HISTORIA

1987 r.

1 września – Ryszard Pieńkowski powołuje do życia wydawnictwo pod nazwą Biuro INFORmacji Organizacyjno-Prawnej „INFORM”

Na rynku pojawia się pierwszy produkt wydawnictwa – „Prawo Rzemieślnika”. Był to zbiór przepisów dla osób prowadzących warsztaty i punkty usługowe.


1991 r.

Sejm uchwala m.in. cały pakiet ustaw podatkowych. Przemiany gospodarcze w kraju wymuszają również zmianę w ofercie wydawniczej.

Luty – Zmiana formuły „Prawa Rzemieślnika”. Czasopismo zaczyna się ukazywać jako tygodnik pod tytułem „Prawo Przedsiębiorcy” w nakładzie 200 tys. egzemplarzy.


1992 r.

Na rynku pojawia się kolejny tytuł – „Poradnik Prawny".


1993 r.

30 kwietnia – Po raz pierwszy pojawia się nazwa firmy INFOR. Wydawnictwo działa jako Biuro Informacji Organizacyjno-Prawnej INFOR.


1994 r.

INFOR przeżywa gwałtowny rozwój. W ciągu trzech lat obroty wydawnictwa wzrastają pięciokrotnie, zatrudnienie – trzykrotnie.

Styczeń – pojawia się pierwsze wydanie „Doradcy Podatnika”, flagowego produktu w ofercie wydawniczej.

22 października – ukazuje się pierwszy numer „Gazety Prawnej”.

Październik – INFOR wydaje pierwsze w Polsce czasopismo poświęcone nowoczesnemu zarządzaniu i polityce kadrowej. Na rynku pojawia się „Personel”. W kolejnych latach nastąpił intensywny rozwój czasopisma, które obecnie wydawane jest na rynku jako „Personel i Zarządzanie”.


1995 r.

Dynamiczny rozwój wydawnictwa sprzyja dużej inwestycji. INFOR przejmuje od szwajcarskiego koncernu Jean Frey ogólnopolski tygodnik „Prawo i Życie”. To bezprecedensowy przypadek przejęcia tytułu od zagranicznego wydawcy przez polskiego inwestora.



Grudzień – Ryszard Pieńkowski otrzymuje nagrodę im. Bolesława Prusa ufundowaną przez Stowarzyszenie Dziennikarzy RP. Uzasadnienie: „Za realizację ambitnych zamierzeń edytorskich i upowszechnianie kultury prawnej”.

Powstają nowe tytuły: „Serwis Prawno-Pracowniczy”, „Poradnik Gazety Prawnej”, „Biuletyn Porady Prawne”, „Biuletyn Skarbowy”, „Adwokat domowy”, „Przegląd Wydawniczy”.


1996 r.

9 stycznia – INFOR staje się współwydawcą dziennika „Nowa Europa”. Do wydawnictwa należy 49 proc. udziałów, pozostałe pozostają w rękach dotychczasowego właściciela włoskiej Grupy Wydawniczej II Sole 24 Ore.

Kwiecień – INFOR staje się właścicielem nowego tytułu prasowego, znanego na rynku od 1945 r., tygodnika „Życie Gospodarcze”.

W barwach INFOR-u po raz pierwszy ukazuje się „Biuletyn Skarbowy Ministerstwa Finansów”, 10 tys. nakładu.

Maj – 1023 – tylu uczniów i absolwentów szkół średnich wzięło udział w konkursie o uzyskanie indeksu na Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Konkurs zorganizowała redakcja „Prawa i Życia”.

Po raz pierwszy pod skrzydłami INFOR-u zostały wręczone nagrody Złote Paragrafy. To jedno z najważniejszych wyróżnień kierowanych do środowiska prawniczego. Jest przyznawane przez redakcję DGP do dzisiaj.

Maj – lipiec - powstaje pierwsza witryna internetowa wydawnictwa.

INFOR tworzy stały program telewizyjny w TV Polsat i w telewizjach kablowych, współpracuje z 16 tytułami prasy regionalnej oraz przygotowuje audycje radiowe, emitowane codziennie w 40 rozgłośniach radiowych w kraju.

