W okresie przedświątecznym paczki doręcza ponad 6 tysięcy kurierów, którzy pracują nawet w soboty – poinformował w środę Jerzy Garycki, dyrektor Pionu Operacji Logistycznych Poczty Polskiej. "Zakupy w sieci najlepiej zrealizować przed 15 grudnia" - dodaje rzecznik prasowy Poczty Polskiej Justyna Siwek.

Poczta Polska informuje w środę, że w okresie przedświątecznym zwiększyła liczbę pracowników do obsługi szczytu przedświątecznego. Zaznacza także, że przesyłki doręczą zarówno listonosze paczkowi, jak i kurierzy zatrudniani przez firmy podwykonawcze.

"Liczba paczek, które obsługujemy, rośnie rok do roku, szczególnie znaczne wzrosty notujemy w ostatnich tygodniach przed świętami Bożego Narodzenia. W okresie tym paczki doręcza ponad 6 tysięcy kurierów, pracują oni nawet w soboty – mówi Jerzy Garycki, dyrektor Pionu Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.

"Przesyłki są doręczane zazwyczaj od godzin porannych do popołudniowych. Jeśli w tym czasie odbiorca jest poza domem, klienci powinni rozważyć zamówienie przesyłek pod inny adres lub do punktu odbioru" - zaznacza Poczta Polska.

Poczta zaznacza także, że obsługę klientów dodatkowo usprawnia wyposażenie kurierów Poczty Polskiej w terminale płatnicze, dzięki czemu klienci nie muszą płacić gotówką, by odebrać przesyłkę za pobraniem. "Z danych Poczty wynika, że usługa płatności bezgotówkowych cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W październiku z tego rozwiązania skorzystało trzykrotnie więcej odbiorców, niż w styczniu tego roku" - wskazuje poczta.

Przypomina równocześnie, że ważne jest prawidłowe adresowanie przesyłki. "Błąd w adresie może wydłużyć czas jej opracowania, a nawet spowodować niedoręczenie i zwrot do nadawcy. Warto także podać numer telefonu komórkowego, dzięki czemu adresat na bieżąco będzie informowany o tym, co dzieje się z przesyłką, a w razie nietypowych sytuacji, kurier łatwo się z nim skontaktuje – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. "Im wcześniej zrobimy e-zakupy, tym spokojniejsze będziemy mieli święta. Wysyłajmy życzenia świąteczne i zamawiajmy prezenty najpóźniej do połowy grudnia – rekomenduje.

Ponadto poczta przypomina, że jej klienci mogą także skorzystać z wygodnej formy odbioru przesyłek w punktach Poczty Polskiej oraz jej partnerów. "Punktów tych jest już 10,8 tys. W ramach usługi +Odbiór w PUNKCIE+ spółka współpracuje z PKN Orlen, sklepami Żabka i Freshmarket oraz kioskami/salonikami RUCH" - podkreśla spółka. Zaznacza, że jest to wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. "Część punktów jest czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu" - czytamy w komunikacie. (PAP)