Wyposażenie czy środek trwały?

Oliwia

Wyposażenie czy środek trwały?

Postautor: Oliwia » 29 paź 2008, o 16:13

Witam, czy wartość 3.500 zł to wartość, powyżej której zakup stanowi środek trwały? A poniżej jest wyposażeniem? Czy coś się zmieniło w tej kwestii? Chodzi o zakup laptopa o wartości netto 3.454,10
Reklama

kaja

Re: Wyposażenie czy środek trwały?

Postautor: kaja » 20 lis 2008, o 15:54

dałabym to do ewidencji środków rwałych z jednorazową amortyzacją.

Gość

Re: Wyposażenie czy środek trwały?

Postautor: Gość » 12 gru 2008, o 09:56

Wyposażenie jest wtedy gdy jest użytkowane nie dłużej niż rok. W przypadku dłuższego użytkowania powinno być zaliczone do środków trwałych i tak jak zalecał przedmówca poniżej 3500 netto wrzucamy w jednorazową amortyzację pod koniec miesiąca w którym środek był zakupiony. Poczytaj trochę o środkach trwałych o niskiej wartości i o rzeczach niematerialnych i prawnych - jeżeli dobrze zapamiętałam (chodzi o oprogramowania np.)

Iga

Re: Wyposażenie czy środek trwały?

Postautor: Iga » 2 sty 2009, o 12:13

Pracuje w biurze rachunkowym i u nas wszystkie koszty poniesione w kwocie do 3500 zł ewidencjonowane są na stanie wyposażenia, natomiast powyżej bezwarunkowo zaliczane w środki trwałe.

Gość

Re: Wyposażenie czy środek trwały?

Postautor: Gość » 5 sty 2009, o 21:53

Iga a od jakiej kwoty ewidencjonowac jako wyposażenie np fotel fryzjerski 1129zł a suszarka 350zł i co z tym

Gość

Re: Wyposażenie czy środek trwały?

Postautor: Gość » 12 sty 2009, o 15:56

Oliwia pisze:Witam, czy wartość 3.500 zł to wartość, powyżej której zakup stanowi środek trwały? A poniżej jest wyposażeniem? Czy coś się zmieniło w tej kwestii? Chodzi o zakup laptopa o wartości netto 3.454,10


odpowiedź na pierwsze pytanie na blogu: kijem w podatkowe mrowisko
http://www.gazetaprawna.pl/blogi/marek_kutarba/

Gość

Re: Wyposażenie czy środek trwały?

Postautor: Gość » 14 sty 2009, o 09:29

Jeśli można, pozwolę sobie rozwinąć wątek:
Co z przypadkiem, gdy kupujemy:
- laptopa za 3499
- oprogramowanie użytkowe (pakiet biurowy + antywirus) za 698 zł
3 powyższe pozycje są na jednej fakturze.

Czy laptop i oprogramowanie użytkowe można potraktować jako środek trwały i dokonać jednorazowego odpisu amortyzacyjnego? Mam wrażenie, że nie bo wydaje mi się że oprogramowanie (licencje) to nie środek trwały a WNiPy.
Z drugiej strony - czy można w jednorazowy koszt wliczyć np. laptopa do 3500 zł i oprogramowanie do 3500 zł? Jeśli nie - jak to inaczej rozliczyć, żeby było dobrze?

Gość

Re: Wyposażenie czy środek trwały?

Postautor: Gość » 15 sty 2009, o 15:30

Gość pisze:Jeśli można, pozwolę sobie rozwinąć wątek:
Co z przypadkiem, gdy kupujemy:
- laptopa za 3499
- oprogramowanie użytkowe (pakiet biurowy + antywirus) za 698 zł
3 powyższe pozycje są na jednej fakturze.

Czy laptop i oprogramowanie użytkowe można potraktować jako środek trwały i dokonać jednorazowego odpisu amortyzacyjnego? Mam wrażenie, że nie bo wydaje mi się że oprogramowanie (licencje) to nie środek trwały a WNiPy.
Z drugiej strony - czy można w jednorazowy koszt wliczyć np. laptopa do 3500 zł i oprogramowanie do 3500 zł? Jeśli nie - jak to inaczej rozliczyć, żeby było dobrze?


odpowiedź na blogu http://www.gazetaprawna.pl/blogi/marek_kutarba

Gość

Re: Wyposażenie czy środek trwały?

Postautor: Gość » 16 sty 2009, o 13:39

Witam
Zapoznałam się z artykułem Pana Marka Kutarba i .... ok, ale mam małe wątpliwości jak to sobie wtedy rozpisać w KPiR jeśli nie zaliczę zakupu laptopa jako środka trwałego - czyli wybieram opcję b z gwiazdką ;)))). Przy pierwszej opcji księguję sobie zakup środka trwałego w dniu zakupu wartość wynosi zero w kol. 13 - Vat wchodzi do rejestru - i pod koniec miesiąca dokonuję jednorazowej amortyzacji w cenie zakupu netto również w kol. 13 i .... dotąd wszystko rozumię. Jak wygląda sytuacja w drugiej opcji. Jak rozpisujemy. Czy w dniu zakupu bezpośrednio rozbijamy na rejestr i KPiR w kol 13. Co się dzieje w sytuacji kontorli kiedy mnie spytają dlaczego wrzuciłam sobie laptopa w koszty w pozycji pozostałe wydatki nie zaliczając jednocześnie zakupu ani w środki trwałe ani w wyposażenie (a jeżeli wyposażenie to skoro korzystam dłużej niż rok to dlaczego jeszcze nie wprowadziłam do środków trwałych). Jakie mnie mogą czekać sankcje w przypadku kontroli.

Panie Marku artykuł wspaniały. Rozwiewa wiele wątpliwości i udawadnia jak my mali przedsiębiorcy nie wiele wiemy o rachunkowości, a chcąc prowadzić firmę nie możemy ograniczać się tylko do wiedzy o profilu naszej działalności ale też musimy umieć kontrolować wydatki, podatki itd. i być na co dzień z prawem na Ty. Koleżanka Iga jak widać wrzuca wszystko w wyposażenie co jest poniżej 3.500 netto. Czy tak można? Czy ich biuro rachunkowe nie naraża nieświadomych klientów na późniejsze odsetki, kary czy coś w tym rodzaju.

Proszę o odpowiedź
pozdrawiam również Iga2 :))))

Dekarz

Re: Wyposażenie czy środek trwały?

Postautor: Dekarz » 28 sty 2009, o 13:05

Kupiłem skrzynkę gwoździ za 4000zł i nie wiem czy mozna to wpisać w koszty? Skrzynka jest jedna, ale gwoździ jest wiele.


Wróć do „Podatki i rachunkowość”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości