PZU wprowadza usługę zdalnego zgłaszania urazów - poinformowała w poniedziałek firma w komunikacie. Dodano, że klient otrzyma od razu informację o wysokości proponowanego świadczenia.

Jak wyjaśniono w komunikacie, jeśli klient zaakceptuje zaproponowane przez PZU świadczenie, pieniądze trafią na jego konto tego samego dnia. "Przesłana dokumentacja musi potwierdzić informacje przekazane przez klienta na etapie zgłoszenia" - zaznaczono.

Dodano, że usługę dzięki której klient może samodzielnie skorzystać z wirtualnej makiety przedstawiającej sylwetkę człowieka i oznaczyć na niej doznane urazy, PZU wprowadza jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce.

"Klienci nie muszą odwiedzać oddziału, żeby dostarczyć wymaganą dokumentację bądź złożyć wniosek o odszkodowanie. To duże ułatwienie, szczególnie teraz, w okresie pandemii" – mówi cytowana w komunikacie Małgorzata Kotz z zarządu PZU Życie SA.

W ramach „Samoobsługi” dostępne jest też nowe narzędzie dotyczące obsługi spraw z tytułu zgonów i urodzeń - wskazał ubezpieczyciel. Informację o należnej kwocie świadczenia klient dostaje podczas rejestracji zgłoszenia - zapewniono. "Uruchamiając opcję +Link dokumentacja+, dostaniemy wiadomość zawierającą link, za pomocą którego można samodzielnie, z zachowaniem wszelkich rygorów bezpieczeństwa, przesłać dokumenty" - wyjaśniono.

Klienci mogą zgłaszać sprawy m.in. poprzez stronę internetową zgloszenie.pzu.pl, a także aplikację mobilną mojePZU.