Spółka zarządzająca tunelem pod kanałem La Manche ogłosiła w czwartek, że dodatkowe zabezpieczenia wprowadzone pod francuskiej stronie zapobiegły kolejnym zakłóceniom ruchu pociągów przez migrantów usiłujących tą drogą dostać się do Wielkiej Brytanii.

Te zabezpieczenia to m.in. kolejne ogrodzenia, kamery i 450 funkcjonariuszy policji pilnujących infrastruktury wokół wylotu tunelu niedaleko miasta Calais na północy Francji. Wprowadzono je w październiku 2015 roku a sfinansowano w znacznej mierze z brytyjskiego budżetu. Rząd w Londynie przekazał na to 7 mln funtów.

"Nie było zakłóceń ruchu od połowy października 2015 roku, więc można powiedzieć, że kombinacja dodatkowych płotów i zwiększonej obecności policji okazała się wysoce skuteczna" - powiedział rzecznik Eurotunnelu, John Keefe.

Dodał, że bez przeszkód kursują zarówno superszybkie pociągi pasażerskie Eurostar jak i pociągi służące do przewozu samochodów i towarów.

W ubiegłym roku w tunelu wielokrotnie dochodziło do wstrzymania ruchu i znacznych opóźnień, ponieważ migrantom udawało się przedostać do pociągów albo do tunelu. Dochodziło w związku z tym również do wypadków śmiertelnych.