Premier Ewa Kopacz liczy, że witryna pomoże chętnym w załatwianiu ważnych codziennych spraw. Znajduje się tam 101 kart opisujących najbardziej popularne usługi administracji publicznej, a także 19 opisów ważnych portali rządowych. - Użyty język zaakceptowali obywatele w ramach konsultacji. Na stronie będą pojawiać się na bieżąco nowe komunikaty i dokumenty opisane przystępnym językiem - dodaje Kopacz.
Szefowa rządu liczy, że miły i pomocny urzędnik odmieni opinię obywatela o władzy. Taką samą funkcję spełniać mają napisane przystępnym językiem upomnienia czy wezwania. Pomysł okazał się skuteczny w Poznaniu czy Zielonej Górze. Kopacz dodaje, że kompetencje da się połączyć z uprzejmością i zrozumieniem także w skali całego kraju.
Na obywatelskim portalu będzie można znaleźć między innymi informacje o tym, jak przed wyjazdem uzyskać europejską kartę ubezpieczenia zdrowotnego, sprawdzić liczbę punktów karnych czy wyrobić paszport.