zaloguj się do e-DGP
Logo Forum




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2005, o 23:00 
Pomocy! Mądre knigi na temat "jak prowadzić podatkową książkę przychodów i rozchodów" nie mówią nic o tym co robić (jak zaksięgować, jeśli wogóle...)fakturę za zakup środka trwałego. Taka faktura musi być odnotowana w dodatkowej ewidencji środków trwałych a stosowne odpisy amortyzacyjne robione co miesiąc i przenoszone do KPiR jako koszt (no, albo jednorazowo). Ale czy w samej KPiR należy jakoś "odnotować" fakturę zakupową takiego środka trwałego? Czy tylko ta dodatkowa ewidencja dokumentuje zakup? Z góry dziękuję. K


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2005, o 23:00 
Fakturę wpisuje się do ewidencji środków trwałych, a amortyzuje się od następnego miesiąca. W samej KPiR nie wpisuje się faktury zakupu chyba że jest to poniżej 3.500 tys. to wpisuje się bezpośrednio w koszty i do ewid. wyposażenia (powyżej 1.500)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2005, o 23:00 
fakture na zakup śr.trwalego ja ujmuje w kpir w kolumnie 16-inne


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2005, o 23:00 
Witam tylko do rejestru vatu a do KPIR odpisy amortyzacyjne do poz,kosztów( oczywiście gdy śr,trwały przewidujemy ,że będziemy go użytkować ponad rok i wartość pocz.netto ponad 3500 zł ).Gdy jest wartość niższa niż 3500 zł,to jednorazowy odpis (koszt) a jeżeli przekracza wartość 1500 zł wpisujemy do Ew.wyposażenia i jednorazwo w koszty. Pozdrawiam wszystkich.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2005, o 23:00 
można i tak zrobić jak robi to olga, w rozporządzeniu MF w spr.prow.PKPiR, nigdzie nie jest napisane, że trzeba dodatkowo zakup środka trwałego zapisać w KPiR.
Nie jest to naprawdę problem, najważniejsze że jest w ewodencji śr. trwałych


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2005, o 23:00 
Dzięki.
Moje środki trwałe są o wartości poniżej 3500zł. Mimo to, formalnie, są środkami trwałymi, a nie wyposażeniem, gdyż są przeznaczone do użytkowania dłużej niż 1 rok a ich wartość ma tu jakby drugoplanowe znaczenie. Czy w takiej sytuacji nadal uważacie, że powinny być one wpisywane do ewidencji wyposażenia i jednocześnie do kpir jako koszt (odpis jednorazowy), czy też mimo wszystko odnotować taki zakup w ewidencji ŚT i "jakoś" w kpir?
Pozdrawiam wszystkich maniaków pracy, którzy nawet w święta nie mogą spokojnie usiedzieć. ;o) krzysztof


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2005, o 23:00 
Ja zakupy poniżej 3.500,- wpisuje do ewidencji wyposażenie, nie chce mi się tego amortyzować. Z tego co wiem, to w ustawie jest tak to napisane, że nie ma konieczności takich zakupów wpisywać do ewid. środków trwałych nawet jeżeli okres użytkowania przekracza 1 rok.
Może się mylę !
pozdrawiem


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2005, o 23:00 
I ja nawiążę do tematu- kupuje śr. trwały powyżej 3500 zł.Amortyzuję wg. stawki i co miesiąc wpuszczam w koszty do PKPiR amortyzację środka trwałego. A jak zaksiegowac to do ewidencji zakupów VAT? Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 mar 2005, o 23:00 
Księgujesz fa-rę zakupu śr.trw.do ew, zakupu vat w m-cu zakupu i vat i netto ,a w deklaracji vat rozbijasz na poz.zakupy poz.43 i vatpoz. 44 i i zakup śr.trwałgo poz-41 i vat poz-42w deklaracji vat 7


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL