Konsument może pomylić słowa „mushie” i „kushies” Wspólny ciąg identycznie wymawianych liter „ushie” występujący w dwóch kolidujących ze sobą znakach towarowych może wprowadzić odbiorców w błąd... wczoraj, 07:47 Wskaźnik ufności konsumenckiej przestał się poprawiać. Jak Polacy oceniają swoją sytuację? Z badań wynika, że inflacja psuje nastroje konsumentów. 22 lutego 2024, 07:21 Odszkodowanie za opóźnioną podróż. Sąd wydał wyrok Postanowienie umowy o usługi turystyczne przerzucające na klientów obowiązek sprawdzenia godziny odlotu samolotu jest sprzeczne z dobrymi... 13 grudnia 2023, 07:58 Dwa lata na wdrożenie przepisów o kredycie konsumenckim Do 20 listopada 2025 r. państwa członkowskie Unii Europejskiej będą miały czas na implementację dyrektywy 2023/2225 w sprawie umów o kredyt... 21 listopada 2023, 08:01 Niższa inflacja poprawia nastroje konsumentów Oceny kondycji całej gospodarki i sytuacji gospodarstw domowych poprawiły się. Wśród konsumentów nadal przeważają pesymiści, ale obliczane przez... 19 października 2023, 07:40 Producenci spoza UE zaczną odpowiadać za wadliwy towar Komisje legislacyjne działające przy Parlamencie Europejskim zatwierdziły wstępną wersję nowych przepisów, które wprowadzają jednolite dla całej... 12 października 2023, 07:20 Regulamin może być słabą albo mocną stroną e-sklepu [OPINIA] Dobrze opracowany regulamin może zabezpieczyć sprzedawcę handlującego online przed ewentualnymi błędami, chociażby w cenach prezentowanych... 10 października 2023, 07:51 SN: Nakaz zapłaty na rzecz firmy pożyczkowej tylko na podstawie weksla może naruszyć prawa konsumenta Akceptacja wydawania nakazów zapłaty na podstawie samej treści weksla przedstawionego przez firmę pożyczkową, bez kontroli zapisów umowy,... 15 września 2023, 08:00 Lojalność Polaków na zakupach [PODCAST] Gościem Szymona Glonka w podcaście "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie" jest Kamil Janiszewski, CRO Listonic. 24 lipca 2023, 16:45 Zaostrzenia kursu w sprawie płatności gotówkowych. Czy nowe rozwiązania wejdą w życie zgodnie z zapowiedziami? Obniżenie limitu z 15 000 do 8000 zł w transakcjach między przedsiębiorcami miało obowiązywać od stycznia 2024 r., a nowe ograniczenia miały... 24 lipca 2023, 09:51 Reklama Reklama wyrobów medycznych musi obecnie zawierać ostrzeżenie dla konsumentów Reklama mojego wyrobu medycznego jest obecnie w dystrybucji. Emisja rozpoczęła się na początku kwietnia br., a jej koniec jest zaplanowany na... 11 lipca 2023, 17:00 Komisarz Mairead McGuinness: Prawo UE zapewnia silną ochronę konsumentów [WYWIAD] McGuinness: Niedawne doświadczenia w Polsce pokazują znaczenie silnych i działających ram zarządzania kryzysowego dla możliwości poradzenia sobie... 22 czerwca 2023, 08:41 Wyznaczając stawki opłat za usługi, gmina musi przestrzegać praw konsumentów Rada naszej gminy chce w uchwale określić górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za realizację usługi odbioru nieczystości... 14 czerwca 2023, 08:12 Rolnik. Ani konsument, ani przedsiębiorca Należałoby poszerzyć ochronę prawną rolników w sferze stosunków cywilnoprawnych. 6 czerwca 2023, 08:36 Senackie komisje chcą, aby ustawa o konsumenckiej pożyczce lombardowej nie obejmowała rolników Senackie komisje budżetu i finansów oraz gospodarki narodowej i innowacyjności zarekomendowały trzy poprawki do ustawy o konsumenckiej pożyczce... 11 maja 2023, 11:32 Prezydent podpisał zmianę ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - podała w czwartek kancelaria prezydenta. Ustawa m.in.... 27 kwietnia 2023, 15:38 Co zrobić w sytuacji, gdy konkurent szkodzi naszemu biznesowi, stosując nieuczciwe chwyty Jak rozpoznać czyny, których ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji nie definiuje jasno i wprost jako deliktów, a które bez wątpienia szkodzą... 1 kwietnia 2023, 08:00 Prawa konsumenta? Dziękuję, nie skorzystam Niemal 60 proc. Polaków przyznaje, że prawa konsumenta zna przeciętnie lub wręcz słabo. 15 marca 2023, 07:40 Sejm uchwalił z poprawkami nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów Sejm w czwartek uchwalił z poprawkami nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, która wdraża do polskiego prawa unijną dyrektywę... 9 marca 2023, 18:34 Konsekwencje za fałszywe opinie poniesie tylko przedsiębiorca Kupowanie internetowych opinii na swój temat może skutkować odpowiedzialnością przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dotyczy to jednak... 28 lutego 2023, 08:28 Reklama „Pełne zwycięstwo”. Prawnicy frankowiczów komentują opinię rzecznika TSUE Bank nie będzie mógł dochodzić wynagrodzenia za kapitał. Tak konsekwencje opinii rzecznika generalnego TSUE komentują dla DGP prawnicy... 16 lutego 2023, 12:56 Patkowski: Działalność lombardów do tej pory była nieuregulowana i to się zmieni [WYWIAD] - Dla konsumentów najważniejsze znaczenie mają zmiany, dzięki którym ograniczamy wysokość kosztów odsetkowych i pozaodsetkowych. Odsetki nie będą... 9 lutego 2023, 07:20 Dyrektywa Omnibus: Najniższa cena z 30 dni budzi wątpliwości [WYWIAD] Zgodnie z dyrektywą Omnibus konsument, widząc najniższą cenę z ostatnich 30 dni przed aktualną obniżką powinien łatwo sprawdzić, czy obecna... 31 stycznia 2023, 07:00 Czytelne umowy i łatwiejsze ich zrywanie. Telekomy regulowane na nowo Bardziej czytelne umowy i łatwiejsze ich zrywanie – to niektóre z nowych uprawnień, jakie mają przynieść procedowane w Sejmie przepisy. 30 stycznia 2023, 08:00 Konsument górą: Koniec pozornych promocji cenowych i fałszywych opinii produktowych Dyrektywa cyfrowa, towarowa i Omnibus. Znowelizowane przepisy prawa konsumenckiego, które przeszły prawdziwą rewolucję ostatecznie przesądzają,... 23 stycznia 2023, 15:12 Obowiązkowy KSeF. MF zapewnia: E-faktury konsumenckie czekają poprawki Kwestia faktur ustrukturyzowanych wystawianych na rzecz konsumentów przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur pozostaje otwarta – zapewniła Anna... 18 stycznia 2023, 07:38 Wcześniejszy powrót z wycieczki przez Covid-19? TSUE uznał, że turyści mogą mieć prawo do obniżki ceny Podróżni, których impreza turystyczna została dotknięta środkami przeciwdziałania pandemii Covid-19 mogą mieć prawo do obniżki ceny wycieczki;... 12 stycznia 2023, 11:06 Obowiązkowe e-faktury także w osiedlowym warzywniaku. Fiskus dowie się, co kupujemy i za ile Od 2024 r. skarbówka i inne organy państwa będą wiedzieć, co nabyli Kowalski i Nowak oraz za ile. Po co urzędom ta wiedza? – pytają eksperci. 12 stycznia 2023, 06:00 Klauzule waloryzacyjne mogą być w umowie deweloperskiej pod pewnymi warunkami. UOKiK sprowadzi 87 przedsiębiorców Po telekomach przyszedł czas na deweloperów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się klauzulom waloryzacyjnym w ich umowach z klientami. 5 stycznia 2023, 07:52 Witek: Firmie dominującej na rynku wolno mniej niż innym [WYWIAD] - Kwestia klauzul modyfikacyjnych w regulaminach często powoduje spory między przedsiębiorcami a konsumentami i urzędem. UOKiK bardzo... 2 stycznia 2023, 07:14 Reklama Zmiany dla konsumentów 2023: Koniec z zawyżaniem cen przed promocjami, zakaz fałszywych opinii i zmiany w reklamacjach 1 stycznia 2023 r. wchodzą w życie nowe przepisy chroniące konsumentów w tym seniorów - przypomniał UOKiK, dodając, że ułatwią one walkę... 30 grudnia 2022, 13:50 Wartości mało warte. Czy w Polsce da się przegrać walkę o klienta Nie wiemy albo nie chcemy wiedzieć – taki obraz polskiego klienta wyłania się z badań. Nasze oburzenie na teoretycznie nieakceptowane działania... 26 grudnia 2022, 18:00 Nieudany prezent kupiony on-line można bezwarunkowo zwrócić w 14 dni Nieudany prezent kupiony on-line można zwrócić bezwarunkowo w 14 dni licząc od momentu otrzymania przesyłki - przypomina Małgorzata Cieloch... 26 grudnia 2022, 09:30 Powództwa przedstawicielskie coraz bliżej. Konsumenci z lepszą ochroną Rząd opublikował projekt przepisów wprowadzających możliwość występowania przez organizacje konsumenckie w postępowaniach grupowych. 