Wydawnictwo angażuje się w promowanie przedsiębiorczości sprzyjającej zbliżeniu Polski z UE. Ustanowiony zostaje medal „Nominacja do Unii Europejskiej” dla laureatów „Rankingu atrakcyjności inwestycyjnej województw”. Ryszard Pieńkowski wspólnie z Leszkiem Millerem (wtedy jeszcze w randze ministra) wręcza dyplomy i medale. Z tej okazji premier Włodzimierz Cimoszewicz przesłał do prezesa Pieńkowskiego list z gratulacjami.
„… „Prawo Przedsiębiorcy” jest pismem, które ugruntowało swoje istnienie na rynku. (…) To okazja, by wydawcy i całej redakcji złożyć gratulacje (…). W zeszłym roku, pisząc do państwa zakończyłem list formułką „Bądźcie jeszcze lepsi”. Jesteście. W tym roku kończę słowami: oby tak dalej!” – tak pisał do prezesa Pieńkowskiego Grzegorz Kołodko, ówczesny wicepremier i minister finansów z okazji ukazania się 200. numeru „Prawa Przedsiębiorcy”.

Ryszard Pieńkowski otrzymał tytuł Biznesmena Roku 1996, przyznawany przez Kapitułę Polskiego Klubu Biznesu za stworzenie polskiego koncernu prasowego i rozwój wydawnictw propagujących wiedzę prawno-ekonomiczną.

Grudzień – na rynek wchodzi nowy tygodnik INFOR-u „Twój Biznes”, kierowany przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorców poszukujących praktycznych porad ułatwiających prowadzenie firmy.


1997 r.

Styczeń – INFOR przejmuje od włoskiej Grupy Wydawniczej II Sole 24 Ore pozostałe udziały i staje się 100-procentowym właścicielem spółki Nowa Europa.

7 kwietnia – miejsce dziennika „Nowa Europa” zajmuje nowy tytuł „Prawo i Gospodarka”.

Oferta wydawnicza zostaje wzbogacona o tytuły wydawane na nośnikach elektronicznych – dyskietkach i CD-ROM-ach.

INFOR zostaje udziałowcem ogólnopolskiej stacji radiowej Inforadio i właścicielem dwutygodnika „Fiskus”.


1998 r.

Pięć tytułów prasowych INFOR-u: „PiG”, „Twój Biznes”, „Życie Gospodarcze”, „Gazeta Prawna” i „Manager” zostaje oficjalnym Partnerem Prasowym Programu TERAZ POLSKA (8 edycja konkursu).

„Doradca Podatnika” obchodzi jubileusz 5-lecia.

Od kwietnia dla słuchaczy gra Inforadio w formule news &Talk, w którym INFOR posiada udziały. Partner programowy – BBC Londyn. Pozostali udziałowcy to brytyjska stacja radiowa GWR, AC Radio, Polityka, Fundacja Batorego.

Udział INFOR-u w rynku prasy: – tytuły o tematyce prawno-podatkowej – 86,5% INFOR, 13,5% konkurencja; – tytuły o tematyce zarządzania kadrami – 57,4% INFOR, 42,6% konkurencja; – tytuły o tematyce gospodarczej – INFOR 6,3%, konkurencja 93,7%, – tytuły o tematyce finansowo-księgowej – INFOR 25,8%, konkurencja 74,2%.


1999 r.

INFOR jako pierwszy na rynku wydaje czasopismo skierowane do sektora finansów publicznych „Rachunkowość Budżetowa”, która do dziś pozostaje liderem w swoim segmencie.

Wraz z wprowadzaniem reformy ubezpieczeniowej INFOR podbija rynek prasy ubezpieczeniowej. Ukazują się: „Gazeta Ubezpieczeniowa”, „Nowe Ubezpieczenia”, „Serwis Ubezpieczeń dla Księgowych”.

Marzec – portfolio INFORU rozbudowuje się o kolejny tytuł. Na rynek wchodzi nowy tygodnik „Gazeta Samorządowa”.

Czerwiec – Kolporter S.A. przyznaje Wydawnictwu INFOR statuetkę Rycerza Rynku Prasowego, która jest wręczana firmom szczególnie wspierającym rozwój rynku prasowego w Polsce.

2 lipca
– Wydawnictwo INFOR podpisało umowę o najmie powierzchni biurowej w biurowcu Klif w Warszawie. Od tej pory staje się on główną siedzibą firmy.

8 lipca
– zakup od Business Press tygodnika „Gazeta Bankowa”. Pierwszy numer w barwach INFOR-u ukazał się 9.08.

Wrzesień – „Gazeta Prawna” zyskuje wydanie internetowe. Zaczyna działać pod adresem www.gazeta-prawna.infor.pl.

Oferta publikacji elektronicznych INFOR-u staje się coraz bardziej bogata. Swoje wersje on-line mają również: „Prawo i Gospodarka”, „Gazeta Bankowa”, „Magazyn Finansowy”, „Prawo Przedsiębiorcy”.

