W piątek i w sobotę wchodzą w życie cztery rozporządzenia autorstwa ministerstwa skarbu, które znoszą obowiązek publikacji ogłoszeń w ogólnopolskiej prasie przez resorty i spółki z udziałem SP. Dzięki nowelizacji budżet państwa i spółki SP zaoszczędzą nawet 8 mln zł rocznie - podało w piątek MSP.

Ogłoszenia spółek Skarbu Państwa zamiast w dziennikach mają się ukazywać w internecie.

"Jednym z moich priorytetów jest wzrost rentowności spółek, a nowelizacja przepisów o ogłoszeniach to także jeden z kroków do osiągnięcia tego celu. Zmiana oznacza spore oszczędności, co ma niebagatelne znaczenie szczególnie dla małych podmiotów" – podkreślił cytowany w informacji resortu minister skarbu państwa Dawid Jackiewicz.

MSP tłumaczy, że w dobie społeczeństwa informacyjnego i szerokiego dostępu do internetu, dalsze ponoszenie stosunkowo wysokich kosztów publikowania ogłoszeń w prasie przez spółki i resorty jest "niegospodarne".

"Dodatkowo nowe wytyczne pozwolą dotrzeć z ogłoszeniami do maksymalnie szerokiego grona zainteresowanych osób. Przyczynią się także do wydłużenia czasu ekspozycji danego ogłoszenia w sieci" - argumentuje.

Ministerstwo Skarbu Państwa przypomniało, że zgodnie z zapisami wchodzących w życie rozporządzeń, ogłoszenia mają być publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotu "wykonującego w spółce uprawnienia wynikające z praw majątkowych Skarbu Państwa" oraz na stronie internetowej spółki.

Jak wyjaśnia resort, chodzi o ogłoszenia dotyczące przeprowadzenia konkursów w celu wyłonienia osoby, której będzie zlecone sprawowania zarządu w spółce, postępowania kwalifikacyjnego na członka zarządu spółki, trybu zbywania akcji Skarbu Państwa oraz sposobu i trybu organizowania przetargu "na sprzedaż składników aktywów trwałych przez spółkę powstałą w wyniku komercjalizacji".

W sytuacji, gdy podmiot nadzorowany jest przez innego ministra niż minister skarbu państwa, na stronach MSP będzie dodatkowo publikowana informacja o zamieszczeniu tego ogłoszenia przez innego ministra. (PAP)