22 grudnia 2022, 08:07 Nowy instrument ochrony konsumentów: Projekt dotyczący powództw grupowych trafił do konsultacji Organizacje konsumenckie będą mogły wytaczać powództwa na rzecz grupy konsumentów przeciwko przedsiębiorcom stosującym nieuczciwe praktyki... 21 grudnia 2022, 14:43 Konsument może część kredytu wykorzystać na cele firmowe Przeznaczenie części kwoty kredytu, nawet więcej niż znikomej, na cele związane z działalnością gospodarczą nie pozbawia kredytobiorcy statusu... 19 grudnia 2022, 08:03 Spór o zawyżony VAT. Czy po orzeczeniu TSUE skarbówka straci koronny argument? Skarbówka nadal nie zgadza się na obniżenie stawki VAT, gdy za towar lub usługę zapłacił już bezimienny konsument. Twierdzi, że dla przedsiębiorcy... 19 grudnia 2022, 07:21 Zmiany w prawach konsumenta 2023: Treści i usługi cyfrowe a uprawnienia kupujących Od 2023 roku zmienią się m.in przepisy w zakresie umów o dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych. Co to oznacza dla użytkowników... 9 grudnia 2022, 09:00 Opłaty bankowe za nadpłatę kredytu budzą wątpliwości Najlepszym wyjściem dla korzystających z wakacji kredytowych jest przeznaczenie zaoszczędzonych pieniędzy na nadpłatę i skrócenie okresu... 29 listopada 2022, 06:00 Rzecznik Finansowy ma być reprezentantem w postępowaniach grupowych Takie uprawnienie pojawiło się w rządowym projekcie nowelizacji ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku... 7 listopada 2022, 08:04 Reklama Burzliwe dyskusje o ochronie konsumentów i pokazach handlowych Sejmowa komisja gospodarki i rozwoju nie zarekomendowała dodania zakazu sprzedaży suplementów diety podczas pokazów handlowych do rządowego... 27 października 2022, 07:51 Polacy są otwarci na nowe technologie. Wyzwaniem pozostaje łączność Tomasz Chróstny: Widzimy wiele działań oszustów, poszukujemy mechanizmów, które ochronią konsumentów. Czy telekomy mogą zrobić więcej, aby... 26 października 2022, 07:17 Pieniądze na kartach podarunkowych: Czy mogą tracić ważność? W związku z nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia docierają do nas sygnały od czytelników będących pracodawcami dotyczące regulaminów firm... 25 października 2022, 07:50 GUS: Konsumenci nie mają złudzeń. Inflacja w październiku znowu wzrośnie W październiku 2022 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca... 19 października 2022, 10:18 Średniak, którego nie ma. Nie musimy już „zaokrąglać” konsumenta [GRAPE] Rzeczywistość jest nazbyt skomplikowana, a eksperymenty gospodarcze na żywym organizmie mogą doprowadzić do katastrofy. To dwa główne powody, dla... 14 października 2022, 08:11 Większa przejrzystość przy zakupach online. Sejm uchwalił nowelizację ustawy o prawach konsumenta Sejm przyjął nowelizację ustawy o prawach konsumenta, dotyczącą umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorcy, zwłaszcza podczas pokazów... 6 października 2022, 18:29 160 tys. zł kary UOKiK nałożył na firmę KFG za wprowadzanie w błąd konsumentów 160 tys. zł. kary za wprowadzanie konsumentów w błąd poprzez m.in. nieuprawnione wykorzystanie logotypów znanych instytucji finansowych... 6 października 2022, 10:05 KE chce dostosować przepisy o wadliwych produktach do współczesności Komisja Europejska przedstawiła propozycje nowych przepisów regulujących dochodzenie roszczeń za szkody spowodowane przez wadliwe produkty... 29 września 2022, 02:00 UOKiK: Zarzuty dla OLX za wprowadzanie konsumentów w błąd Wprowadzające konsumentów w błąd sortowanie ofert w serwisie oraz iluzoryczna ochrona kupujących w ramach "Pakietu ochronnego" – to niektóre... 21 września 2022, 11:03 MF pracuje nad projektem ustawy o działalności lombardowej Trwają prace nad przygotowaniem wersji projektu ustawy o działalności lombardowej, która uwzględni lub wyjaśni zgłoszone do tej pory uwagi... 3 sierpnia 2022, 16:34 następna Zapisz się na newsletter Zgłoś błąd na stronie