Inżynierowie z Akademii Morskiej w Szczecinie i Politechniki Warszawskiej zaprojektują wspólnie jacht o napędzie hybrydowym. Łódź, która wykorzystuje siłę wiatru, energię słoneczną i fal, to unikatowy projekt na skalę światową.

- Powstanie nowoczesna żaglówka, która wyznaczy rozwój napędu i konstrukcji na najbliższe 20 lat - mówi doktor inżynier Maciej Gucma, kierownik projektu "RepSail": "Planujemy użyć nowoczesnych paneli słonecznych, turbin wiatrowych o poziomej osi przebiegu oraz dodatkowych generatorów prądu pochodzących z falowania morskiego".

Konstruktorzy zapowiadają, że jacht będzie mógł pływać w każdych warunkach. Systemy konwersji energii pozwolą na doładowanie energii podczas podróży pod żaglami. Będzie ją można wykorzystać również w porcie.

Jacht dla 6-osobowej załogi powstanie w tureckiej stoczni w Tuzli. Pierwszy rejs jednostki zaplanowano w 2016 roku na Morzu Marmara. Projekt o wartości 1 miliona euro powstaje w ramach programu Era Net Transport, w którym uczestniczy 18 krajów.