Wicepremier Leszek Balcerowicz dostaje nagrodę „Gazety Prawnej” za wytrwałe i odważne reformowanie gospodarki polskiej, prawa gospodarczego i podatków.

„…Wydawnictwo INFOR ma na swoim koncie wiele udanych inicjatyw wydawniczych. Z pewnością do takich należy zaliczyć „Gazetę Prawną”. W ciągu pięciu lat istnienia udało się jej osiągnąć dojrzałość, nie tracąc niezbędnej w działaniu dynamiki…” – tak w liście gratulacyjnym dla GP pisała Franciszka Cegielska, ówczesna minister zdrowia w rządzie Jerzego Buzka.

Listopad – minister Ryszard Kalisz, w imieniu prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego odznaczył prezesa INFOR-u Ryszarda Pieńkowskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za osiągnięcia w upowszechnianiu kultury prawnej oraz za zasługi w działalności wydawniczej.

13 grudnia – po raz pierwszy zostały wręczone statuetki Księgowego Roku. INFOR był inicjatorem i organizatorem konkursu.

INFOR dynamicznie rozwija współpracę z prasą regionalną. Serwisy prawny i ubezpieczeniowy przygotowywane przez dziennikarzy INFOR-u są publikowane w 35 różnych tytułach.


2000 r.

BCC przyznaje Wydawnictwu INFOR nagrodę Lidera Polskiego Biznesu’99.

Powstaje pierwszy polski portal gospodarczy www.INFOR.pl.

Lipiec – „Gazeta Prawna” zwiększa częstotliwość ukazywania się do trzech wydań w tygodniu – poniedziałki, środy, piątki.


2001 r.

Portal www.infor.pl w liczbach: 2 mln zł – to koszt jego uruchomienia: 1,5 mln – unikalnych odsłon, 20 pracowników - tyle osób tworzy strony internetowe portalu.

W rankingu 500 największych przedsiębiorstw w Polsce opublikowanym w „Gazecie Bankowej” Wydawnictwo INFOR znalazło się na 401. miejscu. To awans w porównaniu z zestawieniem z roku wcześniejszego o 59 pozycji.

Październik – „Gazeta Prawna” zostaje przekształcona w dziennik i staje się wiodącym tytułem Grupy Wydawniczej INFOR.


2002 r.

0,5 mln – takie czytelnictwo notuje „Gazeta Prawna”.

1 października – prof. Jerzy Hausner, wicepremier, a także minister pracy i polityki społecznej, odbiera nagrodę BONA LEX, przyznawaną przez „Gazetę Prawną”, za działalność legislacyjną na rzecz tworzenia dobrego prawa i warunków dla rozwoju gospodarki i przedsiębiorczości.

„Gazeta Prawna” otrzymuje tytuł „Dziennika Ogólnopolskiego Roku” od dwutygodnika „Media i Marketing Polska”.


2003 r.

INFOR wprowadza na rynek flagowy produkt – bazę wiedzy Inforlex.

Maj – „Gazeta Prawna” uznana za Lidera Rynku Mediów Specjalistycznych w Polsce w konkursie „Lider Rynku”.

„Gazeta Prawna” w raporcie specjalnym „Media i Marketing Polska” zyskuje tytuł najlepszej witryny internetowej 2003 r.

Październik – ukazuje się pierwszy numer dwutygodnika „Monitor Księgowego”, który zapoczątkował obszerną serię wydawnictw o tematyce finansowo-księgowej.


2004 r.

Styczeń – ukazuje się pierwszy numer dwutygodnika „Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń” a w maju miesięcznik „Biuletyn VAT”.

Listopad – rusza polska edycja miesięcznika „Manager Magazin” (właściciel to niemiecka grupa medialna SPIEGEL) współtworzonego przez INFOR.


2005 r.

Styczeń – INFOR zyskuje pełnoletność: zatrudnia 430 pracowników etatowych, 59 proc. to kobiety. Średni wiek pracowników to 35 lat. INFOR wydaje 24 tytuły prasowe, 18 produktów elektronicznych oraz 3 segregatorowe. Internetowe wydanie „Gazety Prawnej” pozostawia w tyle konkurencję – od drugiego w zestawieniu internetowego wydania „Parkietu” e-GP ma 10 razy więcej prenumeratorów.

Biuro reklamy „Gazety Prawnej” zostało uznane za najlepsze wśród dzienników w dorocznym rankingu „Media i Marketing Polska”.

„Wehikuł Czasu” – to nagroda gospodarcza „Gazety Prawnej”, której celem jest wyróżnienie tych, którzy w sposób szczególny kształtują nowe oblicze polskiej gospodarki.

