W drukarkach Delio firmy Novitus wystąpił błąd, który uniemożliwia wystawienia paragonów z właściwą datą. Sklepy i punkty usługowe korzystające z tych urządzeń nie mogą obsługiwać klientów.

„W dniu 1 stycznia 2020 w drukarkach Delio wystąpił 'błąd zegara' blokujący możliwość wystawienia paragonów z właściwą datą. Błąd został już zlokalizowany i określono sposób jego naprawy. Niestety niemożliwe jest dokonanie naprawy u Klienta i konieczna jest interwencja serwisu producent” – pisze producent w oświadczeniu zamieszczonym 2 stycznia na Facebooku.

Awaria dotknęła m.in. Multikino. Sieć poinformowała widzów, że chwilowo bilety można kupić tylko za pośrednictwem strony internetowej oraz aplikacji mobilnej. Inni nie mogą w ogóle handlować. „Od rana walczymy z awarią kasy fiskalnej - będziemy zamknięci, dopóki nie uda nam się usunąć tej usterki" - napisała na Facebooku restauracja Prosty Temat z Poznania.

Novitus w oświadczeniu zapewnia, że jego oddziały serwisowe w całej Polsce „pracują bez przerwy nad usuwaniem usterek i maksymalnym przyspieszeniem wszystkich napraw”. Producent dodaje, że naprawa jest możliwa tylko w serwisie i nie ma możliwości wykonania jej zdalnie.

„Drukarki z usterką należy dostarczyć do Partnera Novitus opiekującego się urządzeniem, który zajmie się obsługą naprawy. Dane kontaktowe serwisu znajdują się w książce serwisowej drukarki na pierwszej stronie” – radzi firma.

Usterka zostanie naprawiona na koszt producenta. „Sam proces naprawy nie jest długotrwały, jednak ze względu na dużą ilość urządzeń, prawdopodobnie dojdzie do kolejkowania zleceń, dlatego trudno wskazać precyzyjny termin wykonania każdej naprawy” – czytamy w oświadczeniu.

Firma podaje, że to pierwszy taki przypadek w jej 25-letniej historii. „Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości problemu, jest nam bardzo przykro” - pisze. „Bardzo przepraszamy i robimy wszystko, aby zminimalizować negatywne skutki awarii dla wszystkich przedsiębiorców korzystających z urządzeń Delio”.