Artykuły na temat: "prawa konsumenta"

Pełnomocnictwo opiekuńcze: Nowa instytucja pomoże starszym konsumentom?

2 września 2019 r.

Coraz więcej wiekowych osób nie jest w stanie odpowiednio zatroszczyć się o swoje codzienne sprawy oraz majątek. Mają kłopoty z zakupami, są naciągane przez oszustów. Dlatego warto wprowadzić przepisy o tzw. pełnomocnictwie opiekuńczym. Z taką inicjatywą wyszła właśnie izba notarialna w Poznaniu. Dzięki nowej instytucji możliwe byłoby wskazanie specjalnego pełnomocnika, wybieranego przez seniora, który zatroszczyłby się o jego zdrowie i majątek w przypadku zaburzeń umysłowych, obniżenia sprawności umysłu czy otępienia.

Prezydent podpisał nowelę o UOKiK

19 sierpnia 2019 r.

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelę, która wdraża unijne przepisy, by pomóc w zapobieganiu dyskryminacji konsumentów pragnących kupić produkty lub usługi w innym kraju UE, oraz umożliwia prezesowi UOKiK dostęp do tajemnicy skarbowej i bankowej.

Rekordowa kara od UOKiK za przekręty na pokazach

6 sierpnia 2019 r.

Niemal 4 mln zł kary. Tyle na wielkopolską firmę Exito nałożył prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Firma ma też zaprzestać stosowania kwestionowanych praktyk ze względu na nałożony na nią rygor natychmiastowej wykonalności oraz wysłać swym klientom listy z informacją o wydanej decyzji.

"Linie papilarne są najbardziej podatne na fałszerstwa". Jak chronić się przed kradzieżą tożsamości? [WYWIAD]

4 sierpnia 2019 r.

- W niektórych wypadkach osoba poszkodowana dowiaduje się o kradzieży jej tożsamości dopiero na etapie trwającego postępowania sądowego, z treści doręczonego wyroku lub po rozpoczęciu egzekucji komorniczej. Wówczas wykazanie, że faktycznie ktoś inny popełnił przestępstwo lub zawarł umowę, wykorzystując jej dane, staje się kłopotliwe - mówi w wywiadzie dla gazetaprawna.pl Artur Piechocki, partner zarządzający w kancelarii APLAW Artur Piechocki.

UOKiK: Idea Bank złamał prawo podczas sprzedaży obligacji GetBack

1 sierpnia 2019 r.

 Idea Bank wprowadzał konsumentów w błąd podczas sprzedaży obligacji GetBack - powiedział w czwartek prezes UOKiK Marek Niechciał. Dodał, że wydana decyzja częściowa w tej sprawie będzie istotnym wsparciem dla poszkodowanych konsumentów w dochodzeniu roszczeń.