„Gazeta Prawna” publikuje ranking 500 najbardziej innowacyjnych firm. Zestawienie jest przygotowywane wspólnie z Instytutem Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk i BRE Bankiem.


2006 r.

Luty – ukazuje się całkowicie odmieniona „Gazeta Prawna” – zmieniają się logo, layout i układ merytoryczny dziennika.



Czerwiec – rusza przebudowany portal Infor.pl. Nowa strona jest bardziej czytelna i przyjazna dla internautów i reklamodawców.


2007 r.

Grupa Wydawnicza INFOR obchodzi 20–lecie istnienia na rynku.

Styczeń – ukazuje się pierwszy numer miesięcznika „Poradnik Rachunkowości Budżetowej”.

Czerwiec – portal Infor.pl przekracza barierę miliona użytkowników miesięcznie.

Październik – INFOR liderem rynku szkoleń. W zestawieniu najlepszych firm szkoleniowych działających na polskim rynku przygotowywanym przez „Warsaw Business Journal” Centrum Edukacji INFOR zajęło drugie miejsce.

20 grudnia – ukazało się setne wydanie „Monitora Księgowego”.


2008 r.

Wrzesień – INFOR Ekspert osiąga rekordową liczbę zamówień od nowych klientów w całej swojej 6-letniej historii sprzedaży publikacji.

Październik – „Gazeta Prawna” ukazuje się w dwóch kolorach: żółtym i łososiowym. Jej integralną częścią jest Forsal.pl – skierowany do czytelników zainteresowanych gospodarką i rynkiem finansowym.

Listopad – uruchomienie rodziny produktów InforLEX – IL Biznes oraz IL Administracja.

W ofercie produktów pojawia się e-księgarnia o profilu specjalistycznym pod nazwą Inforbook.pl.

Wartość marki „Gazety Prawnej” wzrosła w ciągu roku aż o 80 proc. do 55,5 mln zł – wynika z rankingu ”Rzeczpospolitej" Najcenniejsze Polskie Marki.


2009 r.

Milion użytkowników GazetaPrawna.pl. To pierwszy (ale nie ostatni) milion w internetowej historii GP.

Czerwiec – INFOR PL i Axel Springer Polska podpisują porozumienie biznesowe, na mocy którego spółka przejmuje „Dziennik Polska Europa Świat" oraz serwis internetowy Dziennik.pl od Axel Springer Polska w zamian za 49 proc. udziałów w spółce INFOR Biznes.

14 września – na rynku ukazuje się „Dziennik Gazeta Prawna” - nowy tytuł powstały po połączeniu dwóch rozpoznawalnych i cenionych dzienników.

Awans INFOR PL zaledwie w ciągu roku z 75. miejsca na 16. wśród największych witryn internetowych w Polsce.


2010 r.

Luty – Ryszard Pieńkowski zostaje laureatem konkursu Impactor w kategorii Człowiek Roku Przemysłu Mediowego.

INFOR Biznes zostaje wyłącznym partnerem „Financial Times” w polskim internecie.

„Dziennik Gazeta Prawna" wiceliderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów 2009 r. (zestawienie Instytutu Monitorowania Mediów).

Kwiecień – serwisy internetowe Grupy INFOR PL odnotowują rekordową liczbę realnych użytkowników – blisko 4,6 mln (badanie Megapanel PBI/Gemius).


2011 r.

Na rynku ukazuje się aplikacja Dziennik Gazeta Prawna na iPad i urządzenia mobilne. Dziennik.pl wprowadza odświeżony layout oraz nowe logo serwisu.

Październik – „Dziennik Gazeta Prawna" po raz pierwszy ukazuje się w całkowicie nowym layoucie.


2012 r.

„Cały czas zdobywamy szczyty, ale ten najważniejszy jest wciąż przed nami. Osiągniemy go w momencie, w którym treści dziś drukowane na papierze będą kupowane w sieci” – mówi Ryszard Pieńkowski, prezes INFOR PL SA, z okazji 25–lecia obecności wydawnictwa na rynku.

Grudzień – INFOR uruchamia Platformę księgowych i kadrowych IFK.


2013 r.

Styczeń – nowa formuła piątkowego (weekendowego) wydania DGP. Strony białe od teraz ukazują się w formie magazynowej.

Okładki Magazynu DGP nagrodzone w XI Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku Grand Front 2012.

DGP liderem sprzedaży e-wydań – według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Grudzień – Według rankingu Najcenniejszych Polskich Marek publikowanego przez „Rzeczpospolitą”, DGP w kategorii media i wydawnictwa zajmuje 20. pozycję, poprawiając tym samym swój ubiegłoroczny wynik aż o 10 pozycji.


