Rowery elektryczne różnią się od tradycyjnych tym, że posiadają zamontowany niewielkich rozmiarów silnik elektryczny oraz akumulator, który działa wyłącznie w momencie, gdy pracują nogi rowerzysty. Z uwagi na regulacje prawne oraz bezpieczeństwo użytkowników po przekroczeniu prędkości 25 km/h silnik wyłącza się. Akumulator roweru z napędem elektrycznym składa się z ogniw litowo-jonowych, które ładuje się jak każdą inną baterię, np. w telefonie czy komputerze. Bateria, która umożliwi kilkadziesiąt kilometrów przejazdu ładuje się w około 3 godz.

– E-bike wyposażony w silnik i baterię wspiera rowerzystę podczas jazdy. Jest to szczególnie odczuwalne podczas pedałowania pod wiatr lub przy dużych podjazdach. Akumulatory rowerów elektrycznych pozwalają przejechać nawet do 150 km. Zasięg zależy od wielu czynników, m.in. trybu jazdy, rodzaju pokonywanej trasy, masy rowerzysty oraz pojemności baterii – mówi Marek Zaczyński, Product Manager E-bike z BMZ Poland.

Rowery z napędem elektrycznym pozwalają bez większego wysiłku pokonywać duże dystanse. Sprawiają też, iż nawet osoby o ograniczonej kondycji mogą się wybrać na trasę z dużą ilością podjazdów. System napędowy, składający się z silnika oraz baterii, jest jedynie formą wspomagania podczas jazdy czy pokonywania wzniesień. By działał, rowerzysta musi pedałować.

E-rower to dobra opcja zarówno dla osób starszych, które obawiają się, że nie poradzą sobie na dłuższej przejażdżce, jak i freeriderów, którzy dzięki wsparciu napędu mogą eksplorować znacznie większy obszar niż korzystając z roweru klasycznego. Wsparcie napędu elektrycznego daje im bowiem możliwość pokonywania dużych dystansów oraz trudniejszych dróg bez zbędnego obciążania organizmu. Rower z napędem elektrycznym będzie także doskonałym rozwiązaniem dla dzieci, które wraz z rodzicami chcą pokonywać długie dystanse.

Kolejny argument za e-rowerem to ekologia. Spaliny, które produkują samochody i inne pojazdy, zatruwają powietrze i przyczyniają się do zwiększenia stężenia dwutlenku węgla w atmosferze, a także powstawania smogu.

Rower elektryczny pozwala także oszczędzać. Koszt przejazdu 100 km samochodem to kwota od kilkunastu do kilkudziesięciu zł. Ten sam dystans na rowerze elektrycznym to zaledwie kilkadziesiąt groszy.

źródło: Materiały Prasowe

W trakcie „Battery Experts Forum” każdy chętny w ramach miasteczka rowerowego będzie miał okazję bezpłatnie wypróbować najnowsze modele e-bike’ów. Międzynarodowa konferencja odbędzie się w dniach 19–21 września 2017 r. w Centrum Edukacyjno-Kongresowym Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Organizatorem wydarzenia ponownie będzie BMZ Poland.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.battery-experts-forum.com/gliwice_home

Partner