Celem kampanii "Sprawiedliwe sądy" jest informowanie obywateli o tym, jak wygląda sytuacja i dlaczego trzeba ją zmienić" - powiedział w czwartek w radiu RMF FM wiceprezes Polskiej Fundacji Narodowej Maciej Świrski. "To element wielkiej, globalnej kampanii" - dodał.

PFN przedstawiła w piątek szczegóły kampanii informacyjnej "Sprawiedliwe Sądy", która ma na celu m.in. wyjaśnienie polskiej i światowej opinii publicznej znaczenia reform wymiaru sprawiedliwości.

"Nic nie wiem na ten temat, abym się przeciwstawiał (nadużyciom sędziów) w imieniu PiS-u czy rządu. Przeciwstawiam się w imieniu obywateli. Jestem obywatelem, poczuwam się do odpowiedzialności za Polskę" - podkreślił Świrski.

Pytany, dlaczego PFN skupia się na działaniach wewnątrz kraju, podczas gdy powstała w celu promowania Polski zagranicą, odpowiedział, że wskutek "nieodpowiedzialnych działań głównie niektórych mediów" wizerunek naszego państwa został nadszarpnięty również w oczach jego obywateli.

"Polska Fundacja Narodowa promuje wizerunek Polski także w oczach obywateli przez to, że informuje ich o prawdzie. Dzięki temu rozumieją na czym polegają zmiany i nie będą myśleć o Polsce jako o dyktaturze" - podkreślił Świrski.

Jak dodał, obecnie "mówi się o Polsce jako o kraju niepraworządnym, w którym na przykład sędziowie mają być poddani władzy wykonawczej, co jest oczywistą nieprawdą. Równocześnie prowadzona jest kampania, która dezawuuje program zmian, program reform. Trzeba się temu przeciwstawić" - zaznaczył.

Wiceprezes PFN nie zgadza się z zarzutami, jakoby organizacja przeznaczała publiczne fundusze na "propagandę partyjną". "To informowanie obywateli o tym, jak wygląda sytuacja i dlaczego ją trzeba zmienić" - zaznaczył Świrski. Jak dodał "ta akcja jest częścią szerszego planu". "Jednym z elementów wielkiej, globalnej kampanii" - podkreślił.

Pytany o koszty kampanii Świrski uznał, że realna suma na nią przeznaczona wyniesie "niecałe 10 mln zł, a nie jak informowano w mediach - 19 mln". Na uwagę, że to niemal taka sama kwota, jaką przeznaczono na kampanię wyborczą prezydenta Andrzeja Dudy podkreślił, że "Polska jest również ważna jak prezydent".

Kampania PFN ws. sądów, zdaniem jej twórców, ma na celu wyjaśnienie polskiej i światowej opinii publicznej potrzebę reformy wymiaru sprawiedliwości w Polsce, oraz pokazanie, że znajdują się ona w nurcie światowego dziedzictwa demokratycznego. Częścią kampanii są strony internetowe: sprawiedliwesady.pl i takjakbylo.pl. Kampania ma się toczyć w telewizji, Internecie i na ulicach, gdzie pojawiły się pierwsze billboardy z hasłem: "Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?". Powstały też profile "Sprawiedliwe sądy" na Facebooku i Twitterze oraz kanał na Youtube.

Misją powołanej latem zeszłego roku Polskiej Fundacji Narodowej jest budowa pozytywnego wizerunku Polski w kraju i za granicą.