Zarząd spółki Gremi Media podjął decyzję o sprzedaży znaków towarowych m.in. "W sieci opinii" i "W sieci". Grzegorz Hajdarowicz bierze pod uwagę możliwość sprzedaży tych znaków również spółce Fratria, z którą od zeszłego tygodnia toczy spór o nazwę "W sieci" - informują wirtualnemedia.pl.

- Od piątku będziemy czekać na oferty i liczę, że stosunkowo szybko pojawi się propozycja atrakcyjna finansowo. Możemy sprzedać prawa do całej nazwy, możemy ją wydzierżawić, możemy sprzedać jej fragment, a także wymienić na inną w barterze. Jestem otwarty na wszelkie propozycje - powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Gremi Media.

W środę warszawski Sąd Okręgowy - na wniosek Gremi Media - zakazał Fratrii wydawania tygodnika „W Sieci”. Tytuł ten miał naruszać prawa intelektualne Gremi Media, gdyż - zdaniem sądu - zbyt bezpośrednio nawiązuje do nazwy serwisu „W sieci opinii”, który funkcjonuje jako jedna z podstron „Rzeczpospolitej” (wsieci.rp.pl). Fratria zdecydowała, że jej pismo od poniedziałku nosić będzie nazwę „Sieci”.

Właściciel Gremi Media ujawnia w rozmowie z Wirtualnymi Mediami ujawnił, że już 22 listopada ub.r. zarząd poinformował spółkę Fratria, że wydając magazyn pod tytułem „W Sieci” naruszy prawa własności intelektualnej. - Wniosek do sądu złożyliśmy dopiero na początku stycznia br., a Sąd Okręgowy w Warszawie dopiero pod koniec miesiąca podjął decyzję w tej sprawie. Fratria usiłując nie odebrać postanowienia sądu, zmieniała adresy i zachowywała się w sposób wskazujący na nieczyste intencje. Podjęła postanowienie sądu 1 marca br., zatem dopiero z tym dniem to postanowienie mogło wejść w życie - powiedział Hajdarowicz.

Hajdarowicz uważa, że decyzja o kontynuowaniu wydawania magazynu „W Sieci” jako „Sieci” byłaby - jego zdaniem - „rażącą próbą oszukania systemu prawnego w Polsce oraz jego jako właściciela znaku”.

Tygodnik „W Sieci” został stworzony przez dziennikarzy serwisu wPolityce.pl i część byłego zespołu „Uważam Rze” (odeszli oni z pracy po zwolnieniu naczelnego Pawła Lisickiego), a kierowany jest przez Jacka Karnowskiego. Wydaje go Fratria, spółka należąca do Apelli, firmy obsługującej reklamowo SKOK-i.