurom wejścia do kokpitu i wyjścia z niego oraz wymaganiami medycznymi wobec pilotów. Rzecznik dodał, że te prace będą się odbywać równolegle ze śledztwem, które jest kontynuowane, by zapobiec powtórzeniu się podobnych wypadków w przyszłości.

Krótko po katastrofie w Alpach - w której zginęło 150 osób - Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego wydała zalecenie, że podczas całego lotu w kokpicie samolotu powinny przebywać przynajmniej dwie osoby.