2014 r.


DGP wyprzedza „Rzeczpospolitą”. Tak wynika z danych sprzedażowych za styczeń podawanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.

INFOR wprowadza na rynek nowy produkt – Wideoakademię księgowych i biur rachunkowych. Platforma umożliwia udział w certyfikowanym kursie. Dzięki temu nowatorskiemu rozwiązaniu zainteresowani mogą szkolić się w miejscu i czasie dowolnie przez siebie wybranym.

Jednocześnie DGP pozostaje liderem sprzedaży e-wydań. Wynik styczniowy, to 8948 egzemplarzy.

Prawie 40 tys. razy w ciągu ostatniego dziesięciolecia inne redakcje powoływały się na informacje dziennikarzy DGP – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Taki wynik daje DGP trzecie miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów dekady.

Październik – Dziennik Gazeta Prawna ma 20 lat.


2015 r.

Styczeń – Grupa Gazetaprawna.pl awansuje w rankingu wydawców internetowych do pierwszej dwudziestki, na 18. miejsce – wynika z danych nadania Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2015 r. Awans wiąże się ze wzrostem oglądalności serwisów Grupy Gazetaprawna.pl o niemal milion realnych użytkowników w porównaniu z poprzednim miesiącem.

Luty – INFOR PL zwiększa przychody z internetu. Rok do roku wzrost w całej Grupie wyniósł 40 proc., a w ramach spółki INFOR Biznes – aż o 50 proc.

„Serwis Prawno-Pracowniczy” i „Poradnik Rachunkowości Budżetowej” – to dwa tytuły spółki INFOR PL, które w 2015 r. obchodzą jubileuszowe wydania.

DGP z największym wśród dzienników wzrostem sprzedaży i na pozycji lidera sprzedaży e-wydań – ponad 10 000 prenumerat (dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za listopad 2015 r.).

Aplikacja Konkurs Chopinowski 2015 zrealizowana przez spółkę INFOR IT dla Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina zyskała uznanie nie tylko wśród użytkowników, lecz również organizatorów odbywającej się co roku w Krakowie Konferencji Mobile Trends Conference & Awards. Aplikacja została nominowana w kategorii Firma/Marka z najlepszą aplikacją mobilną.


2016 r.

W 2016 r. INFOR wprowadza na rynek kolejne wersje platformy – Wideoakademię Kadry i HR przeznaczoną dla pracowników kadr, płac i HR oraz Wideoakademię Sektor Publiczny skierowaną do pracowników jednostek sektora finansów publicznych.

Już co piąty internauta korzysta z serwisów Grupy Gazetaprawna.pl. Daje to niemal 4,5 mln realnych użytkowników (GemiusAudience, luty 2016 r.).

Magdalena Rigamonti oraz Patryk Słowik, dziennikarze DGP, zostają laureatami prestiżowej nagrody Grand Press.

Nagrodą specjalną Grand Front wyróżniono wyjątkowe, bo tworzone przez dzieci, wydanie DGP z czerwca 2015 r. Przygotował je zespół: Cezary Cichocki, Łukasz Bąk, Marcin Wyrzykowski i Jarosław Łokietek. Konkurs Grand Front to prestiżowe polskie wyróżnienie dla twórców grafiki prasowej. Do rywalizacji o miano najlepszej okładki 2015 r. stanęły 432 prace w dziewięciu kategoriach dla prasy drukowanej.

INFOR uruchamia nowe produkty w grupie InforLEX klasy premium i superpremium.


2017 r.

W 2017 r. INFOR publikuje pierwszą na rynku aplikację mobilną z wideoszkoleniami. Dzięki aplikacji Wideoakademia całą potrzebną i aktualną wiedzę można mieć pod ręką i szkolić się nawet w drodze do pracy.

Lipiec – grupa Gazetaprawna.pl zanotowała 5,7 mln realnych użytkowników oraz 35 mln odsłon (badanie Gemius/PBI lipiec 2017 r.).

1 września – w tym dniu przypada 30. rocznica powstania INFOR-u.

„…Z perspektywy wydawcy tytułów dostarczających informacji o tematyce prawnej, gospodarczej i podatkowej, trudno o ciekawszy czas niż ostatnie 30 lat. Jednocześnie sam INFOR PL to doskonały przykład polskiego success story…” – pisze Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister finansów oraz minister rozwoju w liście gratulacyjnym z okazji jubileuszu 30-lecia wydawnictwa do Ryszarda Pieńkowskiego, prezesa zarządu INFOR PL.


© 2017 INFOR BIZNES