Ślubna suknia Kate Middleton, obecnie księżnej Cambridge Catherine, wystawiona na widok publiczny w Pałacu Buckingham, przyciągnęła tłumy dodatkowych turystów latem ub. r. i przysporzyła pałacowi dodatkowych obrotów, m.in. ze sprzedaży biletów i pamiątek.

W ubiegłym sezonie turystycznym rezydencję Elżbiety II, częściowo otwartą dla zwiedzających w czasie jej pobytu na letnich wakacjach w Balmoral w Szkocji, w porównaniu z poprzednim rokiem odwiedziło 191 tys. osób więcej.

Według tygodnika "Sunday Telegraph" zaprojektowana przez Sarę Burton suknia, którą Middleton miała na sobie w opactwie westminsterskim 29 kwietnia 2011 r. w dniu ślubu z wnukiem Elżbiety II księciem Williamem, była silnym magnesem dla tłumów.

W ub. r. Pałac Buckinghamu zarobił na biletach 10 mln funtów, o 3,5 mln więcej niż w 2010 r. Wzrosła też sprzedaż pamiątek, sięgając 3,87 mln funtów, co oznacza przyrost o 1,7 mln funtów.

75 proc. internetowej sprzedaży pałacowego sklepiku to pamiątki nawiązujące tematycznie do ubiegłorocznego ślubu księcia Williama i tegorocznego jubileuszu 60-lecia panowania Elżbiety II.

Księżna Cambridge została doceniona za wkład w finanse rodziny królewskiej. Charytatywna Fundacja im. książąt Williama i Harry'ego zmieniła nazwę na Fundację im. księcia i księżnej Cambridge oraz księcia Harry'ego.

W ub. r. fundacja przyciągnęła 4,8 mln funtów w porównaniu z 629 tys. funtów w okresie poprzedzającym ogłoszenie zaręczyn Williama, drugiego w kolejce do dziedziczenia tronu.

W uznaniu finansowego wkładu księżnej Cambridge przemianowana fundacja otrzyma czek na 300 tys. funtów wystawiony przez Royal Collection - komórkę sprawującą pieczę nad królewskimi zbiorami - ujawnił "Sunday Telegraph".

Tegoroczną turystyczną atrakcją Pałacu Buckingham jest kolekcja królewskich tiar.