3 września rusza ogólnopolska akcja społeczna, promująca bezpieczeństwo dzieci na drodze. PZU od połowy miesiąca przekaże uczniom, głównie z klas I-III, ponad półtora miliona odblasków z wbudowaną migającą lampką.

Pomysł na akcję „Odblaski - dziecko bezpieczne na drodze” wiąże się z nową strategią przyjętą przez PZU. - Nie chcemy być tylko ubezpieczycielem, ale chcemy zadbać także o to, by Polacy stali się naprawdę bezpieczni na drogach i aby liczba tragicznych wypadków zmniejszyła się - mówi Paweł Surówka, prezes PZU.

Tymczasem tylko w 2017 r. na polskich drogach w wypadkach ucierpiało 911 dzieci. Jak wynika z badań prowadzonych przez Policję i Straż Pożarną jednym z głównych powodów wypadków z udziałem dzieci, jest ich słaba widoczność na drogach.

Akcja obejmie 14 tysięcy placówek publicznych, jak i niepublicznych i nie będzie się opierać jedynie na przekazaniu odblasków, ale także na programie, który realnie wpłynie na świadomość poruszania się po drogach dzieci. W tym celu przygotowano kampanię edukacyjną dla nauczycieli i rodziców. Dodatkowo będą ją promowali youtuberzy popularni wśród najmłodszych.

Akcję objęło patronatem MEN, ponieważ, jak mówiła na konferencji, minister Anna Zalewska, dbanie o bezpieczeństwo dzieci jest jednym z priorytetowych działań resortu. – Dokonaliśmy też zmian w podstawach programowych, które na różnych szczeblach edukacji mają na celu przekazanie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa na drogach – mówi Zalewska. Przypomniała też inne programy realizowane przez ministerstwo, na przykład projekt „Ognik”, przeprowadzany wraz ze Strażą Pożarną, który ma nauczyć maluchy w jaki sposób należy ewakuować się z zadymionego pomieszczenia, czy „Bezpieczne Wakacje”.